No5

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Fam A&O - 12 mars 2012 19:43

I onsdags ville Oliver hämta William från dagis, så vi plockade upp honom på vägen hem. Så stort för Oliver att han för en gång skull får ta hem en kompis och inte storebror :-). Det lektes med det mesta innan det var dags för William att gå hem till sitt.


Helgen kom och vi började fredagen med ett badhusbesök. Vi fick sällskap av Olivia med familj och trean. Även om jag inte är en badhusmänniska, så är det ett perfekt avslut på arbetsveckan. Trötta efter badet somnade vi en efter en och jag tror att vi alla sov innan klockan vara åtta :-).


Eftersom vi somnat tidigt var vi alla uppe tidigt. Vissa väldigt tidigt!


Albin & Marcus åkte till handbollsträningen och jag & Oliver åkte till mormor & morfar där kusinen hade kommit på besök.


Då resan börjar närma sig planerades ett besök på stan för att komplettera klädseln till bröllopet. Inte det lättaste att hitta sommarkläder nu, så vi får hålla tummarna att vi hittar det på plats.


Efter stadsbesöket rastade Albin sin mamma - Albin cyklandes och jag joggandes. Kändes som Albin var en 1 km framför mig hela tiden, så man fick hålla ett bra tempo. Kändes riktigt bra!


Skickade iväg Marcus på träning och vi andra spelade fotbollsmatch i trädgården. Albin som funnit nya lekkamrater andra sidan staketet fick sällskap av två killar från "tvåan". Coolt och få hänga med ädre killar :-)! Killarna ville möta mig och självklart ställde jag upp. Fick stryk av tre mycket duktiga fotbollskillar!


Kvällen avslutades med middag hemma hos mamma & pappa tillsammans med kusinen. Tack för den goda maten!


Ännu en kväll hamnade vi sovandes i soffan framför Melodifestivalen. Vaknade precis när vinnaren avslöjades och sen slöt vi ögonen igen. Skönt att få vila ut en helg!


Söndagmorgon vaknade vi till en strålande dag med sol! Albin som fått nya fotbollsskor dagen innan hann knappt vakna förrän han var ute i trädgården och lajjade fotboll.


Mamma & pappa ringde och fråga om vi ville följa med på utflykt i det fina vädret och det ville jag och Oliver. Albin och Marcus skulle iväg på handboll senare och stannade hemma. Vi frågade om William ville följa med och det ville han.


Vi åkte till ett soligt ställe där vi kunde klättra, spela boll, grilla och kasta pinnar i vattnet mm.



Kusinen spanar efter dom stora killarna;

 


William passade på att känna på temperaturen i vattnet med ena foten; Tur att mamma hade stoppat ner extraskor.

 


Morfar styr upp en bollek;

 


En grillad korv ute i naturen är aldrig fel,

   


Tack för en mysig utflykt!







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards