No5

Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Fam A&O - 13 januari 2009 19:27

Nu har man varit hemma två dagar med gossarna. Har gått hur bra som helst. Igår tog vi det lugnt på förmiddagen och var ute en sväng i trädgården. På eftermiddagen fick vi besök av en gammal klasskamrat med sina två barn - trevligt! Kul för Albin att få lite lekkamrater. Märks att han saknar sina kompisar på dagis. Han ska få gå dit på torsdag en sväng och busa av sig lite.


Ringde bvc för att boka tid för vägning av Oliver. Kändes som man fick en utskällning när man ringde. Varför ringer du så sent? Man ska ringa direkt när man kommer hem från BB! Jo, men det har varit en massa helgdagar och "tanten" (bvc-sköterskan) har haft semester. Då svarar tanten att det finns andra sköterskor som kan hjälpa till. Vi måste kolla att vikten går på rätt håll!!

Men hallå!! Jag märker väl att han växer så det knakar..... redan gått från en klädstorlek till en annan.

Så vi fick en tid redan dagen efter (idag alltså).


Tisdag och dags för bvc. Albin skulle på sin 3-årskontroll, så vi hade fått tid för båda barnen idag.

Vi började med Oliver. Han vägde 3,4kg!! Helt sjukt. Nästan ett helt kilo på 2,5 vecka. Vuxit 6 cm! Sen var det en massa skitsnack från tanten. Vid detta laget hade Albin börjat tröttna rejält.


Äntligen var det dags för Albin att vägas och mätas. Killen väger 19 kg och är en 1 meter lång. Stora killen! Albin skulle kolla i en låda och berätta vad det var för saker. I lådan fanns en ko, får, gris, docka m.m

När tanten tar upp dockan och frågar vad det är svarar Albin;

- gaga

Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Hon frågar en gång till och Albin svarar igen gaga. Nu var jag nära att börja skratta, men tanten tyckte inte det var lika kul.

Jag sa att det är nog bättre om jag frågar och då svarade Albin galant på alla frågor. Kändes som Albin tyckte det var ett tramsigt test.....

Sen bad tanten att Albin skulle sparka  på bollen som låg på golvet. Då plockar han upp bollen i handen och kastar den på tanten. Nu ville jag bara gå därifrån!

Fick ok på båda barnen som tur va, men vilken pärs. Tror inte tanten ska ha med barn att göra - alldeles för dryg.








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards