No5

Alla inlägg den 21 november 2011

Av Fam A&O - 21 november 2011 20:14

Förra veckan var det fullt upp på jobbet och jag var ganska slut när fredagen väl kom. Inget badhus denna fredag - Marcus var iväg, så vi valde att stanna hemma och ha fredagsmys! Syrran kom förbi och åt med oss och tog med sig lite av mina sommarkläder då en semesterresa väntade dagen efter - trevlig resa!


Kom tyvärr på sen att jag hade behövt mina badkläder som hon snodde med sig..... men det är aldrig fel att få köpa ngt nytt :-), om man nu kan köpa badkläder så här års. Annars får man ta på sig en skabbig baddräkt, men jag hatar verkligen baddräkt - iallafall på mig när magen är större än brösten.......... Oh vilken syn!!!


Lördagsmorse åkte Marcus på tränarutbildning i fotboll. Barnen och jag var hemma och slappade tills vi blev rastlösa och åkte ner till bowlinghallen. Blivit riktigt bowlingbitna både Albin & Oliver. Oliver fick ner två käglor i ett kast och blev så arg att han tog ett klot och kastade i golvet...... Ingen tävlingsmänniska alls   !


Vid femtiden kom mamma & pappa och hämtade barnen som skulle sova över hos mormor & morfar! Marcus och jag slängde oss på soffan en stund och vilade inför kvällens fest som "sjuan" hade bjudit in till.


När alla hade kommit blev vi indelade i lag och vi skulle utse någon med förmågan att lyssna, förmedla, konstruera och leda.


Laget Mörk fundera på vem som ska vara på vilken förmåga;

 


Vi började med att konstruera och det var klossbygge sen var det dags för att förmedla och det var jag som skulle försöka mig på det.


Här förmedlas det för fullt genom att rita;

 


Marcus förmedlade så här fint för sitt lag - ngn som kan gissa vad det är?

 


Gren tre skulle "ledaren" styra upp så vi i laget kunde bygga en bana som en kula skulle rulla i så länge som möjligt. Vi hade det svårare än förskolebarnen.........


 


Fjärde och sista grenen utfördes efter midnatt - förstår varför :-). Dags för lyssnaren att ta på sig ett par hörlurar och nynna till låten som hördes och vi övriga i laget skulle gissa vilken låt. Inte lätt!!


 


Alltid trevligt med lite tävlingar/lekar på fester!


Tiden rusade iväg och det betyder ju att man har haft väldigt trevligt! Stort tack till Sofie & Filip som hade fixat. Strax innan kl.03:00 vandrade vi långa vägen hem (20m).


Lördagmorgon hyfsat pigg. Tog mig till en kollegas inredningsparty där det visades en massa fina saker, men det gäller oxå att kunna ha det nånstans, så det blev inte mycket handlat.


Åkte till mormor & morfar för att hämta barnen som hade haft det toppen! Stort tack för hjälpen!


När vi kom hem tog Oliver och jag en vila innan vi fick besök av farmor & farfar som kom med en varsin adventskalender till barnen. Farmor & farfar höll oss sällskap till middagen innan dom begav sig hemåt för att packa klart. Thailand väntade dagen efter - trevlig resa!





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards