No5

Direktlänk till inlägg 3 april 2011

förra helgen - denna helgen

Av Fam A&O - 3 april 2011 20:11

Börjar med bilder från förra helgen som visar vad Marcus och barnen hittade på.


Gympa;

 


Albin längtar efter fotbollsträningen, så det blir en del i trädgården;

 

Cykla blir det en hel del oxå - förhoppningsvis kanske vi kan börja cykla till dagis snart. Om man bara inte hade haft så förbannat bråttom varenda morgon.......

 

Lek med Svante;

 

Yes, vi klarade pusslet!!

 

Veckan kändes lång och man har känt av att man ligger back med sömnen. En skön ledig dag i torsdags där man kunde återhämta sig något. Skönt med soft morgon/förmiddag innan vi tog tag i dagen. Vi hämtade hem Isak från dagis som gärna ville hänga med oss.


I fredags var Oliver helt tokig på mig när jag kom och hämtade på dagis. Skulle inte hem och skulle inte ha någon jacka. Kastade sig på golvet och skrek och var allmänt dryg. Till slut fick man på honom kläderna och med lite tvång in i bilen.


Vi hade tänkt åka till badhuset, men hade ingen lust att åka dit med Oliver. Marcus och Albin åkte och badade och fick sällskap av "trean". Jag och Oliver tog en skön promenad till hamnen och matade ankorna.


Fredagkvällen blev inte lång och det tog inte lång tid efter barnen hade somnat som man själv somnade i soffan.


Igår gick vi ut på förmiddagen för att njuta av alla plusgrader. En vända till tippen blev det oxå och barnen tycker det är skoj att kasta framförallt glasflaskorna.


  


Gick in så Oliver kunde vila och även Albin lade sig på soffan och tog en eftermiddagslur. Jag blev rastlös och slängde på mig löparkläderna och tog ett varv. När jag kom hem bytte jag av Marcus och han tog en runda.


Vi åkte sedan hem till Sara & Andreas. Marcus och Andreas och barnen skulle äta middag ihop medan jag, Sara och 6 tjejer till åkte till stans spa. I två timmar badades och relaxades det. Very nice!! Två timmar går alldeles för snabbt!


Lite piffande och vi satte fart mot vår favvorestaurang. Man blir aldrig besviken - tyvärr fick en av oss dåligt kött, men tyckte restaurangen löste det på ett bra sätt.


På restaurangen diskuterades våra I-landsproblem - städning och fönsterputsning (som vi knappt gör själva) ;-). Vi har då inga problem med att det blir pinsam tystnad runt bordet.  Tack för en trevlig kväll - ser redan fram emot nästa tillfälle!


Taxi hem och då skulle jag följa med Sara hem, så jag kunde hjälpa Marcus med barnen hem. Tror att M & A blev förvånade att vi redan dök upp vid halv tolv. M & A verkade haft en väldigt trevlig kväll ;-). Tyvärr hade jag en fruktansvärd huvudvärk och ville bara hem och lägga mig. M & A tyckte inte att dom hade hunnit prata klart, så vi fick trevligt sällskap på vägen hem. Ni är bara för roliga :-)!


Tyvärr var huvudvärken kvar när jag vaknade och när Marcus väl dök upp imorse passade jag på att vila en stund till. Oliver ville ut och leka med William och jag tror att friskluften fick huvudvärken att avta. Det grillades korv på "trean" och vi tackade inte nej till inbjudan vi fick. Tack!


Albin åkte på kalas och vi vandrade till S & A för att hämta hem bilen och en cykel.


Marcus hämtade hem Albin och Olivia från kalaset. Kärleksparet ville umgås även efter kalaset. Sötnosar!


Försöker impa på tjejen;

  

 


Oliver som vägrat sova middag idag somnade strax efter kl.18, så nu hoppas vi att det inte blir allt för tidig morgon imorgon.


Ett tråkigt besked avslutar helgen. Vila i frid morfar/Kalle/gammelmorfar!
 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fam A&O - 9 juli 2013 21:35

Vi tog ledigt förra måndagen för det var beachsoccerturnering för Albin och hans lagkamrater. Bra kämpat av alla och tror killarna tyckte det var riktigt skoj.       Albin och Oliver gick sedan sina sista dagar på fritids och dagis innan det ...

Av Fam A&O - 24 juni 2013 20:06

Skolavslutning 14 juni 2013. Besök i kyrkan och det här året ville mormor & morfar vara med och sjunga "Den blomstertid nu kommer".     En stolt kille som slutade "ettan" och inte missat en skoldag sedan han började skolan.     Morfar...

Av Fam A&O - 10 juni 2013 20:35

Efter att ha vabbat två dagar var Oliver på benen igen. Inte de jobbigaste dagarna man har varit hemma och vabbat. Vädret har varit på sin bästa sida och de bleka benen fick sig lite färg ;-).     Ledig dag på onsdagen och vi åkte till skogen ...

Av Fam A&O - 4 juni 2013 09:33

En ledig fredag och avfärd mot Göteborg för att möta upp vännen Stina. Det var äntligen dags för vår årliga träff som kanske blir halvårstärffar framöver... eller? :-). Fick sällskap i bilen av syrran som passade på att besöka sina vänner i Görebor...

Av Fam A&O - 27 maj 2013 21:15

Fyra månaders uppehåll från bloggandet. Har funnits många anledningar till varför jag inte har skrivit. Det har nog varit den tyngsta vintern på länge. Februari började med en rejäl influensa och det tog lång tid innan jag repade mig helt. Tappade lu...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Skapa flashcards