No5

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

LÖSS - Göteborg

Av Fam A&O - 24 oktober 2011 21:43

I torsdags blev jag uppringd av dagis och blev ombedd att hämta hem Oliver omgående. Han hade fått löss!! Panik panik och kli i håret. Trodde detta var något man skulle slippa när man har två korthåriga pojkar.

Vi hann inte mer än hem förrän mössor och jackor åkte i tvättmaskinen. Oliver fick behandlingen genast och direkt efter behandlingen valde jag att snagga killen. Tvätta sängkläder, soffor, kuddar - sanering och sanering. Man känner sig så smutsig....... Tack och lov såg jag inga löss efter behandlingen - såg i och för sig bara två stycken när jag hämtade hem honom, så troligen hade han precis fått dom. Kontakt med vårdcentralen som gav mig tummen upp att lössen skulle vara borta. Dels för att han hade blivit snaggad tyckte dom att jag var på den säkra sidan.  Oliver var hur cool som helst och gick med på allt jag sa och gjorde :-).

Visste ju att det gick löss på skolan och var rädd för att det var Albin som dragit hem det. När han kom hem från skolan blev det luskamning av honom och där hittades inga löss - puh! Inga löss på mig eller Marcus heller, så förhoppningsvis har vi kommit lindrigt undan. Har hört talas om dom som det kryllar en massa löss i hårbotten - fy va äckligt! Nästan så det kliar i håret nu när jag skriver.........

Nysnaggade killar som leker i den rena tvätten...............

I fredags tog jag tåget till Göteborg och mötte upp min fina vän Stina!! Så kul och ses igen! Kramkalas på stationen innan vi började vandra mot vårt hotell - trodde vi. Tredje besöket på ett av Scandics hotell hade vi kommit rätt.

Mellan hotellvandringarna hann vi ta en lunch och god kaffe.

Lämnade vårt baggage på hotellrummet och vandrade in mot stan och shoppingen. Mest span på vilka butiker som skulle besökas under lördagen.

Veckan innan vi åkte iväg kom Stina på den bra idén att vi skulle förboka restauranger, så vi slapp irra omkring på kvällen och leta. En toppenidé tyckte jag och Stina tog på sig det uppdraget och bokade. Efter att vi gjort oss i ordning satte vi oss hungriga i en taxi till vår restaurang som vi bokat. Något snopna när taxin släpper oss utanför en kolsvart restaurang som verkade helt ödelagd...... Skrattar när jag tänker på hur chockade vi blev.......

Bilden talar för sig själv :-);

Då stod vi där utan restaurang precis så som vi inte ville att det skulle bli. Det sjuka är att Stina hade ringt och bokat veckan tidigare. Det blev en ny taxi och vi valde att åka till restaurangen som vi bokat på lördagen. Där fick vi vänta ca en timme i baren innan vi fick ett bord. Maten fick vi vid 22:30 - gott var det!

Lördagmorgon blev det sovmorgon och sen hotellfrukost på det innan vi hamnade mitt i shoppingen. Prova, prova, prova, tänka, tänka, handla, handla........

Vi var på stan tills butikerna klappade igen för kvällen. Tillbaks till hotellet och gick igenom våra inköp. En kort vila, dusch och ett glas vin innan vi åkte till kvällens restaurang som vi bestämt under dagen. Vi ville inte gå på samma som kvällen innan, så vi hade avbokat vårt bord.Tyvärr kunde man inte boka bord på den restaurangen som vi ville, men enligt samtal med restaurangen under dagen skulle vi få bord inom en timme. Väl där var det galet med folk och det skulle ta minst 2,5h timme enligt servitrisen..... suck. Samma sak igen - fast vi tyckt att vi var så smarta innan.......

Provade på två restauranger i närheten, men fick samma svar där - tyvärr fullt!! Vi hittade en som vi trodde var ok och där vi kunde fått ett bord, men inredningen, lukten och gästerna gjorde att vi vände i dörren. Gjorde ett försök och ringde till en av restaurangerna vi hade besökt under kvällen, men blivit nekade och äntligen kunde dom ordna ett bord för två. LYCKA!! Även denna kväll blev vi serverade mat vid halv elva på kvällen - även denna kväll mycket god mat!

En vandring genom Göteborgs stad innan vi hamnade i våra sängar för en natts sömn.

Söndag efter frukost och utcheckning av hotellrummet gick vi tillbaks till stan för att lämna tillbaks det som vi inte riktigt var nöjda med. Scones och kaffe innan tåget tog oss hem på varsitt håll. Tack Stina för en supermysig helg!!

Bilen från tåget tog mig inte hem utan till bowlinghallen där mina fina killar väntade på mig. Så härligt att komma hem och det kändes som man var efterlängtad! En bowlingmatch innan vi åkte hem och kunde mysa en stund innan läggdags.

Borta bra men hemma bäst!!