No5

Direktlänk till inlägg 2 mars 2012

Min utmaning - WoS

Av Fam A&O - 2 mars 2012 19:30

I slutet av januari bestämde jag mig för att anmäla mig till fitnessfighten (world of shape). Då jag sett att både min syster och mina grannar som varit med tidigare gjort toppenresultat.


Detta innebar träning en timmes varje dag - kondition + styrka. Kosten innebar 1500 kcal varje dag. Mat var tredje timme.


Sjukt taggad första dagarna och det jobbigaste var maten. Kändes som man åt hela tiden och första dagarna mådde jag nästan illa av allt jag ätit. Trodde då att man skulle gå upp i vikt istället för ner :-).


Kroppen vande sig snabbt vid mat var tredje timme och man kände när det var dags för mat/mellanmål.


Mycket planering har det varit med matlådor och få ihop träningen. Första helgen åkte vi till Stockholm, så matlådor fick förberedas till tågresan och hotellet hade gym så det löste sig kanon. Har nog aldrig lagat så många måltider som jag gjorde under februari.


All träning kunde utföras i hemmet och det har varit en klar fördel för mig. Träningspass har skett allt från kl.07:00 på morgonen till kl.23:00 på kvällen.


Med stolthet kan jag skriva att jag inte har fuskat en enda dag! Det har isåfall varit att jag ätit för lite nån dag, men annars har jag följt kost och träningsprogram enligt instruktioner.


Jaha vad har nu detta gett mig;

Framförallt att jag klarat det rent mentalt - att jag kan om jag vill :-) - är nog den största vinsten. Hållt mig undan vinet på helgen (var svårt i Gbg men lyckades). Inget godis, inga kakor eller annat sött. Det har varit det minsta problemet, eftersom man äter så tätt hinner man inte bli särkilt sugen på det söta.


Viktnedgång: ca. 2kg

Minskat midjemått: 6 cm

Pulsslag per minut: -7


29 timmars träning

580 minuters konditionsträning (tack till svärföräldrarna som lånade ut sin motionscykel)


Frukost:

58 ägg till frukost

1450 gr müsli

87 dl lättyoghurt


Mellanmål

keso första dagarna tills man inte kunde trycka ner mer.....

riskakor

kalkon

frukt

kesella med hallon och vaniljpulver


Lunch/middag

kyckling

nötfärs

lax

fläskfilé

+ en mindre mängd kolhydrater


Minst två liter vatten om dagen!


Man har insett att maten är minst lika viktig som träningen. Oftast tror jag man äter för lite och tränar för mycket när man vill ha resultat. Så har det iallafall varit för mig tidigare och absolut inte nått samma resultat som nu.


Vill tacka min kollega som oxå ställe upp i detta och har underlättat det hela för att klara av det!! Du är grym! Utan dig hade jag aldrig klarat det.


Tack till min familj som stöttat mig när det har varit tungt och sett till att jag har fått tid till träningen! Ni är BÄST!


Nu kanske det känns som ett "skrytinlägg", men det skiter jag i för jag är så j_vla nöjd!! ;-)










 
 
Ingen bild

syster yster

2 mars 2012 19:58

Wihoo Bra jobbat o vilken disciplin du haft..! perfa timing till bikinin ska dras på i Florida =)

 
lilla.u

lilla.u

2 mars 2012 20:03

Coolt!!!!!!

http://Llillau.blogspot.com

 
Ingen bild

Maria

2 mars 2012 20:04

Duktigt!!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fam A&O - 9 juli 2013 21:35

Vi tog ledigt förra måndagen för det var beachsoccerturnering för Albin och hans lagkamrater. Bra kämpat av alla och tror killarna tyckte det var riktigt skoj.       Albin och Oliver gick sedan sina sista dagar på fritids och dagis innan det ...

Av Fam A&O - 24 juni 2013 20:06

Skolavslutning 14 juni 2013. Besök i kyrkan och det här året ville mormor & morfar vara med och sjunga "Den blomstertid nu kommer".     En stolt kille som slutade "ettan" och inte missat en skoldag sedan han började skolan.     Morfar...

Av Fam A&O - 10 juni 2013 20:35

Efter att ha vabbat två dagar var Oliver på benen igen. Inte de jobbigaste dagarna man har varit hemma och vabbat. Vädret har varit på sin bästa sida och de bleka benen fick sig lite färg ;-).     Ledig dag på onsdagen och vi åkte till skogen ...

Av Fam A&O - 4 juni 2013 09:33

En ledig fredag och avfärd mot Göteborg för att möta upp vännen Stina. Det var äntligen dags för vår årliga träff som kanske blir halvårstärffar framöver... eller? :-). Fick sällskap i bilen av syrran som passade på att besöka sina vänner i Görebor...

Av Fam A&O - 27 maj 2013 21:15

Fyra månaders uppehåll från bloggandet. Har funnits många anledningar till varför jag inte har skrivit. Det har nog varit den tyngsta vintern på länge. Februari började med en rejäl influensa och det tog lång tid innan jag repade mig helt. Tappade lu...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Skapa flashcards