No5

Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

syrran - känsligt - E&E&E - halvvägs

Av Fam A&O - 17 januari 2011 21:13

Marcus hemma igen efter sin New York tripp och det känns alltid lika bra när ordningen är återställd. Jag och barnen har klarat oss bra, men visst är det något som saknas när den ena inte är hemma. Härligt och få bli omfamnad när man kommer hem av både barn och sambo!!


Vi som har varit hemma har passat på att träffa syrran som vi inte sett på HELA året :-)! Möttes upp i stan och kollade in lite rea och en fika hann vi oxå med. Maria smaskade på en semla och barnen kladdkaka, själv nöjde jag mig med en kaffe och var så nöjd att jag inte föll för dom smaskiga kakorna.


Albin som skulle på kalas ännu en helg skjutsades till kompisen Isak och jag och Oliver åkte hem och tog en välförtjänt vila.


Jag och Albin kommer inte riktigt överens just nu och det är sjukt jobbigt. Albin som knappt har fällt en tår sen han föddes är inne i en mycket känslig fas och har lätt till tårar. Något frustrerande och svårt att hantera....... Tålamodet är inte det bästa! Känns bra att jag och Albin bokat en tripp till Sthlm snart där han och jag får egen tid med varandra. Känns som det kan behövas!


Efter kalaset fick Sofie och Maja med oss ut på en promenix i slaskvädret, men det var rikigt skönt.


Vi for sedan vidare till syrran & P där vi beställde hem lite mat och försökte kolla handboll.


Skickar ett stort Grattis till Maria & Pontus!! Ingen Elvis blev det, men en ring på fingret i Las Vegas!! Underbart! Grattis till förlovningen! Ser fram emot ett bröllop "over there" - eller? ;-)

Tack för alla fina tröjor du köpt till oss!!


Igår eftermiddag kom Ella, Elsa och deras kusin Ebba hem till oss. Oliver tjatat om Elsa hela förmiddagen och var så glad när Elsa äntligen kom :-).


Våfflor till mellis och jag som älskar våfflor. Där utsatte jag mig verkligen för en frestelse som var svår att motstå, men jag klarade det!!


Kusin Ebba som är 10år var en klippa! Alla barnen älskade henne och det skulle lekas och klättras på Ebba.


Hihi;

  

  


En bra tennismatch på gång;

  


Två goa busfrön;


Oliver och Elsa tog ett bad och medans badkaret fylldes med vatten togs kläderna av. Så fort kläderna var av och båda är nakenfisar säger Oliver till Elsa;

- jag har snopp!

haha

Elsa måttligt intresserad av infon.  


I badkaret plaskades det och det skulle tvättas med tvål såklart. Ryggen som är svår att nå hjälptes dom åt att skrubba på varandra. Riktigt roliga ihop!!

Har några fina bilder från badet, men nakenbilder läggs inte ut!


Kvällen blev lugn och barnen somnade tidigt! Jag kunde slänga mig i soffan och äntligen var Solsidan tillbaks. KUL!


Idag har det jobbats som vanligt, men när jag kom hem var det kul och höra hur Marcus hade haft och kolla in vad som inhandlats. Nu kan jag inte skylla på att jag inte har några träningskläder längre för det blev en del..... mot gymmet!! PUSS!

Barnen har fått en massa nya tröjor och skor - kanon!


Jag vill oxå.......

  


Vågen visar nu 2,5kg ned sen start! Halvvägs mot målet - YES!!

 
 
Ingen bild

syster yster

22 januari 2011 10:51

Allt detta snack om viktnedgång får mig att minnas att jag vann en viss tävling förra året om att gå ner 5 kg....VART ÄR MITT PRIS???????

Fam A&O

25 januari 2011 20:38

Hmm, du har aldrig bevisat din vinst :-)!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fam A&O - 9 juli 2013 21:35

Vi tog ledigt förra måndagen för det var beachsoccerturnering för Albin och hans lagkamrater. Bra kämpat av alla och tror killarna tyckte det var riktigt skoj.       Albin och Oliver gick sedan sina sista dagar på fritids och dagis innan det ...

Av Fam A&O - 24 juni 2013 20:06

Skolavslutning 14 juni 2013. Besök i kyrkan och det här året ville mormor & morfar vara med och sjunga "Den blomstertid nu kommer".     En stolt kille som slutade "ettan" och inte missat en skoldag sedan han började skolan.     Morfar...

Av Fam A&O - 10 juni 2013 20:35

Efter att ha vabbat två dagar var Oliver på benen igen. Inte de jobbigaste dagarna man har varit hemma och vabbat. Vädret har varit på sin bästa sida och de bleka benen fick sig lite färg ;-).     Ledig dag på onsdagen och vi åkte till skogen ...

Av Fam A&O - 4 juni 2013 09:33

En ledig fredag och avfärd mot Göteborg för att möta upp vännen Stina. Det var äntligen dags för vår årliga träff som kanske blir halvårstärffar framöver... eller? :-). Fick sällskap i bilen av syrran som passade på att besöka sina vänner i Görebor...

Av Fam A&O - 27 maj 2013 21:15

Fyra månaders uppehåll från bloggandet. Har funnits många anledningar till varför jag inte har skrivit. Det har nog varit den tyngsta vintern på länge. Februari började med en rejäl influensa och det tog lång tid innan jag repade mig helt. Tappade lu...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Skapa flashcards