No5

Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av Fam A&O - 30 oktober 2012 20:24

I veckan som gick hade jag min lediga dag! Olivers dagis hade höstfest och självklart ville han inte missa den. Så helt plötsligt hade jag tre timmar för mig själv på förmiddagen. Hann med lite "måsten" innan jag hämtade Oliver som var mycket nöjd med festen. Det hade druckits "trolldryck" (hallonsaft) WOW.


Vi hann hemom en sväng innan vi hämtade Albin från skolan och sen hämtade vi Elsa & Vera på dagis. Ett besök på leklandet väntade och där väntade ännu fler kompisar. Vi var 4 vuxna och nio barn. Barnen lekte fantastiskt bra och vi såg dom endast när det var drickpaus eller glasspaus. En mycket trevlig eftermiddag!


Albin hade beställt mat av mormor & morfar. Spagetti och fläskfilé :-)! Ngt udda rätt, men det var väldigt gott efter en eftermiddag på leklandet. Tack!


I torsdags var det dags för hälsokontroll. Ngt som arbetsgivaren står för vart tredje år. Mätning, vägning, blodprov, mätning av syreupptagingsförmågan och cykling för att mäta konditionen. Toppvärden på allt! Lite annat för fyra år sedan när alla värden var upp och ner och man rände in och ut från sjukhuset...... Kändes riktigt bra!


Fredagkväll blev det bara bad för Marcus & Oliver. Jag och Albin stannade hemma eftersom kompisen Marlon skulle fredagsmysa med oss. Medan killarna roade sig själva passade jag på att tvätta soffan och mattorna i huset. Alltid lika skönt när det är gjort.


Tredje lördagen i rad som vi beger oss iväg på middag. Den här gången var det en bit iväg och vi hamnde ute i "skogen" hos Marcus kollega och hans familj i deras supermysiga hus. Barnen var i samma ålder som Albin & Oliver och till en början var dom något blyga, men fann varandra efter en stund. Ännu en lyxig middag och trevligt sällskap! Stort tack!!


Söndagen bjöd på kanonväder och när klockan var 10 var huset fullt med barn. Kul! Framförallt när det leks bra.


Stora killarna klunsar om vem som ska räkna på dunkgömme;

 


Oliver & William lekte med sina beyblade;

 


På eftermiddagen åkte jag och Oliver och åt en hamburgare och sen var det dags för bio. Var riktigt mysigt att bara åka vi.

 


Vi hann inom Charlotte för att säga hej innan vi åkte hem igen. Vet inte riktigt vad som hände, men Charlotte fick höra den ena och det andra från Oliver som "håll käft" och "fy fan"..... sry. Frågade om han visste vad det betydde, men det visste han såklart inte. Detta berättar han stolt sen när han kommer hem.... - Pappa! Vet du vad jag sa till Charlotte?   


Vet inte vad som hände idag, men "trillade" in på ett spinningpass. Var inte planerat och när väl passet satte igång frågade jag mig flera ggr: Hur hamnade jag här? Har inte varit på spinning på flera år, men tyckte det var helt ok och var glad att jag "trillat" in.


Imorgon väntar chokladprovning med ett glatt gäng! Ska bli både smarrigt och trevligt!!


Avslutar med en bild på en kille som verkligen kan somna varsom. Häromkvällen somnade han på golvet medan han målade :-). Är man trött så är man;

 





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards