No5

Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Lite av varje.......

Av Fam A&O - 15 september 2011 18:45

Har verkligen inte haft någon inspiration att skriva, men gör ett tappert försök idag och skriva lite kortfattat om senaste veckan.


Nya "leksaken" som nu gäller är beyblades - hade ingen aning om var det var. Albin ville använda sina tandfepengar till en beyblade, så vi tog oss till affären. Hade ingen aning om vad det var, så vi fick fråga personalen och det fanns hur mycket som helst att välja på...... Ärligt så fattar jag inte så mycket av det där, men det leks en hel del med dom där beybladesen.


Helgen är det mest barnens aktiviteter som gäller. Fotboll, golf och gympa. Våra barn gillar verkligen sina aktiviteter och så det är bara skoj att vara med på detta.


Marcus och jag fick även en stund på stan utan barn. Tyvärr inte så mycket shoppat. Tack mormor & morfar!!


Oliver passar på att träna lite på egen hand under brorsans golfträning;

 

I måndags ville Albin ha med sig sin beyblade till skolan. Vi tyckte inte han skulle ha den med sig, men om han tog den med sig så var det hans ansvar att den kom med hem igen.


Farmor hämtade barnen på eftermiddagen och mycket riktigt var beybladesen borta..... Albin hade velat att farmor skulle köra till affären där vi köpt beybladesen, så han kunde köpa en ny. Antagligen för att han skämdes och inte ville berätta för oss. Smart kille!


När jag frågade Albin om beybladesen på kvällen blev han superledsen och berättade att det var en större kille som tagit den. Tyckte verkligen synd om honom samtidigt som han lärde sig en "läxa". Hade han glömt den eller tävlat om den hade jag inte tyckt synd om honom, men att någon snor den är inte OK.


Dagen efter hängde jag med en stund på skolgården innan det ringde in. Då kom Albins kompis Teo och berättade vem som tagit beybladesen. Jag gick genast fram till killen och jag hann inte mer än fram förrän han gav mig den. Frågade då försiktigt om det var hans för jag vill inte ta någon annans sak......


Killen svarade - Ta du den!! Tittade på den och såg att det var Albins och tackade honom för att han hade "hittat" den. Han muttrade någor surt och tackade honom en gång till. Han vågade inte titta på mig och han skämdes rejält. En glad Albin som fick tillbaks sin beyblade :-). Numera är det förbjudit att ta med sig leksaker till skolan och det tycker jag en är mycket bra regel.


Enligt Albin är det mycket som "suger" just nu..... och han använder ordet "typ" jämt. Det är en mycket glad och harmonisk kille just nu!!


Oliver är däremot en riktig gnällfis. Har fått för sig att han inte vill bajsa på toaletten. Något drygt, men nu säger han oftast till att han vill ha blöja på sig när han ska bajsa på dagis. Han vill bajsa hemma (förstår honom till en viss del ;-))!


En ledig dag har vi haft och medan Albin var i skolan passade Oliver på att åka till frissan. Hämtade sen Albin som oxå fick fixa till frissan.


 

Efter klippningen hämtade vi morfar och åkte till bowlinghallen och spelade och därefter en välförtjänt fika.


Marcus har varit iväg en hel del senaste tiden, men nu lugnar det ner sig med allt farande i allafall.  Förhoppningsvis kan man komma igång med träningen igen efter ett låååååååångt "sommaruppehåll"!


Vi skickar ett superstort TACK till farmor & mormor som ställt upp i veckan och hjälpt oss med hämtning och lämning! Hjälpen uppskattas mycket!







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fam A&O - 9 juli 2013 21:35

Vi tog ledigt förra måndagen för det var beachsoccerturnering för Albin och hans lagkamrater. Bra kämpat av alla och tror killarna tyckte det var riktigt skoj.       Albin och Oliver gick sedan sina sista dagar på fritids och dagis innan det ...

Av Fam A&O - 24 juni 2013 20:06

Skolavslutning 14 juni 2013. Besök i kyrkan och det här året ville mormor & morfar vara med och sjunga "Den blomstertid nu kommer".     En stolt kille som slutade "ettan" och inte missat en skoldag sedan han började skolan.     Morfar...

Av Fam A&O - 10 juni 2013 20:35

Efter att ha vabbat två dagar var Oliver på benen igen. Inte de jobbigaste dagarna man har varit hemma och vabbat. Vädret har varit på sin bästa sida och de bleka benen fick sig lite färg ;-).     Ledig dag på onsdagen och vi åkte till skogen ...

Av Fam A&O - 4 juni 2013 09:33

En ledig fredag och avfärd mot Göteborg för att möta upp vännen Stina. Det var äntligen dags för vår årliga träff som kanske blir halvårstärffar framöver... eller? :-). Fick sällskap i bilen av syrran som passade på att besöka sina vänner i Görebor...

Av Fam A&O - 27 maj 2013 21:15

Fyra månaders uppehåll från bloggandet. Har funnits många anledningar till varför jag inte har skrivit. Det har nog varit den tyngsta vintern på länge. Februari började med en rejäl influensa och det tog lång tid innan jag repade mig helt. Tappade lu...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Skapa flashcards