No5

Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Fam A&O - 25 januari 2011 20:44

Var var jag?


Börjar med förra onsdagen då jag var ledig. Underbart med en dag lite då och då där man slipper stressa iväg till dagis och jobb. Bara få ta det lugnt och mysa i soffan tillsammans med barnen framför TV:n.


Framför TV:n kunde vi inte hänga hela dagen utan vi bestämde oss för att ta oss in till leklandet och busa. Ella som oxå var ledig ville gärna hänga på.


Albin och Ella härjade rundor och var alldeles svettiga medan Oliver mest strosar rundor och blir glad när han hittar lite bollar han kan leka med.


Det är som natt och dag och vara på leklandet med Albin & Oliver i två-års åldern. Albin var precis överallt och det skulle klättras hela tiden - då var man själv genomsvettig. Med Oliver är det hur soft som helst och man hinner dricka upp sitt kaffe utan att någon står och drar i en :-). Kul med två helt olika personligheter!!


När vi busat färdigt kurrade magen och vi for till MAX. Alla tre barnen mumsade i sig all mat och var nöjda med dagen. Känns bra när dom faktiskt tackar för en mysig och kul dag!


I fredags var det dags att använda gymkortet för första gången. Kl.07:00 var jag på plats för att köra ett indoor walking pass. Ett jobbigt pass, men så nöjd efteråt!!   


Då våra soffor måste bytas ut bestämde vi oss på lördagförmiddag att bege oss till stan på soffjakt. Albin ville absolut inte följa med och hade turen att Ella ville leka, så han kunde vara där.


Mamma & pappa tog Oliver och gick en lång runda medan han sov i vagnen och vi kunde titta ostört på soffor, men vilken besvikelse. Inget som var intressant!


En lunch och en sväng på stan där vi mötte upp mamma & pappa med Oliver. Inom en barnbutik där Albin fick en ny tröja och Oliver en ny mössa av mormor - TACK!


En lunch till Oliver och en kaffe till mig fick avsluta besöket i stan. Vi hämtade en nöjd Albin som sluppit följa med och vi skickar ett tack för att han fick vara hemma hos Ella!


Hem och fixa till sig innan vi gick in till "sjuan". Under sommaren ses vi jämt när vi är ute och leker, men under vintertid hinner vi knappt ses. Så det var mysigt att få snacka lite om vad som var på g och vad som hade varit.


Nu drar jag till "sjuan";

  


Albin & Maja leker bra;

  


Grillmaster;

  


Det bjöds på grillat! Det fick oss att längta till sommaren - snart snart......


  


Efter maten stod det handboll på schemat iallafall för Marcus & Filip :-). Sofie och jag förberedde efterrätten som var fruktsallad. Mycket gott!


  


Sedan blev det soffmys medan barnen somnade en efter en........


Tack för god mat, efterrätt och gott vin och för att ni lade ner tid på en extra sallad till oss    .


Söndagen tog vi oss till Ikea för att kolla soffa till ovanvåningen. Albin ville som vanligt inte följa med, men mormor ville. Vi bytte ut Albin mot mormor och åkte iväg   .


Vi hittade vad vi sökte. Tre veckors leverans sen har vi äntligen en ny soffa på ovanvåningen. Lite annat smått följde oxå med hem såklart.


Vi hann hem så Albin och Marcus kunde gå på hockey, men jag och Oliver missade vår bio som vi hade tänkt se. Hade varit skoj och se om Oliver hade gillat bio, men det kommer fler tillfällen.


Albin tackar morfar för allt kortspelande och den goda maten!


Stackars Albin har tappat favoritspelet Super Mario till sitt nintendo DS och är förtvivlad. Nu ska han spara ihop 25 st tjugor så han kan köpa nytt :-).


Idag åkte vi till mormor & morfar och letade efter spelet på parkeringsplatsen och gräsmattan för att se om vi kunde hitta det, men tyvärr.


En mycket hängig Albin på vägen hem. Trodde först det berodde på spelet, men han klagade på magont och ville vila sig när han kom hem. Maginfluensa var min första tanke, men nu på kvällen kändes han varm, så troligen är det endast feber. Så ev. VAB dag imorgon.....


Efter maten behövdes frisk luft så jag och Helena & William tog oss en promenad. Så skönt trots duggregnet. Tack för sällskapet!


Under veckan har jag fortsatt mitt "GI-ande". Sockersuget försvinner mer och mer, men visst kommer det ibland, men jag är stark! Jag klarar det!! Vågen har dock inte visat några större förändringar, men har fått höra att detta är helt normalt och sen händer DET!



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Skapa flashcards