No5

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Fam A&O - 16 maj 2011 20:51

I onsdags på min lediga dag började vi med en cykeltur till dagis. Skulle ha utvecklingssamtal för Oliver, så Albin och Oliver var ute och lekte med kompisarna medan jag pratade med fröken.


Kanske inget oväntat om Oliver. En glad, busig och mysig kille! Väldigt bestämd när det gäller vilken plats han ska sitta på vid matbordet och vilken plats han ska sova på. Han älskar gympan och framförallt när det leks med bollar.


Annars hade vi en lugn och skön dag. Barnen var en stund hos pappa medan jag uträttade ett ärende med några av mina nya kollegor.


I torsdags kväll åkte jag in till stan för att laga mat med mina nya kollegor. Trevliga kollegor och en trevlig kväll!


I fredags lämnade jag barnen på dagis och det har jag inte gjort på ett bra tag. Lite ångest inför lämnandet och jag väntade mig ett utbrott från Albin, men det gick hur bra som helst. Vilken lättnad!


Hämtade sedan en förväntansfull Albin som skulle ha lite "fest" med killarna som ska gå i hans grupp i skolan.


 

När killarna kom åkte fotbollen fram en stund och sedan blev det plätt på gräsmattan.


Vi hade tur med vädret och grillade hamburgare kunde ätas utomhus. Det ställdes frågor till varandra om vilken favoritmaträtt och favorit TV-program m.m Så söta när dom satt där och lärde känna varandra :-).


 

TV-spelet åkte på. Glass och popcorn åkte fram och lite senare sattes en film på.


En mycket nöjd Albin som tackade kompisarna för en toppenkväll! Det dröjde inte många minuter innan han somnade efter gästerna lämnat. Känns bra att vi tog tag i detta och att det ska bli tryggare för Albin att börja skolan.


Marcus och Albin åkte som vanligt iväg på sin fotbollsträning i lördagsmorse.



Jag och Oliver åkte till mamma & pappa på fukost innan vi tog med oss mormor till stan. Mormor fick absolut inte köra vagnen! Vi försökte byta när han inte såg, men han hade stenkoll på vem som körde. Vilken bestämd liten herre!!


Vi handlade present till Maria som skulle firas senare på kvällen och en fika hanns med innan hemfärd.


Maria och pontus dök upp. Maria ville fira sin födelsedag hemma hos oss. Medan jag och Maria stack på tennisträning bakades det tårta här hemma.


Grillen åkte på och mamma & pappa kom.


Födelsedagsbarnet med sina nya presenter;

 

Pontus imponerade och bjöd på en mycket god marängtårta;

 

Oliver snackar skit med morfar;

 

Melodifestivalen på i bakgrunden och sen spelades det spel. Jag och Marcus var som vanligt "absolut överens" och tog hem spelet hur enkelt som helst ;-).


Tack för god mat och god tårta!


I söndags hoppade Marcus in för sin pappa i en golftävling tillsammans med sin mamma. Jag och barnen var ute och lekte och vi hade tur att William & Maja oxå var ute. Passade på att göra lite nytta hos "sjuan" (kolla in grannens blogg) ;-).


Barnen hängade med oss in på lek och lunch.

       

Albin hade sen golfträning, så Helena erbjöd sig att ta med sig Oliver hem. Oliver jätteivrig och nöjd att han skulle få sova middag i Williams säng.


Jag och Albin stack till golfträningen som gick mycket bättre än senast. Det märktes oxå att han tyckte det var roligare den här gången. Hans mål är att bli bättre än sin mamma....... dröjer säkert inte länge till - tyvärr ;-)!


Oliver hade lite svårt för att somna i Williams säng, så han hade somnat i Williams vagn istället. Tack snälla "trean" för hjälpen!


Marcus kom hem och var väldigt nöjd med andraplatsen - grattis!


Idag när jag kom hem från jobbet var Olivia här och lekte med Albin. Verkar som Albin har fått lite konkurrens på dagis av en ny dagiskompis. Albin berättade att alla tjejerna var intresserade av den nya killen :-). Tyckte dock att Albin och Olivia verkade precis lika kära som vanligt ;-)!


Imorgon är det dags för första skolbesöket. Barnen ska vara där på förmiddagen och sen bli hämtade för att skjutsas till dagis. Håller tummarna för att det blir en rolig dag, så Albin ändrar uppfattning om skolan.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards