No5

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Fam A&O - 11 augusti 2011 20:57

Tredje semesterveckan och äntligen tittade solen fram. Förkylningen började släppa och även jag fick njuta av solen.


Ett Ullaredsbesök har oxå blivit av. 4 goa och glada tjejer i en 9-manna buss :-). Alltid lika mysigt att sätta sig i bussen tidigt på morgonen och njuta av en god macka och en kopp kaffe.


Kul och lyssna på allas planerade inköp och självklart är det betting på vem som handlar mest. Jag hamnar alltid i botten - insåg efter detta besöket att jag egentligen inte är någon Ullaredstjej, men tycker det är skoj att haka på och hänga med ett glatt gäng som förgyller ens dag :-).


Mer strandbesök innan vädret vände tillbaks till det trista......


Den årliga (kan man väl kalla nu när det är andra året) tävlingen mellan mig/Eklund och Marcus/Larsson har spelats. Golf kallas visst sporten..... Förra året fick vi stryk med en pinne och vi var otroligt revanschsugna. Laddat med likadana kläder för att psyka motstånadarna, men får erkänna att där hade Appelqvist/Larsson varit kreativa och var nog dom som psykade oss..... eller gjorde oss ännu mer revanschsugna.


Innan utgång gick A/L och bytte om och tillbaks kom dom med vita shorts och en pikétröja med tryck på framsida och baksida. Framsida bestod av en kvinnosymbol vs herrsymbol och på baksidan stod det: Regerande mästare.


Vi började bra och vi hade ledningen länge. Först på hål 17 hade A/L kommit ifatt, så hål 18 blev det avgörande hålet. Vet inte om jag blir nervös eller vad det är, men stackars Eklund hade ingen hjälp av mig och den där sista putten som stannade futtiga cm ifrån hålet blev vårt öde och ännu en gång förlorade vi med en j_vla pinne!! Grattis till A/L!! Tyckte mest synd om Eklund som spelade kanongolf.... sry kompis!


Segern firade vi hemma hos oss med pokalutdelning och middag;

 

Redan taggad för nästa år!!


Redan dagen efter återsågs jag och barnen och Eklund och barnen + Olivia inne i stan för att besöka barnens dag.


Ansiktsmålning för tjejerna;

   

Hopptorn, karusellåkning, ponnyridning och korvätning blev det innan vi tog en tur på stan.


I söndags mötte vi upp Maria & Pontus i Malmö för att titta på möbler till deras nya lägenhet och soffor till oss. Tyvärr inga fynd för oss!


På kvällen åkte vi till ett värdshus i närliggande by för att fira pappa.


                   

Vilken god mat det var - kan absolut rekommenderas! Tack för en trevlig kväll och detta kanonval av ställe.


GRATTIS PAPPA!!


I måndags var det äntligen tältdags för Albin och Olivia. Olivia skulle följa med oss hem efter simskolan. Simskolan varade i mindre än 10 minuter som fick avbrytas pga åska. Snopet när man skulle cykla hem igen och min cykel var borta. Väldigt korkat att inte låsa och lämna nyckeln i cykeln, men i all hast glömdes detta bort. Tack för skjutsen hem Sandra!


Så fort jag kom hem åkte och jag Oliver en sväng i byn för att leta efter cykeln och redan vid mataffären hittade jag den - låst. Ringde Marcus som kom till affären med både Olivia och Albin. Lite senare dök även Olivias föräldrar upp och där satt vi och väntade på att tjuven skulle komma ut från affären - haha. Lite spännande var det! Tyvärr orkade vi inte vänta allt för länge - barnen tröttnade oxå. Cykeln fick vi med oss hem iallafall - tack Per för hjälpen!!


Albin och Olivia flyttade genast in i tältet och mös med en film och popcorn.

 

Kaxiga länge om att där skulle minsann ingen vuxen sova. Jag bäddade i soffan så jag lätt skulle höra dom om det skulle vara något. Gick ut vid 22-tiden och stängde av filmen och sa godnatt. Fortfarande kaxiga :-)!


22:05 hör jag två som ropar och vill komma in och sova. Det blev en natt i lekrummet istället :-).


Efter frukost och lek lämnade vi Olivia och åkte till stan för att handla skolväska. Stort för Albin och hans föräldrar :-). Det blev två skolväskor en hel del nya skolkläder!


Det har blivit en hel del lek med kompisar och Oliver blev överlycklig när Arvid knackade på och ville leka. Arvid stannade hos Oliver och Albin följde med Svante hem.


 

Lunch tillsammans allihopa på golfbanan innan det var dags för nästa leksällskap. Agnes och Vera från dagis kom och lekte en stund.


 

På kvällen plockade jag upp Maria för att ha följe till Ikea - allt för en middag på Ikea ;-). Tack för kvällsmaten! I min påse blev det inte många saker, men desto mer i Marias. Avslutade hemma hos mamma och pappa med te och nybakt sockerkaka och lite spel.


Idag åkte jag och Albin till golfbanan där vi mötte uppp Viggo & Love som oxå ville testa på golf. En lunch och glass efteråt och Albin var glad att han fått sällskap på golfbanan och jag med såklart!


Hem till övriga familjen och vi bestämde oss för att gå och se Blixten 2 på bio. En chansning att ta med sig Oliver på en två timmars film, men tyckte det var värt att testa då han gillar Blixten 1. Lite mer än en timme tyckte han var ok sen vílle han åka hem, så han och jag lämnade bion och väntade hemma hos Maria & Pontus tills Marcus & Albin sett hela filmen. Jag får köpa filmen sen för jag vill oxå se hela.......


 

Imorgon börjar ett fotbollsläger för Albin som varar i två dagar (ingen övernattning). Det är ett landslagsläger med 77 ungdomar och Albin är 1/2 från vår by som får vara med och delta - stort!! Vet egentligen inte så mycket om det, men får väl reda på mer imorgon.






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards