No5

Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Fam A&O - 11 oktober 2011 19:27

I förra veckan var det min födelsedag och eftersom Marcus var iväg fick jag påminna barnen på morgonen vad det var för dag. Givetvis började Oliver sjunga;

Bajs må han leva, bajs må han leva. Mycket bajssnack nu och det skulle ätas bajstårta tyckte Oliver.


Mamma & pappa bjöd på middag och inte vilken middag som helst. En grymt god fläksfilégryta med bland annat kantareller, purjolök och portvin. Albin åt nog mest av alla. Just nu äter han hur mycket som helst. T.o.m Oliver åt mer än vad han brukar, så det var ett tecken på att det var en mycket god middag! Stort tack för maten och presenten!!


Den här fredagen blev det inget bad i badhuset. Albin hade bestämt med en kompis och jag hade ingen lust att åka själv med tre barn till badhuset. Vi stannade istället hemma och beställde pizza, hyrde film och hade det hur soft som helst.


Fredagsmys med kompisen Isak;

  


Oliver fredagsmyser med kompisen William;

 

Oliver snygg i stövlar, kalsonger, napp och snutte. Gör ett försök att följa med William hem trots läggdags;

 

I lördags var det premiär för Albins handbollsträning. En lycklig kille som kom hem och hade gjort tre mål.


 

Carl-Anton kom och lekte med Albin medan vi fixade inför kvällen.


Till middagen kom;


Syster med blivande maken

  


Svärmor & mor

 

Far & svärfar

 

för att fira mig :-)

 

Mina fina killar var oxå hemma för att fira sin gamle mor;

   

Saknas på bild - Marcus ;-)


Tack för presenterna!


I söndags strax innan sju på morgonen satte jag mig i en fullpackad bil med en massa saker som inte behövs här hemma längre - barnkläder, barnsaker, leksaker mm. Plockade upp syrran som fyllde på med ytterligare saker och även mamma & pappa var med med sin bil full av saker.


Det var dags för loppis!! Men herre gud vad galet det var när vi kom fram. Folk stod som hökar vid bordet när man packade upp och drog i sakerna innan man var klar. Vi hade en skön dag i solen som tittade fram mot förmiddagen och det är så skönt och bli av med alla prylar!


Kom hem lagom till Olivers gympa och när kvällen kom var man helt slut och somnade gott i soffan!


Måndagmorgon började med ett besök hos naprapaten. Var man inte vaken innan, så vaknade man nu. När det masserades och sträcktes i nacken var det så man ville börja gråta...... Efter besöket satte jag mig i bilen och började skaka - frös!


Idag följde Elsa med hem efter dagis och lekte med Oliver! Började med en glass i byn innan vi åkte hem för lek och mat.


Avslutar med ett grattis till brodern - GRATTIS!



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Skapa flashcards