No5

Alla inlägg under oktober 2008

Av Fam A&O - 31 oktober 2008 20:04

Fick precis ett sms - nu har dom landat! Skönt då har dom överlevt flygresan. Nu får vi hoppas att sista biten oxå går bra och att dom slipper blixthalkan.


En mycket soft dag! Jobbade någon timme, sen hämtade jag hem Albin så sov vi middag ihop. Mysigt! Det blev en lång vila!


När vi vaknade slängde vi ihop en lasagne och vi fick trevligt sällskap av Linda. Helt sjukt att vi bor så nära, men vi hinner sällan träffas. Ok vi träffas på jobbet varje dag, men det blir inte samma sak. Vi får försöka bli bättre!


Under middagen plingade det på dörren - väntade inget besök, så det blev en chock när jag öppnade och där stod fem barn som skrek "Bus eller Godis". Tur man hade godis hemma! Albin blev livrädd och gömde sig i tvättstugan.......


Ska bli så skönt att få hem sin sambo igen! Längtar efter att få krypa in i hans famn..........



Av Fam A&O - 30 oktober 2008 19:07

Wow - veckan är snart över och familjen snart samlad igen! Sista natten som man är ensam i en stor säng. Konstigt att man sover så dåligt så fort man är ensam. Det är helt klart meningen att man ska vara två. LÄNGTAR!


Marcus ringde från Tunisien - 27 grader varmt. Lite annat mot regn och blåst som det har varit här hela dagen. Hörde att det kanske tom skulle komma snö inatt. Men det var otroligt skönt att krypa ner i sängen i eftermiddags och vila en stund och höra regnet slå mot taket.


Sen var det dagishämtning såklart. Idag hade dom haft spöktema. Så Albin kom hem med ett spöke som dom hade gjort med foten - jättefint! Hoppas han kan sova inatt bara......


Idag avrundar vi kvällen med "Lilla röda traktorn".


1 dag kvar.!!



Av Fam A&O - 29 oktober 2008 19:09

En märklig dag....inte egentligen, men har fått mig en rejäl tankeställare. Nu får det vara slutgnällt för min del. Va f_n gör det att man mår lite illa, trött m.m när man vet att det går över.

Är otroligt glad för er som har ringt och mailat och brytt sig! Jag vet att jag inte har varit den bästa på att höra av mig senaste tiden. Puss på ER!


Är så tacksam för att jag har en familj som jag älskar över allt annat, ett hus som jag trivs i, ett jobb m.m Det är inte alla som har det eller kan få det.


Allt kan hända har jag fått lära mig idag!


2 dagar kvar..

Av Fam A&O - 28 oktober 2008 19:01

Oväntad rubrik??


Idag ringde vår inredningsarkitekt. Hon hade plockat fram alla färgprover och tapetprover. Så i helgen ska vi åka till hennes butik och kolla in proverna. Sen sätter vi igång! Hoppas nu att målaren hör av sig och inte har ångrat sig. Någon som behöver ett skrivbord?? Kompispris såklart :-).


Till helgen kommer min bror och hans fru på besök och detta ser framförallt Albin fram emot. Frågade vad han ville hitta på och det finns bara ett svar: LEKA! Vi får väl se hur pigga dom är på det.


Tack mamma för att du handlade till oss idag! Nu fick vi kvällsmat idag oxå.


Nu känns det som fredagen snart är här och vår älskling är hemma igen. Vi är två som verkligen längtar efter honom!!


3 dagar kvar...


Av Fam A&O - 27 oktober 2008 18:26

Aj aj mamma hade missat att det var nallefest på dagis idag, så det var bara att åka hem igen och hämta en nalle.

Det var dans, sång och fika - vilken toppendag på dagis!


Själv lyckades jag överleva nån timme på jobbet. Skönt att komma upp på morgonen och komma iväg en stund, så man inte blir helt inlåst här hemma. Tror att jag börjar förstå dom som har fotboja...... Och har även förstått hur det känns att gå runt med ett "huvud mellan benen" - trevligt va??


Hemma gjorde vi lite gröt och sen lekte vi med tågbanan. Nu varvar vi ner till Karlsson på taket innan det är dags för sängen. 


Marcus ringde igår och dom hade det bra. 25 grader varmt - låter ju helt ok!

4 dagar kvar....


Varför går Prison Break så sent??

Av Fam A&O - 26 oktober 2008 17:13

Ja, då var det dags för vintertid eller normaltid som det så fint heter. Halv sex ville Albin gå upp, men övertalade honom att stanna kvar i sängen en timme till. Jag sa att det är INGEN som är vaken nu inte ens bilarna är ute och kör så här dags. Han köpte det! Sen fick han gå upp och titta på barnprogram. Jag lyckades somna om och vaknade när Albin väckte mig kl.8:00, så det blev en helt ok sovmorgon trots allt.


När syrran väl lyckades stiga upp gjorde vi oss i ordning och åkte till mormor & morfar där vi vilade middag. Sen bjöds det på middag och det tackar vi för, nu när "kocken" har lämnat huset. Dock ingen stek ;-), men lika gott med färsbiffar. 


Mormor & morfar hade köpt nya bilar, så syrran ställde upp och lekte med Albin ännu mer. Stackarn kommer väl inte och hälsar på på ett tag :-). Vi tackar för att du har varit här i helgen, även om jag inte har varit i mitt livs bästa form. Vet att Albin uppskattar det väldigt mycket och jag oxå såklart!


Nu är det dags för söndagsbadet! Hoppas att kommande veckan blir bättre.


5 dagar kvar.....


Av Fam A&O - 25 oktober 2008 20:56

Känns bra att sätta sig ner och skriva lite om dagen. Det betyder att det har gått ytterligare en dag. Alltså en dag närmre till Marcus är hemma igen!


Har varit en lugn och stillsam dag. Albin och Maria har lekt i stort sett hela dagen. Tror att det mest har blivit lek med bilar, men det har även lekts affär. Själv kunde man vila - härligt! Känner att min kropp hänger inte riktigt med längre.


På kvällen kom mormor & morfar på besök och det bjöds på tacos. Albin älskar verkligen när vi har besök, speciellt från familjen! Han blir fullständigt toppad. Skulle ha picknick på golvet och leka att man var vid havet. Vid havet har man inga kläder på sig, så han sprang runt naken och låtsades att han solade och badade. Han ville även att moster skulle ta av sig kläderna, men hon hängde inte riktigt med på det...... :-).


6 dagar kvar!!

Av Fam A&O - 24 oktober 2008 19:18

Idag var det vila som gällde. Marcus åkte med Albin till dagis innan han stack till Göteborg för att sedan flyga vidare till Tunisien, så nu börjar vi nedräkningen till han är hemma igen. Känns lite konstigt att ha han på så långt avstånd efter gårdagen, men han frågade säkert tusen gånger om det var ok att han åkte och klart att det är ok att han åker. Det kommer nog dröja ett tag innan nästa chans kommer :-). Och skulle bebben komma så fixar jag det själv - det gjorde jag mer eller mindre förra gången ;-). Men det ska inte komma nån bebbe än.


Hämtade Albin på eftermiddagen och vi åkte hem och stannade ute en stund innan det var dags att hämta moster vid tåget. Det är toppen när moster är på besök!! Nån som vill leka och det tackar jag för just nu!


Nu ska vi lägga Albin och sen kolla på Idol.


7 dagar kvar.........



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Skapa flashcards