No5

Alla inlägg den 25 april 2011

Av Fam A&O - 25 april 2011 21:46

I onsdags åkte Marcus iväg för att kunna vara med på sin morfars begravning. Vi tyckte det var för lång resa med barnen så jag blev kvar hemma med barnen och försökte fira påsk.


På skärtorsdagen lämnade jag barnen på dagis för första gången på ett bra tag. Trodde då att Albins "bryt" skulle ha försvunnit, men nope.... Sjukt jobbigt med dessa bryt vid lämningen.


Jobbade bara halv dag och vi åkte hem och tillbringade tiden ute i det fina vädret. Vi började påsken med att måla ägg. William ville oxå måla och gjorde oss sällskap.


   


Vet inte hur många minuter det tog innan det blev sura miner om vilken pensel man skulle ha mm. Vi gjorde ett försök iallafall :-).


Min bror och hans familj skulle komma på besök hos mamma & pappa så vi gjorde oss i ordning för kvällens middag. Albin utklädd till påskkärring och en Oliver som vägrade klä ut sig.


 


Påskägg delades ut till söta kusinen;

 


Barnen älskar sin kusin och det ska hållas, lekas och vara så nära Lisa som möjligt.

 

En grillmiddag avverkades och sedan blev det hemgång för vår del.


Långfredagen steg vi upp och Albin var snabb att slänga på sig kläder - Maja ville att han skulle komma in och leka.


Medan jag och Oliver gjorde oss i ordning för dagen pep det i telefonen och det var ett sms från Marcus som löd;


* När ni är redo så har jag förberett en överraskning för er.


Ytterligare ett sms några minuter senare


* ni hittar en ledtråd på Albins rum som tar er till slutmålet.


Nyfiken som man är gick jag in i Albins rum och kollade lite


nytt sms


* inte snoka i förväg fröken nyfiken......


suck vad han känner mig väl - nu fick jag be grannarna skicka in Albin, så jag fick veta vad det var för överraskning - värre än barnen ;-).


Under sängen hittade vi en "äggkarta". Vi följde kartan som tog oss till förrådet bakom garaget och där hängde en påse med tre påskägg.



   

Tack älskling för din överraskning!


          


På eftermiddagen kom moster på besök och gjorde oss sällskap enda till kvällen. Uppskattat av storasyster och barnen :-).


På påskafton hade "påskharen" varit framme och gömt paket i huset. Oliver hittade sin först och en ny sparkcykel gjorde hans dag.


    


Albin som vaknade en stund senare lyckades oxå hitta en paket med ett par inlines. Han tyckte det var en cool present!


 


Morfar kom för att följa med Albin till fotbollsträningen - tack morfar!

Albin hann inte mer än hem från träningen sen var det dags för kalas som Teo hade ordnat.


Resten av min familj dök upp och grillen sattes igång innan jag och Maria skulle vidare till tennisträningen.


Tackar familjen som tog hand om Oliver medans jag var på träningen och tack till Teos mamma som tog med sig Albin hem.


Albin var sugen att testa sina nya inlines så dom tog vi med oss till mamma & pappa där vi skulle äta påskmiddag.


Redo;

 


Han trodde det skulle vara hur lätt som helst, men vi förvarnande honom att mycket träning kommer att behövas.


Så här gick det ibland;

 

Albin gav aldrig upp utan gjorde tappra försök och tyckte det var skoj att åka.


Moster försöker lära Oliver att stå på händer;


 


Söndag bjöd återigen på solsken och på förmiddagen vandrade vi bort till Svante. Mycket lek, bus och lite bråk ;-). Klockan hade tickat på snabbt och Marcus hade kommit hem igen och mötte upp oss hos Svante. Tack för en skön dag i solen och tack för lunchen!


Albin gjorde ett nytt försök på sina inlines och det gick betydligt bättre än föregående dag.


Sen blev det vila för hela familjen innan vi ännu en gång åkte hem till mamma & pappa för middag.


Vi tog farväl av kusinen som skulle bege sig hemåt igen dagen därpå.


Tusen tack till mamma & pappa som har sett till att vi fått mat i oss under påsken!


Igår var det ett ganska lugnt schema och det var skönt att vara hemma hela familjen.


På eftermiddagen cyklade jag och Oliver till Arvid på barnkalas.


  

  

  

 

Oliver tackar Arvid för ett toppenkalas!


Barnen tackar alla "påskharar" för alla fina presenter!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards