No5

Alla inlägg den 16 december 2012

Av Fam A&O - 16 december 2012 18:38

Årets lussfirande blev en kall sådan -17grader. Kl.07:15 var vi redo på dagis - lussfirandet är alltid på morgonen och utomhus. Alla barnen var påpälsade rejält och gjorde det bra trots kylan.

 


I fredags hade Albin och Oliver en födelsedagsfest för kompisarna Ella & Elsa och Viggo & Love. Temat var fotboll, kanske inte så oväntat. Gästerna kom med sin fotbollströjor på och det var dukat med fotbollstallrikar, glas, servetter och sugrör.

 


Pizza och sen var det straffkastning på Marcus som stod i mål.

   


Efter att barnen hade svettats lite svalkade dom ner sig med lite glasstårta;

 


Mer lek och bus innan barnen bänkade sig framför Barda.

   


Ett stort TACK säger Albin & Oliver för en toppenkväll och för dom fina presenterna!  

 


Sara & Andreas stannade kvar vid hämtning och vi fick njuta av ett glas vin och trevligt sällskap!


Efter Albins handbollsträning i lördags lämnade vi barnen hos mormor & morfar för att handla julklappar. Vi blev faktiskt klara och det känns skönt att ha det avklarat. En middag hemma hos mormor & morfar väntade efter julhandeln. Tack för barnvakt och middag!!


Vi åkte hem och julgranen inhandlades och sattes in. Uppspelta barn som skulle hänga ALLT i granen. Varje år står man där och säger vad som ska vara i granen för jag vill ha det på mitt sätt :-), men i år behärskade jag mig mer än vanligt och barnen fick hänga ganska fritt.

    


Avslutade kvällen med soffläge till Så mycket bättre och sen en film.


Idag har vi haft besök av moster och kollegan Charlotte som kom för att bygga pepperkakshus med barnen. Ganska glad att jag kunde hålla mig lite utanför. Tyckte båda Maria & Charlotte visade upp ett stort tålamod!

     


En adventsfika till dom duktiga byggarna fick det bli. Tack för sällskapet!!




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Skapa flashcards