No5

Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

vattenlekar - bio - kusinen - stranden - en kusin till :-)

Av Fam A&O - 23 juli 2012 20:51

En arbetsvecka avklarad och arbetsvecka två är påbörjad efter semestern. Första veckan bara försvann och hoppas att denna vecka går lika snabbt.

Vädret var inte det bästa förra veckan och tyckte synd om alla semesterfirare. Hemma har Marcus och barnen aktiverat sig ändå.

Ett besök hos Jakobs mamma där barndomsvännerna med barn sågs för att åka båt, köra vattenskidor, åka ring efter båt och bastubad.

Albin badar oavsett temperatur....

Åka vattenskidor??

Oliver sitter hellre i båten;

Fart & fläkt;

Jakob visar hur man kör båten;

Ett litet dopp blev det trots allt;

Vi gick på bio i veckan och såg Ice Age 4. Oliver som verkligen tjatat om att gå på bio somnade 10 minuter efter filmstart...... Han kan verkligen somna precis varsom om han blir trött.

I fredags skulle Marcus spela beachhandboll och barnen följde med och stöttade sin pappa, men tyvärr räckte det inte till någon vinst. Marcus och hans lag vandrade hem till oss medan jag och barnen stannade en stund hos Helena innan vi fick det trevliga beskedet att kusinen var på besök hos mormor & morfar. Middag hemma hos mormor & morfar och bus med kusinen Lisa. Stora tjejen nu!

Åkte sedan hem när barnen var trötta och när Oliver somnat kunde jag och Helena sätta oss ute och njuta av ett glas vin och vi hann prata om det mesta när vi insåg att klockan hade passerat midnatt för länge sedan. Tack för en mysig kväll!

Marcus kom hem några timmar senare :-) med sig hade han kompisen Emil som sov över. När jag och barnen gick upp berättade jag att en brandman sov över där nere. Oliver var inte sen att tittat ut för att kolla vart han hade parkerat brandbilen :-).

Efter frukost kom bror med familj på besök. Cissi och jag tog bilen för att besöka en omtalad outlet i en mycket liten by som finns någon mil bort. Något förvånade när vi parkerade utanför för det såg verkligen ut som ett ruckel.

Gick därifrån med en ny vinterjacka som jag är supernöjd med och Cissi med nya Hunterstövlar! Nöjda och glada åkte vi hemåt igen. Grillen åkte på och solen stekte på, så vi bestämde oss för att gå till stranden. Vi hann vara där i 10 minuter innan de mörka molnen kom...... Vi hann hem innan värsta regnet och när det äntligen blev uppehåll kunde vi åka och äta den efterlängtade glassen.

Ännu en kväll blev det middag hemma hos mamma & pappa. Tack snälla ni!

Igår kunde vi äntligen tillbringa större delen på stranden. "Gatan" var som vanligt på plats och fullt med kompisar till barnen. Fler sådana dagar tack!!

Grillen tändes samtidigt som treans och istället för att sitta på varsin altan bestämde vi oss för att sitta tillsammans.

En helskön kväll fick avsluta helgen!

Ännu en dag har barnen och Marcus fått njuta av stranden och hela veckan verkar bli kanonväder! Kan bara hoppas man kommer ifrån jobbet i tid, så man själv oxå får njuta lite av kvällarna.

Marcus har inte bara latat sig idag - fick en fin bild från grannen att han minsann sliter oxå :-);

När jag kom hem cyklade vi ner för att spela en minigolfrunda. Detta var den andra i år som vi spelar och det står 2-0 till mig!!

Avslutar med en fantastisk nyhet! Kusinen Naya har kommit till världen idag!! Stort grattis till Lina & Yasin! Vi längtar efter att få träffa lilltjejen!