No5

Av Fam A&O - 10 augusti 2009 08:29

I lördags blev det ytterligare en dag på stranden! Något blåsigare, men så skönt! Grannarna + deras vänner, Tommy, Cissi och Maria var på plats. Många lekkamrater till Albin :-).

Det var även pappas födelsedag och självklart skulle han firas. Vi åkte hem och gjorde oss i ordning för kalas. Samtliga farbröder var oxå på plats för att fira pappsen.

Grattis pappa, morfar och svärfar!

Vad bra att mormor och morfar har sparat på en massa leksaker!

Det bjöds på grillat och en smarrig rabarberpaj till efterrätt. Tackar!

Efter maten blev det fotboll på gräsmattan. Inga skador rapporterades den här gången...... Har hänt om man säger så ;-).

När myggen började invadera åkte vi hemåt. Albin försökte hålla sig vaken i bilen hem genom att prata och prata. Marcus frågar honom;

- Försöker du hålla dig vaken genom att prata?

- Ja, men det går inte................. 2sek senare sov han.

Marcus och Filip drog till utestället vid stranden för att partaja och jag och barnen gick och lade oss.

Igår blev det en tur till stan för att kolla in skor. Tyvärr inga fynd!

Vi hann med en lunch med Maria och Pontus och deras kompis Cissi. Fick ta farväl eftersom vi inte kommer ses på ett tag. Maria och Pontus åker till Florida för att plugga fram till jul.

Fick med mig Sofie på tennis, men vi kan verkligen inte kalla det tennis! Blev tvungen att ta en joggingtur efter tennisen, eftersom jag var så kass. Fick man lite motion i alla fall.

Igårkväll diskuterade vi ev. resa till Florida. Bäst att boka redan nu så det är gjort. Tanken är att vi ska åka hela familjen tillsammans med mamma och pappa i slutet av nov och början av dec. Jag vill! Jag vill! Tänk och få åka till Disney world med Albin! Om det nu sker går en dröm i uppfyllelse............

Av Fam A&O - 7 augusti 2009 21:23

Igår blev det en heldag på Tosselilla sommarland! Vi anlände strax efter öppning och det var massor av folk. Som tur var är det stora ytor, så man stördes aldrig av att det var mycket folk. De flesta gick nog direkt till vattenlandet eftersom det var väldigt varmt.

Albin ville självklart testa på allt! Så vi stannade vid varenda ställe tror jag. Efter en timme hade vi knappt rört oss 100 meter, men vi var faktiskt där för hans skull, så han fick bestämma det mesta.

En glad kille!

Nästan inga köer till karusellerna, så vi hann med de flesta.

Vid lunchtid dök Martin, Jonna och Ella upp och gjorde oss sällskap.

Hoppa studsmatta

Framåt eftermiddagen var vi varma och det var dags för vattenlandet. Där stannde vi i fyra timmar och inte satt Albin ner en endaste minut. Tur att hans pappa oxå gillar att åka vattenrutschbanor! Det åktes och åktes och åktes......

Jag höll mig vid barnpoolen med Oliver som äntligen fick vara med på något. En riktig badkille!

Vi stannde till stängningsdags, så totalt tillbringade vi 7,5 timme på sommarlandet.

En trött familj som satte sig i bilen hem. Vi höll låda hela vägen hem, så inte Albin skulle somna och vi lyckades faktiskt. Stannade och tog med oss Thai-mat hem. Albin var så trött att han nästan somnade vid middagsbordet. Vi övriga gick oxå och lade oss strax efter middagen.

Idag var det stranden som gällde. Idag fick vi sällskap av Filip, Maja, moster Maria, mamma och pappa. Trevligt! En riktigt skön dag vid stranden - vill ha några till........

Marcus hade inte svettats tillräckligt på stranden, så han tog med sig Filip till tennisbanan. Bra jobbat grabbar!

Av Fam A&O - 5 augusti 2009 21:10

I måndags var det trist väder, så vi bestämde oss för att överraska Albin. Vi började med att hämta upp "tjejen" som ville hänga med på denna överraskning. När vi parkerade bilen utanför Andys lekland blev det jubel i bilen. Full fart i över två timmar! Tror att jag och Marcus var minst lika svettiga som barnen, men det var kul.

Marcus med Albin och Olivia i knät!

Dom är så fina ihop! :-)

Olivia har nyligen blivit storasyster till Harry. Ett stort grattis! Ser verkligen fram emot att hänga med er i höst!

Det blev en soft kväll efter allt härjande.

Tisdagen var sjukt trist till en början. Sega och trötta! Passade på att fixa och dona här hemma. Oliver fick sitta på min cykel för första gången. Inte kul när han skulle spännas fast och sätta på hjälmen, men när väl cykeln rullade var det skoj.

Hann med en kort joggingrunda för att bli av med segheten. Den här gången gick det riktigt bra - nu finns det inga ursäkter längre för att inte kunna ut och springa.

På kvällen gick jag och Caroline till ett ställe här i byn för att äta en bit och bara prata. Supermysigt ställe! Vi var tvungna att ta en liten eka för att komma till och från restaurangen. Vi satt på deras uteservering precis vid vattnet.

Tack för en mysig kväll!!

Äntligen Äntligen var det stranden som gällde igen! Detta har vi längtat efter. Hoppas på några stranddagar till innan Marcus börjar jobba! Det är så skönt när hela familjen är hemma tillsammans. Vill att det alltid ska vara så!

Det är väl det som är bra att det inte alltid är så, så vi kan njuta när vi är tillsammans!

Självklart slängde vi på grillen och kunde för en gång skull sitta ute och äta. En riktigt skön kväll som avslutades med en promenad till glasskisoken.

En kille som vill SÅ gärna ta sig fram, men lyckas inte riktigt ännu. Snart killen kommer du på det.

Av Fam A&O - 2 augusti 2009 21:04

Vaknade imorse av att Albin väckte mig vid kl.8 Stackarn var hungrig och hade inte hittat någon frukost nere i köket. Marcus hade kört till golfbanan vid 7, så det var bara att stiga upp. Oliver sov enda till kl.9

Jag tog med mig killarna till lekparken. Först var det bara vi, men 10 minuter senare var det fullt av folk. Albin träffade en dagiskompis och var hur lycklig som helst över att få leka. Märks att han börjar sakna dagis och sina kompisar.

Vid lunch blev det riktigt varmt och skönt, så vi fyllde Albins lilla pool och badade och solade i trädgården. Passade på att slumra till en stund när Marcus kom hem. Skönt, men oj vad seg man blir!

Kände att nu måste det tränas. Det blev inte vilken träning som helst utan tennis med Sofie. Mycket oväntat! Har inte spelat på flera år och tror inte Sofie heller har gjort det. Tyckte vi var duktiga för att inte ha spelat på så länge. KUL, men har ont i ena skinkan nu!

Våra respektive trodde väl egentligen inte heller att detta var sant. Nyfikna som dom var kom dom ner till planen och kollade.

Domaren;

Publiken;

Efter tennisen stack Marcus och Filip för att prova fiskelyckan ännu en gång.

Själv passade jag på att ringa en kompis! Vad dålig man är på att höra av sig nu för tiden, men det är så kul när man väl hörs! Ses nästa vecka!! Kram

Av Fam A&O - 1 augusti 2009 19:00

Som tur var blev inte hela torsdagen en tråkdag. När våra gäster anlände på eftermiddagen blev det high life med en gång. En uttråkad Albin som äntligen fick någon att leka med, en Alexander (snart 1år) som suttit i bilen länge och ville krypa omkring och en frustrerad Oliver som insåg att han inte kunde röra sig som dom andra. För att få lite lugn och ro var vi tvungna att ta en promenad innan middagen, så alla kunde varva ner.

Igår ville vi absolut gå till stranden oavsett väder. Vädret var inte det bästa, men ändå skönt och komma ner en stund och barnen fick springa av sig.

Det fick räcka med nån timme för det blev ganska kallt när solen gick i moln. Det blev lunch på strandrestaurangen innan vi gick hem. Något bättre väder och det var riktigt skönt att bara vara i trädgården.

Vi bestämde att grannarna på sjuan skulle göra oss sällskap till grillningen. Sofie stod för efterrätten en riktigt mumsig chokladtårta - TACK!

Kvällen bestod av spel, sjuka lekar och många skratt. En mycket trevlig kväll!

Idag åkte våra gäster vidare strax efter frukost. Det var kul och ha er här! Nästa gång ses vi i storstan!

I stan var det något jippo för barnen, så vi bestämde oss för att åka dit. Något överskattat. Albin åkte nån karusell och hann träffa Mumintrollet innan vi åkte för att bege oss till stranden istället. Bättre väder idag, men lite blåsigt.

