No5

Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

lekland - Isak - utflykt - katastroftänkande

Av Fam A&O - 22 mars 2011 20:35

I förra veckan hade jag ledig dag på onsdagen. Förmiddagen tillbringade vi hemma och efter Olivers sovpass åkte vi till stans lekland där vi träffade Anneli med sina barn. Killarna fann varann direkt och var genomsvettiga efter flera timmars lek.


 

Efter all lek var vi hungriga och fortsatte till MAX för att stilla hungern.

Tack för en trevlig eftermiddag och kväll! Ses snart igen och då utan barn och i ett annat land :-).


I fredags åkte Albin till Isak istället för dagis och när jag skulle hämta Albin efter jobbet ville det lekas ännu mer. Isak följde med hem och stannade till middagen och fredagsmyset! Lek i tolv timmar och inte något tjafs!


Marcus åkte till Island med kollegorna, så helgen var jag ensam med barnen. Vi var inte hemma många timmar den här helgen - fullt ös.


I lördags satte vi oss i bilen strax innan tio och tillsammans med Sandra som oxå var ensam med barnen åkte vi några mil norrut. Leksaksmuseet fick sig ett besök.


    

       

    

Lunch och då var det pannkakor som stod högst upp på önskelistan. Hittade en ganska öde pizzeria som kunde servera barnen pannkakor. Killarna var på topphumör och det skojades friskt med personalen som troligen tyckte det var kul när vi kom och skönt när vi gick :-).


Snabbt inom leksaksaffären och möbelaffären innan kaffesuget slog till.


Vi tackade Sandra och barnen för en rolig utflykt och åkte sedan tillbaks söderut. Eftersom vi passerade min barndomsby svängde vi inom och plingade på hos Carina. Turen var på vår sida och hon var hemma och bjöd in oss på fika. Ses tyvärr inte så ofta längre! Kram till dig och fina Edwin!


Åkte ytterligare några mil och vi köpte med oss mat och stannade till hos Maria och Pontus för att äta. Lite tv-spel och sen var lördagen över och det var två mycket trötta barn som satte sig i bilen för att åka hem och sova.


Tennisträning på söndagen och barnen fick vara hos mamma & pappa. Protester från Albin när jag skulle åka.......drygt.


Efter träningen blev det våffellunch hos mamma & pappa - oh va mumsigt det var. Känns som det var en evighet sen man åt våfflor. Tack för hjälpen och lunchen!!


Albin ville följa med moster hem och det fick han. Jag och Oliver åkte hem och vilade middag. Även jag slumrade en stund, så skönt!


Efter vilan begav vi oss till stan igen för att bowla och ännu en dag hade försvunnit.


Marcus kom hem senare på kvällen och hade haft en toppenhelg på Island och den här helgen är det min tur att åka.


Måndagen blev inte som vi hade tänkt oss. På eftermiddagen ringer Olivers dagisfröken mig på jobbet och jag hör att det är något som inte är som det ska. Tyckte hon drog på det, men till slut berättade hon att Oliver hade blod i avföringen. En klump i magen och på min fråga om det var mycket fick jag ett ja till svar.

NEJ NEJ NEJ!!! Tårarna börja trilla ner från kinden och paniken att mitt barn har fått cancer kommer snabbt.


Hämtar en strålande glad Oliver och en Albin som undrar varför mamma är ledsen..... Mötte upp Marcus på akuten och som tur var hade dagisfröken sparat blöjan. Undersökning av blöjan och ett lugnande svar får en att lugna sig. Förstoppad! PUH!! Måste sluta med katastroftänkande!!


Åkte hem och behövde rensa hjärnan, så det fick bli en joggingrunda med Albin cyklandes framför mig. Perfekt med en "hare".


Underbart väder idag och Olivia som blev hämtad tidigare på dagis plockade med sig Albin och åkte in till stans lekpark. Jag och Oliver mötte upp lite senare efter ha utfört ett ärende på stan. Tack Carina!


      

Nu på kvällen åkte jag hem till Sara för att ta del av Pompdelux vårkollektion. Så fina kläder både till killar och tjejer. Tur att jag inte har några tjejer för det hade blivit dyrt! Tack för ikväll!!


Vi har även fått kika på nykomlingen Ellen, så liten och så söt! Klart att det shoppades rosa kläder :-). Kan knappt tro att Sofie fött barn för några dagar sen. Pigg och fräsch precis som vanligt!!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fam A&O - 9 juli 2013 21:35

Vi tog ledigt förra måndagen för det var beachsoccerturnering för Albin och hans lagkamrater. Bra kämpat av alla och tror killarna tyckte det var riktigt skoj.       Albin och Oliver gick sedan sina sista dagar på fritids och dagis innan det ...

Av Fam A&O - 24 juni 2013 20:06

Skolavslutning 14 juni 2013. Besök i kyrkan och det här året ville mormor & morfar vara med och sjunga "Den blomstertid nu kommer".     En stolt kille som slutade "ettan" och inte missat en skoldag sedan han började skolan.     Morfar...

Av Fam A&O - 10 juni 2013 20:35

Efter att ha vabbat två dagar var Oliver på benen igen. Inte de jobbigaste dagarna man har varit hemma och vabbat. Vädret har varit på sin bästa sida och de bleka benen fick sig lite färg ;-).     Ledig dag på onsdagen och vi åkte till skogen ...

Av Fam A&O - 4 juni 2013 09:33

En ledig fredag och avfärd mot Göteborg för att möta upp vännen Stina. Det var äntligen dags för vår årliga träff som kanske blir halvårstärffar framöver... eller? :-). Fick sällskap i bilen av syrran som passade på att besöka sina vänner i Görebor...

Av Fam A&O - 27 maj 2013 21:15

Fyra månaders uppehåll från bloggandet. Har funnits många anledningar till varför jag inte har skrivit. Det har nog varit den tyngsta vintern på länge. Februari började med en rejäl influensa och det tog lång tid innan jag repade mig helt. Tappade lu...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards