No5

Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Fam A&O - 14 mars 2011 10:28

Dagislämningen gick kanon i förra veckan - skönt! Vårt tråkprojekt kanske gav effekt trots allt.


I torsdags blev jag uppringd av dagis. Albin hade feber och jag hämtade hem en trött Albin som somnade tre timmar på soffan. Det blev problem när jag skulle hämta Oliver för Albin sov så hårt. Kom på att grannen Sofie var hemma och bad henne ha uppsikt via webbkameran - modern barnvakt :-). Tack Sofie!!


När Albin vaknade var han på gott humör och febern borta - märkligt! Marcus stannade hemma med båda barnen på fredagen eftersom det gick feberinfluensa på dagis, så vi tog det säkra före det osäkra.


När jag kom hem från jobbet var det riktigt skönt vårväder ute och Marcus grillsugen. Fram med grillen och "trean" gjorde oss sällskap.


Partytricks;

  


Likadana pyjamaser - vilken lycka!

  

Det får vi kramas på!

  


Tack för att ni ville fredagsmysa med oss!!


Lördagmorgon = gympatime! William skulle följt med men nu hade han fått feber....ooopsss. Sry om det var vi som smittade!


Oliver ville som vanligt åka hem så fort gympan började och Albin saknade Ella och springa runt med, så det blev ingen höjdargympa den här gången.


Åkte hem och sen var det min tur att åka och träna tennis. Riktigt skoj!


Marcus skulle iväg och träna och jag var fortfarande uppe i varv efter träningen, så vi bestämde med syrran att vi skulle åka och bowla.


Lite tips innan bowlingstart;  

  


Nästa klot;

  


Rutinerad bowlingkille,

  


Samarbete;


Efter en enkel seger, så åkte vi hem för att mysa framför melodifestivalen. Albin höll på Eric Saade, men hann inte se mer än fem minuter innan han somnade. Glädjen var stor när han hörde dagen efter att det var han som vunnit!


Igår blev Marcus & Albin hämtade av Sara och barnen för att titta på hockey. Albin taggad och ville se Andreas göra mål, men hade somnat i bilen på vägen dit. Han hade sett lite blek ut och till slut hade han kräkts....... Tack och lov inga fler kräkningar, men febern tillbaks. Håller nu tummarna för att vi inte smittat Ella & Elsa som haft sitt.


Idag är jag hemma och vabbar med Albin. Han är hyfsat pigg, så nu ska vi spela lite spel och bara vara.


Avslutar med ett stort GRATTIS till "sjuan" som nu är fyra! Nu har Maja blivit storasyster till en liten tjej! VÄLKOMNA HEM!


  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards