No5

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Fam A&O - 19 oktober 2011 19:56

I förra veckan hade jag ledig dag. Medan Albin var i skolan passade jag och Oliver på att utföra en massa ärende som inte hinns med annars. Oliver hade även tid hos tandläkaren och när detta berättades för Oliver satte han sig på tvären. Trodde aldrig att jag skulle få med honom dit.


Väl hos tandläkaren var det en kille som gjorde precis som tandläkaren sa och han fick mycket beröm för sina fina tänder. Tandläkaren tyckte att Oliver skulle lämna napparna till tomten och vi hoppas att det blir så. Än så länge är Oliver oxå med på det, men man vet som sagt aldrig.


En stolt mamma och en stolt Oliver efter tandläkarbesöket;

 

Hämtade hem en hostig Albin, så vi valde att stanna hemma och fixa lite.


På torsdagen hämtade Sara barnen och tog med dom till stans lekland. Jag mötte upp så snart jag kunde efter jobbet. Efter ngn timmes lekande avslutade vi med en hamburgare precis som förr i tiden ;-). Ibland saknar man den tiden..... shit va bra vi hade det när vi var hemma med småttingarna.


I fredags åkte Marcus och killarna till badet medan jag var hemma och röjde.


Helgen blev det handboll och en massa lek med kompisar för barnen. Jag och Marcus slängde en massa och sålt av en hel del bebisgrejer - så skönt!


Floridaresan blev bokad - känns bra att ha något att se fram emot :-). 2,5 vecka till våren ska bli helt underbart och framförallt få se lillsyrran att bli gift!!


Oliver har blivit värsta målarkillen och kan tillbringa en längre tid med sitt målande - undra vem han har fått det ifrån?

 

Lördagkväll tog vi med barnen till bowlinghallen. Det blev helt klart en höjdpunkt. Efter en halv timmes spel blev det discobowling. Wow va coolt tyckte Albin och Oliver som dansade fram med kloten :-). Albin ngt förvånad att lillbrorsan faktiskt spöade honom..... samtidigt som han var väldigt stolt över lillebror som var så duktig.


 

Söndagmorgon ville båda killarna åka och spela discobowling igen........ Efter allt fixande åkte vi tillsammans med "trean" och bowlade igen. Tyvärr ingen discobowling på en söndag. Albin lyckades vinna över lillebror och var väldigt nöjd över det.


Fonduegrytan åkte fram och det blev en perfekt avslutning på helgen.


Måndagar jobbar jag länge och den här måndagen blev jag kvar i stan. En middag på stan med Challe kändes som en lyxig start på veckan - tack för sällskapet!


Veckan kommer även avslutas lyxigt - äntligen ska jag och Stina tillbringa en helg tillsammans och bara ha det gott. Shoppa, långfika, långmiddagar, softa och bara tjata en massa för det var alldeles för länge sedan. Ser fram emot en mycket trevlig helg med en fantastisk vän som saknas mycket!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards