No5

Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Fam A&O - 16 oktober 2012 19:39

Utvecklingssamtal har vi haft i skolan. En "svårtattsittastilla" kille tyckte det var lite pinsamt att sitta och prata om honom. Efter 30 minuter och benen på Albin hade varit över stolskanten, på bordet och över stolsryggen kunde vi föräldrar lämna skolan stolta. För trots myror i brallorna klarar han av skolan galant! Matten är helt klart favoritämnet och självklart idrotten. En fröken som tyckte det var en glad och social kille!


I fredags åkte jag och barnen till badhuset och till vår glädje var även "sjuan" på plats. Tyvärr hann inte Marcus hem, så han kunde bada med oss. Jag är verkligen INGEN badmamma, men fick stålsätta mig och vara i den "kalla" bassängen. Lyckades övertala barnen att avsluta i varmvattenbassängen. En mycket uppskattad fredagsaktivitet av barnen!


I lördags öste regnet ner och det var så trist! Marcus och Oliver åkte till Albins handbollsträning och jag passade på att träna. Albin åkte till kompis och vi andra bäddade ner oss i soffan för att mysa till film.


När vi äntligen skulle besöka våra vänner E/L sken solen och en skön promenad blev det. Som vanligt

innehåller en kväll med E/L god mat och efterrätt, god dryck och mycket trevliga/roliga diskussioner/samtal. Barnen är glada över att träffas, så dom ser man knappt röken av. Barnen somnar när dom är trötta - spelar ingen roll om det är på soffan eller golvet :-).

 


Tack och lov var det uppehåll även på vägen hem. Som vanligt vill vi tacka för en helmysig kväll - ses snart igen!!


Söndag var det återigen tråkväder! Rastlös, men samtidigt sjukt trött = ingen bra kombo ;-). Albin åkte på badkalas och Oliver åkte till kompis.


Just nu är höjdpunkten här hemma och spela Den försvunna diamanten, så oftast avslutas kvällarna med detta spel. Finns många (två st) dåliga förlorare i familjen ;-).

 


Igår morse åkte Marcus till Berlin för att kolla på fotbollen som är idag. Snälla mamma & pappa ställde upp och hämtade barnen och middagen var serverad när jag kom från jobbet. TACK IGEN!!!


Nu håller vi tummarna för att det blir en bra match - bilden hittades i min telefon och hur den har kommit dit har jag ingen aning om. Heja Sverige!!!

 





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Skapa flashcards