No5

Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av Fam A&O - 1 oktober 2012 20:04

Långt blogguppehåll..... Har inte haft tid eller lust att skriva. September har varit en intensiv månad.


Vad har hänt här då? Som vanlig en massa aktiviteter för barnen, men som nu börjar lugna ner sig. Känns ganska skönt och slippa stressa hem och stressa med läxa, mat och träning.


På hemmaplan tränar man gärna eller iallafall går runt med en boll i handen - inte mycket annat som gäller;

   


Förra helgen kom min fina saknade vän Stina på besök. Vi sov här en natt för att sedan morgonen efter åka till ett spa några mil bort. Flitiga var vi och började med ett träningspass för att sedan bara njuta, tjata, slappa, få behandling och äta/dricka gott. Helgen gick såklart alldeles för fort och längtar redan till nästa gång vi ses! Stor kram till dig Stina! Detta är ju faktiskt en tradition nu ;-)!


Det har även blivit ett Ullaredsbesök! Lika kul som vanligt - tänk om man alltid hade varit så pigg och glad kl.05:00   . Skönt att ha en del julklappar/födelsedagspresenter avklarat. Tack härliga Ullaredsgäng för en toppendag! Stort tack till Larsson som tog hand om Oliver!!


Albins handbollsträning har satt igång och han hann inte mer än träna klart förrän han blev inringd att spela fotbollsmatch för att det saknades folk. Givetvis ville Albin spela och vi alla följde med för att heja på!


Coola och stolta killar som fick medalj sista matchen;

 


Medan Albin var på kalas hos Ella så kom Elsa till Oliver. Vi ville oxå göra något kul, så vi åkte till bowlinghallen.

 


Först bowling;

 


Sen fika;

 


Hämtade sedan hem en nöjd Albin som tackar Ella för ett kanonkalas!


Måste oxå skriva att september har varit en tuff träningsmånad för min del. Det var "någon" som lyckades övertala mig att köra fitnessfighten ännu en gång... Var inte ett dugg motiverad, men eftersom vi var fem tjejer som skulle köra ville jag inte vara sämre än dom ;-). September började med ett kanonväder, så det blev mycket löpning utomhus och styrketräningen kördes hemma. Sen kom kylan och regnet och man var inte alls sugen på utomhusträning - det blev ett gymkort!


Från att inte alls vara motiverad att träna känner jag mig mycket piggare och starkare! Dessutom har jag börjat tycka träningen är kul! (måtte detta hålla i sig :-)).


Känns sjukt att tänka att man nästan sprungit 10 mil på en månad. Den här gången har det inte alls varit fokus på vikt och mått utan bara känslan utav att må bra och det gör jag :-)!


Känner ni att ni vill komma igång med träningen och kosten kan jag varmt rekommendera att köra FF! Självförtroendet är betydligt bättre och från att ha känt sig som ett fån på gymmet till att trivas bättre och framförallt veta vad man ska göra.






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards