No5

Alla inlägg den 13 juni 2011

Av Fam A&O - 13 juni 2011 19:51

Lediga dagen i förra veckan började med frukost i byn tillsammans med Carina och Olivia. Vi hann med en stunds lek i lekparken innan vi skjutsade dom stora barnen till deras avslutningsfest med förskolan.


 

På eftermiddagen hämtade jag en mycket nöjd Albin. Det hade varit en toppenfest!


Sen var det dags för sista besöket på bvc för Albin. Nämnde inget om sprutan och bvcsköterskan hade uppfattat hur rädd Albin var för sprutor och utförde det hela på ett mycket pedagogiskt sätt. Hon sa bara att hon skulle sätta en prick i armen och det var inga som helst problem.


På kvällen mötte jag upp kollegorna på go-cart banan. Har kört en gång tidigare, men det var säkert 15 år sen så något nervös innan jag satte mig i go-carten.


   

Oh va feg jag var!! Var klart sist av alla.... grrr.


 

Vill tillbaks igen! Måste kunna bättre - så förbannat rädd för allt.


Här är tre som inte var särskilt rädda - Grattis!

 

Efteråt samlades vi hemma hos chefen och åt pizza och drack öl!

Tackar för en trevlig kväll!!


I fredags efter jobb och dagis åkte jag och barnen till torget och njöt av en glass. Bra start på helgen!


Kvällen var vi hemma och fixade och barnen och grannbarnen sprang fram och tillbaks bland husen.


I lördagsmorse plockade jag upp syrran och sen blev det frukost hos mamma & pappa! Tack för frukosten pappa!


Jag, syrran och mamma åkte sen några mil bort för att skämma bort oss på spa. Jag började med en pedikyr som kanske inte blev som jag hade tänkt mig. Yr i mössan efter en stund, så tjejen som fixade fötterna fick springa efter vatten, ingefära och choklad.


Kändes lite bättre för en stund - sen blev jag yr igen och var riktigt nära att svimma. Jag fick lägga mig helt ner och en handduk över huvudet. Mycket bättre!


Vet inte vad det berodde på men lyset och luften var konstig i rummet, så jag gissar att det var det. För efter behandlingen kändes ingenting! Som tur var kunde hon utföra hela behandlingen, så fötterna blev fina och fräscha :-).


Sen blev det en lugn stund i vilstolarna - så skönt! Slumrade till en liten stund.


Lunch och sen bubbelbad innan vi kände oss nöjda med dagen!

Tack för trevligt sällskap!


Hem och hämtade Marcus och barnen för att köra in till stan där vi träffade Maria & Pontus och mamma & pappa. En god köttbit och efterrätt blev det.

Tack mamma!


Söndagmorgon åkte Marcus iväg med Peter till en golftävling. Jag och Helena tog med barnen till golfbanan för att äta lunch. Lämnade Albin på hans golfträning och sen mötte vi upp dom tävlande.


Syrran kom förbi och det sprangs i vattenspridaren. Tur att någon har barnasinnet kvar ;-). Klädombyte och dags för tennis. Återigen fick jag stryk fast den här gången tror jag att det blev felräknat och jag borde ha vunnit........









Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards