No5

Alla inlägg den 7 september 2009

Av Fam A&O - 7 september 2009 19:59

Ett under att man kan blogga......... Strömsladden har strulat ett bra tag och åker den ur datorn får man lirka med en pincett för att få tillbaks den. Igår gick det inte att sätta tillbaka strömsladden. Marcus geniala idé var att skruva sönder datorn och fixa till detta problem.


Efter ett antal utskruvade skruvar hade han lyckats komma åt problemet och skruvar ihop datorn igen. Han tyckte att det var något som lossnade när datorn var i två delar, men han skruvade ihop datorn igen och testade. Äntligen gick det att sätta in sladden igen, MEN "musen" hade slutat fungera. Kan det kanske vara det som gick sönder??? ÖÖÖÖHHHHHHHHH


Varför heter det mus? Lite drygt idag när man besökte Elgiganten och mötte en ung kille och förklarar att "musen" är trasig. Så upplagt för en rolig kommentar, men som tur var var det en tråkmåns som stod bakom disken och förklarade att detta skulle minst ta fyra veckor. Tyckte han kunde fixa det på plats NU.


Han förklarade för mig att det tar lång tid att skruva bort alla skruvar och fixa felet. Kunde inte tala om att min tekniska sambo hade delat på datorn kvällen innan och det tog INTE lång tid. Sur och grinig tog jag med mig datorn igen.


Gick och köpte en mus man kunde ha vid sidan om för att slippa använda pekplattan. Så nu fungerar datorn igen tillfälligt i allafall. Nog om denna datorstory!


Fredags var vi åter på öppna förskolan. Vi fick även med oss Jossan & Olle. Fullt ös som vanligt särskilt bland dagiskompisarna.


Efter öppna förskolan åkte vi in till stan och mötte upp mamma & pappa och åt lunch innan vi skulle hämta nycklarna till deras nya lägenhet.

Superfin och fräsch lägenhet - kanske något liten ;-), men det kommer bli kanon!


Kvällen var jag helt slut och somnade redan vid halv sju och sov hela natten. Hade inte varit igång på hela veckan pga förkylningen. Trevlig fredagskväll med familjen.......NOT!


Lördag stack Marcus för att spela sista rundan i golftouren han är med i.

Jag och barnen åkte till hembyn för att gå på marknad. När vi kom dit öste regnet ner, så det blev lunch hos mamma & pappa och sen åkte vi till "vår inredares" butik för att kolla möbler till lägenheten. Mycket snygga saker!


När regnet slutat kunde vi äntligen gå på marknad. Som vanligt blev det karuseller och karameller. Träffade på en del barndomsvänner som man inte sett på ett tag. Kul!

Mamma och pappa skulle göra tacos och det tackar man inte nej till, så vi blev kvar hela dagen. Åkte hem när barnen skulle sova - trodde jag! Oliver somnade i bilen, men Albin pratade och pratade hela vägen hem. Väl hemma vaknar Oliver och vill inte sova. Jag som trodde att jag skulle få en lugn kväll i soffan. Nope - båda var vakna till 21:45.


Marcus var ute med grabbarna och kollade på fotbollen. Själv missade man Zlatans mål..........


Mina bolltokiga killar;


Förresten så vann Marcus golftouren! Några slantar rikare - härligt! GRATTIS!


Söndag: Min och Albins dag. Vi åkte in till stan och åt hamburgare för att sen gå på bio. Vi såg Nicke Nyfiken. Så mysigt att hitta på något med bara Albin.


Albin var glad och se sina grannar från trean som nyss kommit hem från Mallis. Hann med att leka en stund med William innan det var dags för middag och sängen. Albin och Oliver tackar för presenten!! Otroligt gulligt av er!


Idag åkte vi till stan för att leka med Albins kompisar Olivia och Svante. Hängde på ett café där det finns ett stort lekrum. Perfekt ställe! Kul när barnen fungerar så bra ihop och vi mammor oxå förståss. Ser fram emot fler dagar med er!


Efter allt bus blev det en fika på stan innan det var dags för dom andra att åka hem.


Jag, Albin och Oliver gick vidare för att leta kläder till Albin. Måste säga att Benetton är en bortglömd butik. Hittade massor med fina kläder till Albin.


Dags att lägga över alla bilder till en annan hårddisk om nu datorn skulle krascha.











Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards