No5

Direktlänk till inlägg 3 november 2012

Lyx och mindre roligt och lyx igen.....

Av Fam A&O - 3 november 2012 19:39

Den här veckan hade vi "mitt i veckan lyx" ett gäng tjejer. Vi var och hade chokladprovning! Ett ställe som finns så nära oss, men som vi aldrig besökt. Det var massor av praliner och en helt fantastisk mousse som vi fick provsmaka. Vi drack en god chokladmjölk, ett mindre gott chokladte och ett inte alls gott chokladkaffe. Som vanligt är det ett glatt gäng och man mår så bra av att umgås med vänner som ger så mycket energi!! Tack till Sisa som fixat denna aktivitet!

Torsdagen blev inte alls som man hade tänkt sig. På eftermiddagen ringde dagis och ville att jag skulle hämta en Oliver som hade ont i magen. Första tanken var att han är väl bara hård i magen, men bäst att hämta hem killen så han får vara hemma med sitt magont. När jag kom till dagis var det en utslagen kille som somnat på soffan. Lyfte försiktigt upp honom och han yrade efter sin mamma. Berättade att det var mamma som var där, men det tog en bra stund innan han verkligen förstod att det var jag. Han kunde inte stå eller sitta och man såg hur han kämpade med sin smärta.

Bar ut honom i bilen och körde dom 100 meterna bort till vårdcentralen. Hann knappt innanför dörren när det kom fram sjuksköterskor som genast visade mig deras akutrum. Rummet fylldes av läkare och sjuksystrar som började ta prover och lyssna på magen. Oliver var väldigt tagen och protesterade ingenting. Alla prover visade sig vara bra, men eftersom Oliver var helt utslagen blev vi inskickade till barnakuten för obeservation. Hjärtat börjar klappa lite extra och man blir väldigt orolig.

Får luta stolen i bilen, så Oliver halvligger i bilen in till sjukhuset. Han somnar från och till och man börjar tänka på ALLT! Vi hinner inte mer än in i entrén förrän Oliver är helt likblek och han börjar hulka och en dam får hjälpa oss att hitta en papperskorg som han kan kräkas i om det skulle behövas. Vi tar oss upp på 4:e våningen och får snabb hjälp. Nya prover tas och väntan på svaren är LÅNG!! Oliver börjar efter några timmar få lite färg på kinderna igen och gör ett försök till att vara uppe och leka med leksakerna. Sakta börjar han bli sitt gamla jag och man själv börjar slappna av. Proverna var bra, så vi testade med lavemang om det var att han var hård i magen... men det var inte det heller. Tack och lov så släppte smärtorna och Oliver var en glad, men trött kille som fick åka hem till Albin & pappa som hade längtat efter honom.

Vår lilla "skrutt" som var så duktig och gjorde allt som doktorn sa och det belönades med glass;

Helt slut efter fem timmar på akuten och man blev inte långvarig den kvällen........ Måste säga att personalen på vårdcentralen och akuten var fantastisk! Vårdcentralen och dagis ringde dagen efter och kollade hur det var med Oliver - uppskattas.

En ny dag och en ny kille på fredagen - så skönt!! Albin skjutsade vi till Isak som skulle ta med Albin till Malmö för att gå på museum. Oliver körde vi till mormor & morfar och sen tog vi oss till tåget där våra vänner Eklund/Larsson väntade på oss.

En dag/kväll/natt i Malmö väntade. Som vanligt briljerar Larsson och redan på tåget serverades vin med lite Halloweentema ;-)! När vi kom fram tog killarna våra väskor till hotellet, så jag och Sara kunde sätta igång med butiksbesöken.

Lunchpaus på Fridays och efteråt bars våra påsar upp till hotellet av killarna. Möttes upp igen för att åka till Nordens största köpcentrum som nyligen öppnat. Fin byggnad, men resten imponerade tyvärr inte. Det blev inget långvarigt besök utan vi tog oss tillbaka till stan igen. Killarna tog våra påsar återigen och lastade av på hotellet..... (undra om det fanns mkt god dricka på hotellet ;-)), men vi tackar självklart för servicen!!

Lite slappande och en dusch på hotellet hamnade vi sedan på "förfest" på rum 570! Gott vin och glada vänner! Vi begav oss senare till restaurangen som severade god mat. Vi hann stanna till på två krogar innan vi vandrade tillbaks till hotellet och tackade för en toppendag tillsammans!

Hemma hade Oliver blivit hämtad av farmor & farfar vid lunch och på eftermiddagen hade Albin kommit hem från Malmö som hade haft det kanon! När farmor är i huset bakas det och det gillas av Albin och farfar (Albin säger alltid att farfar och jag är gottegrisar :-)) Stort tack för all hjälp med barnen!

Känns skönt och äntligen ha en lördag på hemmaplan. Nu väntar soffan och filmtime!!