No5

Alla inlägg under september 2010

Av Fam A&O - 26 september 2010 12:51

I måndags blev det en vab-dag. Albin fick vara hemma och vila upp sig och Oliver åkte till dagis. ORÄTTVIST tyckte Albin som kände sig bättre på eftermiddagen och var tillbaks på dagis i tisdags.


Onsdagens väder var kanon, så efter dagishämtning åkte vi till lekparken med Svante, Arvid och deras pappa. Lite god fika i solskenet och en massa lek hade eftermiddagen rusat iväg.


Även denna vecka var det ett barnklädesparty. Ett nytt märke Pompdelux (danskt) skulle presenteras. Positivt överraskad, så fina kläder!! Kolla in deras hemsida. Inte lika mycket killkläder som tjejkläder, men otroligt fina. Förstår att mammorna som hade flickor hemma hade ett svårt val. Tack Sara för ett bra ordnat party!


Vi har haft städfirma nu sen jag började jobba och det är helt underbart att komma till ett städat hus. Känns lyxigt!! Städfirman har dock sina minus och måste övervägas om dom ska bytas ut.


I fredags hämtade mamma & pappa Albin lite tidigare från dagis. Han ville prova på tennis och träningen är en sjukt dålig tid för oss föräldrar som måste jobba eller har barn som inte kan ta sig dit själva. Tur att man har sina föräldrar!! TACK!


Albin hade varit helt ensam på träningen :-)! Albin är det enda dagisbarnet och dom övriga var iväg på skolutflykt just denna fredag. Det blev hårdträning från första stund och det blev nog lite för tufft. Albin sa själv efteråt att han skulle vänta till han blev fem år ;-).


I lördags åkte jag och Albin in till stan och mötte upp syrran och Pontus som faktiskt numera bor här!! Glömmer bort det! Som vanligt springer tiden iväg och vi fick skynda oss hem innan kvällens gäster skulle komma.


I somras visade det sig att Filip (grannen) och min kusins man varit bästa kompisar i barndomsåren. Christian flyttade härifrån och kontakten bröts och det var först i somras som kompisarna återförenades och vi bestämde att en middag skulle fixas och nu var det dags för den här middagen.


Fint väder, så grillen åkte på!


Albin och Maja var snabba med att klä ut sig;

  


Gratulerar både kusinen och grannarna till era graviditeter!! Det skiljde inte många veckor! KUL!!


Efter middagen och några glas vin satte vi igång med några lekar.


Händiga Sofie fixade den här tävlingen galant! Jobbar man med muttrar nästan varje dag borde man ju fixa det här ;-).

  


Och för en annan som är totalt ohändig funkade det inte alls;

  


Vilken känsla Filip!!

  


Godmorgon Christian - vart är du på väg?

  


Jo in till "sjuan" som bjöd på frukost!

  

  


Tack snälla för en god frukost! Hoppas att ni håller kontakten nu när ni är återförenade!


Skickar en BAMSEKRAM till dig Stina! KRAMAR i MASSOR!   

Av Fam A&O - 19 september 2010 19:15

Ännu en vecka som passerat. I veckan hade jag en ledig dag - varannan onsdag ska jag vara ledig och bara umgås med barnen - INGEN MÅSTEN!


Den här onsdagen åkte faktiskt Albin till dagis. Det var utflyktsdag och även dom lediga barnen får hänga med. Schysst tycker jag och Albin givetvis superglad!


Jag och Oliver åkte till Öppna förskolan en liten stund. Vi hann träffa Linda med sina tvillingar och vi hann vara med på sångstunden innan jag skulle till vårdcentralen för att kolla mitt öga.


Fått något skit under ögat som inte vill försvinna. Troligen min nya dagcreme som utlöst det hela....... Ole Henriksson som många säger är så bra - passade inte alls mig. Rådet var att tvätta mig i kokt vatten - nja det orkar jag inte utan hoppas att det snart försvinner.


Hämtade en glad Albin som var nöjd med utflykten. Vi åkte hem och lät Oliver sova hemma innan vi åkte in till stan där vi träffade en gammal klasskompis med sin två barn. Leksaksaffären och en fika!


Ett gangstarparty har jag hunnit med och supertrevligt när någon ordnar, men den här gången blev jag besviken på kläderna. Tackar såklart Carina som fixat - alltid trevligt att träffas och tjata lite!


Äntligen en helg där hela familjen varit hemma - känns som det var ett tag sedan. Trädgårdsfix med grannarna och allt blir mycket roligare om man är fler och barnen kan leka med varandra.


Under eftermiddagen igår började Albin få det jobbigt med andningen. Förkylning på ingång och som vanligt sätter det sig på luftrören. Har bett om remiss till barnmottagningen, men ännu inte fått ngn tid.


Efter en stunds vila - hela familjen somnade! Har nog aldrig hänt! Kände oss lite groggy när vi vaknade och det tog ett bra tag innan vi kom igång igen.


När kvällen kom bestämde vi oss för att åka in till akuten med Albin som själv ville åka in och få hjälp med andningen. Syreupptagningen var låg och han fick andas i en mask och redan efter en kvart lättade det. Albin som verkligen hatar sjukhus och doktorer var hur tuff som helst. Skällde till och med på doktorn för att han hade fått vänta SÅ LÄNGE!


Vi fick med oss masken hem och det var verkligen efterlängtat. Nu väntar vi på en tid för en utredning om förkylningsastma.


Idag började vi dagen med en promenad till vallokalen. Har aldrig varit så säker nånsin på vad jag skulle rösta på. Tycker faktiskt det ska bli lite spännande ikväll och jag hoppas slippa flytta ifrån landet ;-).


Både Albin och Oliver somnade i sina vagnar, så vi började rensa i garderober. Marcus höll nog på med tre eller fyra projekt samtidigt...... tror ett blev slutfört ;-).


När Marcus klippte gräset gick jag ut och lade mig i solen. Blundade några minuter och när jag tittade upp hade vi finbesök av William och Maja.


  


Lek och lite snack med grannarna fick eftermiddagen att gå. Stackars Albin gjorde ett försök att vara ute men orkade inte riktigt.


Marcus sliter med ett av hans pågående projekt;

  


Jag försökte röja färdigt med alla kläder medan Marcus fixade mat. En mysig middag var framdukad när man kom ner. Fondue och en flaska rött var inte ett helt fel slut på den här helgen.


Nu återstår det och se om det blir en vab-dag imorgon, men Albin känns mycket piggare.



Av Fam A&O - 12 september 2010 19:07

I veckan som har gått har det mest handlat om jobb. Jobbet är ingen höjdare att skriva om här därför blir inläggen färre nu än tidigare.


Veckans höjdpunkt var i fredags. Mamma kom på torsdagkvällen för att sova över, eftersom jag skulle iväg tidigt morgonen efter. Marcus hade åkt iväg redan på onsdagen för något jippo i Stockholm.


Själv hade jag tagit ledigt på fredagen för att tillbringa denna dag tillsammans med 5 tjejer på Ullared. Vi träffades kl.06:00 i stan där vi samlade ihop oss i en minibuss.


Trots att alla gått upp väldigt tidigt var humöret på topp och alla superladdade för att spendera en massa pengar :-). Kaffe, mackor, frukt och dricka serverades under färden.


Färden gick snabbt och vi kom upp strax efter öppning. Lite folk och vi rusade in med våra vagnar och började vår shopping. Hemma sitter vi och skrattar åt programmet och folket dom visar, men vi är precis likadana :-).


Nu är alla kalaspresenter och nästan alla julklappar till barnen fixade. Det var mest leksaker som åkte ner i vagnen.


Brukar alltid köpa höst och vinterskor utanför, men tyvärr var utbudet kasst den här gången. Hittade ett par tuffa replayskor till Albin som fick följa med hem.


När jag och Sara och Sandra väntade på dom övriga utanför kassorna fick vi syn på Morgan och Ola-Conny!!! Sandra var inte sen att rusa fram och lät sig fotografera sig med dessa två herrar. Morgan läste Se och hör sig om själv - haha!


Sandra du är bara för rolig! Skrattar ännu........

  


Efter många timmars shoppande och mat i magen satte vi oss i vår fullpackade buss. Vi hade handlat för ca.27.000 kr!! GALET! Min placering i shoppandet blev 5/6.


På vägen hem behövde bussen tankas och vi stannade till vid en bensinstation utan bemanning. Vi hade nog behövt bemanning...... Det tog en bra stund innan vi kom på hur tanklocket skulle öppnas. Tänk er själva 6 tjejer som står och glor på ett tanklock. Bilarna brevid kommer, tankar och kör (någon trodde det var vi som rullade hehe) - vi står kvar. Till slut löste det sig......


Skratten var många denna dag - tack snälla ni för en kanondag!


Stort tack till mamma & pappa som tog hand om barnen! Jag är så glad som har ER!! Tack mamma (för jag gissar att det var mamma ;-)) som hade tvättat upp alla smutsiga kläder!


Även denna helg var Marcus iväg och vi fick även denna lördag äran att hänga med Sandra och barnen. Den här gången var vi i stan och härjade rundor.


Efter vårt stadsbesök åkte vi hem till mamma & pappa där syrran och Pontus oxå fanns på plats. Vi var kvar och lekte en stund innan vi begav oss hemåt och hade lördagsmys.


Idag har det varit ett fantastiskt väder och mestadels har vi varit ute och lekt med William och Maja.


  


Albin åkte på kalas och Oliver sov en stund, så jag kunde kasta mig på soffan och bara slappa.


Marcus dök upp och vi samlades inne hos "trean" som hade bestämt sig för att fälla ett träd. Grabbarna försökte gemensamt lösa detta och ett tag kunde man undra om dom verkligen hade koll, men det slutade väl som tur var även om trädet ramlade åt det motsatta hållet som dom först hade tänkt :-).


  

  

Av Fam A&O - 5 september 2010 20:21

Tre första arbetsdagarna + en kickoff är avverkade. Konstigt nog kändes det inte alls konstigt att vara tillbaks på jobbet. Inte så mycket som har ändrats sedan jag var där sist.


Har funkat bra med dagis. Oliver något ledsen precis vid lämningen, men det går över snabbt enligt fröknarna.


Albin tycker det är toppen att äntligen få äta mellanmål på dagis! Han kan inte heller få nog att leka med sina kompisar. Det har både lekts med Olivia och Svante. Fattar inte hur han orkar.......


Marcus åkte till Alingsås i torsdags för att spela Bank-SM i golf. Med sig hade han svärmor som oxå hade kvalficerat sig till denna final. Grattis svärmor som tog hem första priset i bank-SM!!


I helgen var det time för släktgolf på Marcus sida, så han stannade kvar i Falköping för att möta upp släkten. Jag och barnen valde att stanna hemma och kanske det var bäst för svärmor som nu fick vinna alltihop ;-)! Grattis ännu en gång!


Sandra som oxå skulle vara hemma själv med barnen på lördag ville gärna hitta på något. JIPPI!


Vi började lördagen med att åka till Albins fotbollsträning. Första gången jag var med. En mycket stolt mamma som satte sig bilen hem efter träningen. Tror att det är nästan 40 pojkar som är med och tränar och Albin känner en av dom, men han tycker det är kul och träffa nya kompisar och han har blivit mycket bättre med boll sen han började med fotbollsträningen.


Min fina fotbollskille med sin nya fotbollsskor;


Efter duschen mötte vi upp Sandra med barn och for 6 mil österut för att besöka Kreativum (typ tekniska museet) där vi fick prova på en massa saker.


Oliver kör kranbil;

  


Arvid kör någon typ av skogsmaskin;


Svante ska blåsa en jättesåpbubbla;


Hur löser man det här?;


Sandra och jag försökte köra en avslappningstävling. Inte det lättaste med barnen omkring sig, men en enkel seger till mig :-)! Dock den enda tävlingen jag vann oxå......


Albin och Svante gjorde oxå ett försök och det var fullt fokus på att slappna av;


Målvaktstävling;


Mammorna blev kaffesugna efter några timmars håll igång, så vi åkte in till centrum och letade upp ett café med gott kaffe.


Tack till världens bästa Sandra, Svante och Arvid för en mysig lördag!!


Söndag och Marcus kom hem igen. Har verkligen saknat honom, men hade kanske inte längtat så mycket om han bara hade varit hemma hela tiden ;-). 


På eftermiddagen var det dags för Olivers första kalas! Elsa som fyller två år imorgon hade samlat ett härligt litet gäng på kalas.


Vi mammor blev kvar och diskuterade vår kommande utflykt på fredag - ULLARED! :-)


Barnen fikade och lekte lite med allt möjligt.

  


Oliver tackar för ett mysigt kalas och vi skickar ett stort GRATTIS till Elsa!


  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Skapa flashcards