No5

Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

studiedag - mat - kaffe - bowling m.m

Av Fam A&O - 18 januari 2012 19:47

Som ni märker blir det bara längre och längre mellan inläggen - tappat lusten att skriva. Har hänt ett par gånger under dom här tre åren, så lusten kanske kommer tillbaks igen.


Skolan hann knappt börja förrän det var studiedag, så det blev en ledig dag för oss. Överraskade barnen med en tripp till Andys lekland och på vägen dit plockade vi upp Isak på fritan som ville haka på. På Andys mötte vi sen upp Ella & Elsa! Som vanligt fullt ös och svettiga barn som var nöjda med allt lekande och pannkaksätande.


Isak och Ella följde med Albin hem och Oliver följde med Elsa hem. Fortsatt lek - dessa barn tröttnar aldrig på att leka :-).


Helgen har det blivit väldigt mycket mat! Fredagen fick man äntligen äta sin efterlängtade lutfisk! Synd bara att det bjöds på en god fläskfilégryta oxå för dom som inte åt lutfisk.... Var bara tvungen att äta av båda rätterna!


Lillebror vill gärna hänga där storebror är;

 


Marcus mötte upp oss lite senare på kvällen efter ett par dagar i storstan. Vi testade ett nytt frågespel som var ganska ok förutom att jag kom överlägset sist - som vanligt i frågespel.


Stort tack till mamma & pappa!


I lördags började äntligen tennisträningen. Märktes att man varit ifrån det ett tag, men kul ändå!


Direkt efter träningen tog jag mig till svärmor & svärfar där övriga i familjen redan var och mamma & pappa var oxå på plats. Återigen en massa god mat!! Såklart spelades det spel även denna kväll. Ingen lycka med vinst den här kvällen heller!


Albin gjorde ett bra inhopp för farmor och tog hem en vinst tillsammans med farfar;

   


Stort tack till Ingrid & Magnus!


I söndagsförmiddag tog vi oss ut i kylan för att cykla en runda. En paus i lekparken med dryck och lite kex. Vi var i närheten av Ella & Elsa och barnen var inte sena att springa dit för att leka. Tack för värmen och det goda kaffet!!


På eftermiddagen stack Marcus till gymmet. Jag och barnen gick in till William och Helena och där vi bjöds på kaffe och glass. Barnen heltoppade (framförallt våra)! Tack för fikan!


Vi gjorde sedan ett försök att bowla med killarna. Till en början gick det riktigt bra, men dom små tröttnade efter ett tag och det var andra saker som blev intressanta. När den tredje killen från gatan gjorde entré i bowlinghallen blev det full fart i hallen :-). Vi gav upp och åkte hem! Tyckte lite synd om Albin som faktiskt ville spela, men har lovat att bara han och jag snart ska bowla igen.


Igår när jag kom hem från jobbet låg det en paket till MIG framför dörren. Man blir galet nyfiken! Det var Eklund/Larsson som varit i farten. Stort TACK och stort TACK för dom fina orden - det värmde! Presenten ska användas varenda dag i februari :-)! KRAM PÅ ER!


Idag har vi haft en ledig dag. Jag och Oliver som är hemma på förmiddagen passade på att handla och sedan åt vi frukost med mina fd. kollegor.


Hem och rensade ut lite och ut med saker på blocket. Så skönt när det blir hämtat!


Lunch med mamma på golfbanan innan det var dags för skolhämtning. Tack för lunchen!


Resten av dagen har vi hållit oss hemma förutom Albin som var borta hos Teo en sväng!


Stina - antar du utmaningen :-)??



 
 
Ingen bild

Stina

18 januari 2012 21:25

Jag är på!!! Nu kör vi- jäkligt laddad! Kram

Fam A&O

18 januari 2012 21:30

Underbart! Visste att det var ngt för dig :-)! Nu peppar vi varandra, så fixar vi detta galant! KRAM

 
lilla.u

lilla.u

18 januari 2012 23:19

Fortsätt blogga för sjutton gubbar!
Jag är ju stammis här :))

http://Llillau.blogspot.com

Fam A&O

19 januari 2012 08:28

Ja jag vill inte sluta, men ibland orkar man bara inte :-). Blir nog bättre när vårsolen tittar fram :-)! Tycker bara det är roligt att läsa alla andras!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fam A&O - 9 juli 2013 21:35

Vi tog ledigt förra måndagen för det var beachsoccerturnering för Albin och hans lagkamrater. Bra kämpat av alla och tror killarna tyckte det var riktigt skoj.       Albin och Oliver gick sedan sina sista dagar på fritids och dagis innan det ...

Av Fam A&O - 24 juni 2013 20:06

Skolavslutning 14 juni 2013. Besök i kyrkan och det här året ville mormor & morfar vara med och sjunga "Den blomstertid nu kommer".     En stolt kille som slutade "ettan" och inte missat en skoldag sedan han började skolan.     Morfar...

Av Fam A&O - 10 juni 2013 20:35

Efter att ha vabbat två dagar var Oliver på benen igen. Inte de jobbigaste dagarna man har varit hemma och vabbat. Vädret har varit på sin bästa sida och de bleka benen fick sig lite färg ;-).     Ledig dag på onsdagen och vi åkte till skogen ...

Av Fam A&O - 4 juni 2013 09:33

En ledig fredag och avfärd mot Göteborg för att möta upp vännen Stina. Det var äntligen dags för vår årliga träff som kanske blir halvårstärffar framöver... eller? :-). Fick sällskap i bilen av syrran som passade på att besöka sina vänner i Görebor...

Av Fam A&O - 27 maj 2013 21:15

Fyra månaders uppehåll från bloggandet. Har funnits många anledningar till varför jag inte har skrivit. Det har nog varit den tyngsta vintern på länge. Februari började med en rejäl influensa och det tog lång tid innan jag repade mig helt. Tappade lu...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Skapa flashcards