Samtliga i familjen är trötta. Barnen somnade strax innan kl.19 Jag och Marcus börjar oxå känna av tröttheten, men hoppas hinna se en film innan vi somnar.

Av Fam A&O - 30 juli 2009 13:51

I tisdags var det besök på bvc för mätning och vägning. Oliver väger nu 9910gr och 73cm lång! Lång kille enligt kurvan.

Efter bvc-besöket passade jag på att sticka till gymmet. Skönt och få träningen avklarad så tidigt som möjligt på dagen. Otroligt mycket folk vid 11-tiden och nästan bara tjejer. Allt från tonåringar till pensionärer.

En skön stämning på gymmet.

Efter lunch fick vi med grannarna på en prommis till glasskiosken. Vi gick längs stranden hem och insåg att vi missat en dag på stranden.....buhu. Albin och Maja tog sig ett dopp innan vi gick hem igen.

Mamma & pappa kom förbi. Vi gick ner till strandrestaurangen för att äta middag. Albin somnade på vägen till restaurangen, så det blev en lugn middag. Tack för sällskapet och middagen!!

Marcus och grannen från trean åkte på trav. Inga storvinster den här gången heller..........

Igår gick Marcus och Albin till stranden och jag och Oliver åkte på föräldragruppsträff. Den här gången var det hos Maria och Liam som bjöd på lunch - lax och potatis. Smarrigt!

Maria & Liam

Det hade inte varit så bra väder, så dom stora grabbarna hade gått hem från stranden. Vi passade på att sola en stund i trädgården medan solen var framme. Sen hann jag och Oliver med en vila på eftermiddagen.

På kvällen bjöds det på Wallanderfilm.

Idag är en riktig tråkdag än så länge. Känns som höst! Just nu bakar Marcus och Albin chokladbollar och snart kommer våra långväga gäster Johan, Annika och Alexander. Ska bli trevligt! Hoppas på bättre väder bara.

Nakna kocken???

Av Fam A&O - 27 juli 2009 21:57

Förmiddagen tillbringade jag, Sofie och Maja på stan. Det var dags att köpa klänningen som jag kollat på till bröllopet som stundar i mitten på augusti. Oj vilken ångest jag hade efter köpet........Tänk om inte Marcus skulle gilla den, mycket pengar och inget öppet köp. Men den blir bra och jag kommer trivas i den klänningen.

I eftermiddags var det dags att ta itu med trädäcket på framsidan som har blivit sjaskigt. Marcus slängde på lite lut och tvättade det. Det blev mycket fräschare. Snyggt jobbat!

Marcus och Filip skulle iväg och fiska. Vi fruntimmer och barn fick följa med till en början och grilla och prova på fisket. Kanske inte riktigt min grej det där. Marcus och Filip stannade kvar och vi andra åkte hem för att lägga barnen. Enligt rapporterna från fiskarna har Marcus lyckats fånga en fisk.......Kanske någon som är stolt när han kommer hem.

Av Fam A&O - 26 juli 2009 20:31

Lördag:

För sjätte året i rad var det dags för familjegolfen på min sida. Vi var åtta deltagare och banan vi spelade på är min "hatbana". Är mycket nöjd med min insats - en andraplats!! Marcus vann hela tävlingen och plockade hem pokalen - grattis!.

Mamma får oväntat besök på tee - tror inte att det blev någon birdie på det hålet.

I denna familjegolf är inte första plasten den viktigaste utan det viktigaste

är att inte hamna sist och få en grymt ful porslinselefant med sig hem. Tyvärr pappa i år var det din tur att få elefanten med dig hem.

Efter golfen samlades vi hemma hos oss och grillade och hade prisutdelning.

När barnen somnat i sina vagnar fortsatte vi kvällen med en minigolfrunda. Inget höjdarresultat för min del, men jag kom inte sist i allafall.

Tack Cissi ;-)!

Idag har det storhandlats och gjorts köttbullar. Skönt att ha skafferi, kyl och frys fulla igen.

I veckan har det varit dåligt med besök på gymmet, men fyra golfrundor får man vara nöjd med.

Nu är det dags för soffan och film.

Oliver 7 månader igår! Stora killen. Han vill gärna vara där storebror är och får han möjlighet så vill han gärna dra och känna i brorsan oxå. Inte alltid ok!