No5

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

skolan - lek-lek-lek - spa - mamsen

Av Fam A&O - 23 maj 2011 20:41

Hur gick det nu för Albin i skolan?


När vi vaknade i tisdagsmorse var det en bekymrad, oroad, men förväntansfull Albin. Vi hade bestämt här hemma att det var bäst att Marcus skötte lämnandet i skolan. När Marcus gick hade Albin varit superledsen och det gör verkligen ont i en att lämna en ledsen kille i en helt ny miljö, men vi kände att vi var tvungna att ta det steget med en gång.


När Marcus hämtade 2,5 timme senare var det en skolfröken som visade båda tummarna upp    . En stolt och lycklig Albin lämnade skolan för att bli skjutsad till dagis. Det hade pysslats, lekts och fikats på skolan.


En mycket lättad Albin och det känns som något lossnade efter denna dagen. Hemma har vi nu en gladare och mer harmonisk kille. Kanske är det skolan som skrämt honom sen i julas och det har säkert funderats en hel del på detta. Kan tänka mig att det påpekas på dagis att "det måste du klara i skolan" och det har byggt upp en viss rädsla och osäkerhet.


Efter dagis tog vi med oss Viktor hem och något senare dök Viktors lillebror Erik och hans mamma upp. Erik är Olivers favoritkompis på dagis och från första stund blev det fullt ös. Ganska mycket "bajskorv" just nu....... från dom små.


I onsdags hade vi ännu ett besök och den här gången av min fd kollega och hennes son Alfons.


Killarna fann varandra med en gång;

 

Vi beställde hämtmat och gjorde det väldigt enkelt för oss eller rättare sagt för mig :-). Kul att ni ville komma och vi trivs i ert sällskap!


I torsdags hämtade vi upp en "ny" kompis till Albin. En kille från en annan avdelning på dagis och numera golfkompis. Ella var sugen att leka med killarna och hängde med oss.


Full bil körde vi hem till oss och på vägen mötte vi Olivia med mamma och lillebror som oxå var sugna på att leka. Perfekt! Då fick Oliver oxå en kompis och jag en "kaffekompis".


Efter all denna lek i veckan var det ganska skönt att bege sig iväg med arbetskamraterna vid fredag lunch. Vi skulle göra ett spa-besök och ett kanonväder mötte oss i Blekinge.


Hälften av gänget var vattendjur och åkte en massa vattenrutschbana. Vi andra njöt av solen innan vi gick till badtunnorna med något behagligare temperatur på vattnet. Bad och ångbastu hann vi oxå med innan vi gick till våra rum för att piffa oss innan middagen.


Fotgemenskap :-);

 

Förfest i "Fixie" & Trixies" rum. Där bjöds det på en smarrig drink innan vi tog oss vidare till restaurangen. En trevlig meny och en massa gott vin fick vi i oss innan vi tog tag i dansen. Vi var näst intill själva vid baren, men vi lyckades hålla en ganska hög nivå ändå ;-).


 

Det blev många skratt under kvällen och mycket är svårt återberätta för att det ska bli kul även för andra.


Kvällen avslutades med ett mysterium - vart kom fläcken ifrån?   (sry Martin att fläcken stängde ute dig från ditt rum......)


 

Efter en lyckad kväll och några timmars sömn återsågs vi vid frukosten innan hemfärd.


Kom hem till familjen igen som var ute och fixade i trädgården. Hade turen att inte Oliver sovit middag ännu, så han och jag tog oss en skön vilostund.


Det var en rikigt skön sommardag och Albin var inte sen att springa in i vattenspridaren. Med kläderna på till en början och senare utan kläder. Han passade till och med på att tvätta håret med schampo i vattenspridaren.


Oliver och William ville hellre bada i badkaret där det var betydligt varmare vatten;

 

Marcus fixade sedan god middag med gott vin till. Intog sedan soffläge och det tog inte många minuter innan man slumrade. Trevligt lördagssällskap - knappast........


Igår var det tennis för min del och golf för Albin. Vet inte hur jag tänkte när tiden bokades för det var mitt i Olivers sovpass och mitt i Albins golfträning. Marcus tog Albin till golfträningen och jag och syrran tog med oss Oliver till tennisen. Förutom att det var lite störande "moment" då och då tyckte jag att det gick helt ok.


En snabbdusch innan vi skulle fira bästa mamsen som fyllde år! En mycket god söndagsmiddag och jag tror att vi alla åt en hel del.


Pontus får experthjälp av "kortkungen";

 

Morfar och Oliver spelar på sitt sätt :-);

 

Efter kaffet och tårtan blev Oliver varmare och varmare. Till slut somnade han i soffan. Vi misstänkte feber och körde hem.

GRATTIS MAMMA!! Ser fram emot vår spa-dag snart :-).

 

När vi kom hem visade det sig att våra misstankar stämde. En hängig och febrig Oliver :-(.

Så idag har det vabbats. Oliver verkligen ur form - sovit från och till - vill bara ha välling - bara titta film.

Gläds mest åt att min älskade Albin är på väg tillbaks igen - har saknat min glada spralliga kille! Vi älskar dig!!

 

Vår andra lilla skrutt kommer med många roliga kommentarer. Oliver tog sönder mina blommor som finns i krukorna utomhus häromdagen och jag sa till honom att mamma blir ledsen om du tar sönder mina blommor.

Dagen efter plockar Marcus maskrosor ur gräsmattan och då får Marcus höra;

- FY PAPPA!! Mamma ledsen!!

Vi älskar dig!!

 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fam A&O - 9 juli 2013 21:35

Vi tog ledigt förra måndagen för det var beachsoccerturnering för Albin och hans lagkamrater. Bra kämpat av alla och tror killarna tyckte det var riktigt skoj.       Albin och Oliver gick sedan sina sista dagar på fritids och dagis innan det ...

Av Fam A&O - 24 juni 2013 20:06

Skolavslutning 14 juni 2013. Besök i kyrkan och det här året ville mormor & morfar vara med och sjunga "Den blomstertid nu kommer".     En stolt kille som slutade "ettan" och inte missat en skoldag sedan han började skolan.     Morfar...

Av Fam A&O - 10 juni 2013 20:35

Efter att ha vabbat två dagar var Oliver på benen igen. Inte de jobbigaste dagarna man har varit hemma och vabbat. Vädret har varit på sin bästa sida och de bleka benen fick sig lite färg ;-).     Ledig dag på onsdagen och vi åkte till skogen ...

Av Fam A&O - 4 juni 2013 09:33

En ledig fredag och avfärd mot Göteborg för att möta upp vännen Stina. Det var äntligen dags för vår årliga träff som kanske blir halvårstärffar framöver... eller? :-). Fick sällskap i bilen av syrran som passade på att besöka sina vänner i Görebor...

Av Fam A&O - 27 maj 2013 21:15

Fyra månaders uppehåll från bloggandet. Har funnits många anledningar till varför jag inte har skrivit. Det har nog varit den tyngsta vintern på länge. Februari började med en rejäl influensa och det tog lång tid innan jag repade mig helt. Tappade lu...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards