No5

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

Andra semesterveckan......

Av Fam A&O - 2 augusti 2011 07:56

Andra semesterveckan började med att Erik (en av Olivers favoritkompisar på dagis) kom hem och lekte. Albin följde då med Eriks mamma hem och lekte med storebror Viktor.

Det var fullt ös på Oliver och Viktor från första stund och efter lunch blev Erik hämtad och då kom Albin och Viktor hit och lekte.

Trean skulle ut i skogen och picknicka, så även vi packade ihop oss och gjorde sällskap.

I tisdags tog vi med mamma och pappa till travbanan. En grymt skön kväll, men inga vinster den här gången heller ;-). Barnen fann sig att vara på travbanan där det både fanns lekplats och lekrum.

Vädret har inte varit det bästa, men när solstrålarna har tittat fram har vi passat på att bada.

I onsadsgkväll var det dags för årliga middagen med tjejerna i kvarteret. Vi hamnade på "Hamna" :-). Nyöppnat ställe i hamnen med vedugnsbakade pizzor - klart godkänt! Vilken kväll vi fick - varmt och skönt!

Det blev lugnt med vinet då jag och Helena skulle spela golftävling ihop dagen efter. Vi åkte ut till golfbanan i god tid så vi kunde äta lunch och värma upp. Vi hade turen att regnet slutade precis innan vår starttid. Tyvärr verkade varken lunch, uppvärmning och inget regn hjälpa. Kul var det iallafall! Vi gratulerar Marcus som placerade sig på prisplats!

I fredags blev det en tur till en liten djurpark. Passade mer för Oliver än Albin. Oliver har tjatat så om att rida och nu fick han möjligheten att prova på. Första försöket vägrade han och ville hoppa av, men efter en timme kände han sig mogen och red sin första ridtur - så stolt där på hästryggen!

I lördags var det återigen dags för golftävling - den här gången tillsammans med pappa. Pappa spelade kanon och några slag kanske jag bidrog med. En 8:e plats och sista pristagare blev vi. Marcus hade oxå spelat kanon och fick hämta pris ännu en gång. Värre gick det för mamma & syrran - hehe..........

Efteråt tog vi med oss mamma & pappa till Marcus föräldrar där barnen var och vi blev bjudna på en mycket god middag. Tyvärr visade det sig att man åkt på en dunderförkylning och man var inte helt tipp topp. Vi hann spela något spel innan det var dags för bingen.

Tack för god middag och barnpassningen!!

Söndagmorgon igenmurad hals och igensnorad näsa....... drygt! Jag lyckades hänga med övriga familjen till badet, men höll mig vid sidan om.

Igår var äntligen strandvädret tillbaks, men kände mig fortfarande inte helt hundra, så jag och Oliver höll oss hemma medan Marcus & Albin tog en tur till stranden.

Kände mig mycket piggare på eftermiddagen och kunde sedan följa med till simskolan där även mamma & pappa fanns för att kolla in barnbarnets framgångar i vattnet :-).

Oliver passar på att bada medans storebror är på simskola;

Det blev sedan middag på restaurangen vid stranden. Olivias familj var oxå på plats så Albin och Olivia sprang runt i sanden och hade det hur mysigt som helst. Verkligen supersöta ihop!

Vi tog farväl av mamma & pappa och vandrade bort till glasskisoken tillsammans med Olivias familj. Kärleksparet har nu bestämt att det ska tältas nästa vecka.....spännande!

Oliver har slutat med blöja på hemmaplan och är verkligen superduktig. Nu är det väl bara vi egentligen som ska våga åka iväg med honom utan blöja. Visserligen säger han till fast han har blöja, så det känns ok att blöjan är på.

Skickar ett stort GRATTIS till två "smygisar"!!