No5

Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Fam A&O - 30 januari 2011 19:47

Albin blev sjuk så här har det vabbats i veckan. Tack och lov var det ingen magsjuka utan feber och förkylt. Känns som hans medicin har hjälpt och ännu en förkylning där vi inte behövt använda masken för att underlätta andningen - så skönt!


Oliver har oxå fått vara hemma då magsjuka går på dagis. Hörde även att det fanns löss på förskolan. Usch! Det kliar i håret bara jag tänker på det.......


Redan på torsdagen var Albin bättre, men förskolan tyckte han skulle vara hemma pga av magsjukan som gick, så vi tog en dag till att kurera Albin. Visade sig dock att magsjukan inte var på hans avdelning...... suck! Vill man inte att barnen ska komma till dagis - ibland undrar man........


Oliver som har hållt sig frisk har varit hemma hos Elsa och lekt. Dom två är så söta ihop och trots åldern, så leker dom kanon!


Återigen har jag imponerat på mig själv :-). Satte klockan på 06:15 och kl.07:00 var jag i full gång på ett indoor walking pass. Känns förbannat bra!!


Albin har varit på pyjamasdisco! Han sa själv att han var kung på dansgolvet då han hade en självlysande skelettpyjamas :-).


Äntligen har jag hittat min sport - tror jag! Syrran och jag började med tennis i lördags för vuxna. Alla nybörjare. Tyckte det var fantastiskt roligt och tyckte att vi var ganska duktiga för att vara nybörjare. Kommer absolut att fortsätta!


I lördagskväll kom fina vännerna familjen Eklund på besök. Kvällens middag gick i GI-tecken - oxfilé med blomkålspuré. Självklart serverades det även klyftpotatis till barnen och Herr L. Efterrätten oxå tagen ur GI-receptbok - en chokladmousse - helt ok, men otroligt mäktigt.


Det blev lite semesterplanering och vi ser fram emot sommarens äventyr tillsammans med Er!


Tack för en trevlig kväll!!


Idag var man lite seg, blev nog en hel del vin igår kändes det som imorse ;-). Även rumpan värkte - det blev visst mest spel på forehandsidan....... undra hur det kommer kännas imorgon då man är riktigt stel idag. 


På eftermiddagen skulle mamma & pappa spela bowlingmatch, så jag och Albin åkte dit för att heja på och vi hann oxå spela två serier. Riktigt nära jag fick stryk av Albin och det lär inte dröja länge till innan han spöar skiten ur mig.


Mamma & pappa hängde med hem till oss och lite middag fick vi i oss. Det spelades spel och kollades handboll.


Nu soffhäng till Solsidan!!


1,2kg kvar till min målvikt!! Nu rör vågen sig nedåt igen :-)!








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards