No5

Direktlänk till inlägg 9 juli 2013

Beachsoccer - sommarfest - minigolf

Av Fam A&O - 9 juli 2013 21:35

Vi tog ledigt förra måndagen för det var beachsoccerturnering för Albin och hans lagkamrater. Bra kämpat av alla och tror killarna tyckte det var riktigt skoj.

   


Albin och Oliver gick sedan sina sista dagar på fritids och dagis innan det äntligen var dags för sommarlov!!


Annars har det varit en massa förberedande för kommande sommarfesten. Barnen hjälpte till (trots att dom inte skulle få vara med :-)).


Nöjda killar som har städat av trädäcket tillsammans;

 


I fredags trillade grannarna in på tomten för att hjälpa oss att resa tältet. Efter tältbygge och ölpaus placerade vi oss hos trean och avnjöt en pizza. Tack för hjälpen!

 


I lördags vid 10-tiden åkte Marcus och lämnade barnen hos mormor & morfar där helgen skulle tillbringas. Jag stannade kvar hemma och passade på att duka och förbereda det mesta för kvällen. När Marcus kom hem igen kunde vi vandra ner till stranden och passade även på att ta en lunch på strandstället.


Hem för att ta oss en kort vila innan det var dags för förfest hos "sjuan". Kanske inte så vanligt att man går på förfest innan sin egen fest ;-). Gick hem så vi var hemma i god tid innan gästerna dök upp.

   


11 glada par dök upp och vi kunde hälsa alla välkomna innan vi skickade iväg 4 grupper på uppdrag med varsin picknickkorg (tack Petra för tipset). Bland annat skulle gruppen måla en tavla med ett motiv som "fiskelefant, kattödla, älgorm och björnsvan.


Jo då, så här blev resultatet;

 


Under tiden gästerna var ute på sina uppdrag kom maten som vi hade beställt och vi kunde i lugn och ro fixa med maten innan alla kom tillbaka.


                 

 


Hansson såg till att alla hade ett varsitt sånghäfte och att alla sjöng med (tack!); 

 

 


Tiden gick rasande fort och efter efterrätten blev det dansgolv på trädäcket och en massa goda drinkar serverades.

Bra jobbat Larsson, Johan och Carina som hade fått i uppdrag att se till att ingen hade tomt glas!


   

   


Självklart avslutades det med nattamat innan gästerna en efter en vandrade hemåt i natten.


Vi tackar gästerna för alla fina presenter - deras toppenhumör och all hjälp vi fick under kvällen!!

Vi tackar vädergudarna för denna fantastiska sommarkväll/natt!


Dagen efter -inte lika kul.... ;-). Marcus som var piggare än mig lyckades röja undan här hemma och kunde besöka stranden medan jag gärna höll mig hemma i skuggan.....


Barnen kom hem efter en toppenhelg hos mormor & morfar. Festivalbesök, grottbesök, minigolf och plocka jordgubbar hade stått på deras schema!


Kan nog inte tacka för många gånger - tack snälla mamma & pappa för att ni finns!!


Marcus och barnen har semester medan jag får jobba några dagar till. Något tungt att stiga upp när övriga familjen ligger kvar och sover, men snart är det även min tur att får njuta av ledighet.


Igårkväll cyklade jag ner med Albin, Oliver och Maja till minigolfen och så avslutade vi med en glass. Skönt att njuta av kvällarna när man jobbar.

 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fam A&O - 24 juni 2013 20:06

Skolavslutning 14 juni 2013. Besök i kyrkan och det här året ville mormor & morfar vara med och sjunga "Den blomstertid nu kommer".     En stolt kille som slutade "ettan" och inte missat en skoldag sedan han började skolan.     Morfar...

Av Fam A&O - 10 juni 2013 20:35

Efter att ha vabbat två dagar var Oliver på benen igen. Inte de jobbigaste dagarna man har varit hemma och vabbat. Vädret har varit på sin bästa sida och de bleka benen fick sig lite färg ;-).     Ledig dag på onsdagen och vi åkte till skogen ...

Av Fam A&O - 4 juni 2013 09:33

En ledig fredag och avfärd mot Göteborg för att möta upp vännen Stina. Det var äntligen dags för vår årliga träff som kanske blir halvårstärffar framöver... eller? :-). Fick sällskap i bilen av syrran som passade på att besöka sina vänner i Görebor...

Av Fam A&O - 27 maj 2013 21:15

Fyra månaders uppehåll från bloggandet. Har funnits många anledningar till varför jag inte har skrivit. Det har nog varit den tyngsta vintern på länge. Februari började med en rejäl influensa och det tog lång tid innan jag repade mig helt. Tappade lu...

Av Fam A&O - 27 januari 2013 19:53

Snart har en månad passerat detta år! Tror jag får hålla mig till månadsbloggande då tiden bara rusar iväg..... Så här kommer en januariuppdatering. Första veckan på året var jag ledig med barnen. Mycket lek med kompisar som barnen inte annars h...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Skapa flashcards