No5

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

tråkvecka - hysteriskt på vårdcentralen - inflyttningsfest

Av Fam A&O - 23 november 2010 19:01

Sjukt trist väder hela förra veckan och den här veckan har inte börjat bättre......  


Förra veckan var ingen höjdarvecka - kände mig bara trött och uttråkad, men när helgen kom vände det som tur var.


Helgen började tyvärr med att Albin sprang och ramlade på dagis det sista han gjorde innan jag kom för att hämta hem barnen.


När jag kom till dagis kom alla barnen rusandes mot mig och berättade att;

- Albin har ramlat!!

Tänkte inte så mycket mer på det, men när jag såg Albin sittandes med en fröken på toaletten förstod jag att det var värre än jag trodde. Albin likblek och genomsvettig satt han med fröken som torkade blod från hakan.


När jag fick se vad som hade hänt var jag oxå tvungen att sätta mig ner - känslig som jag är..... Det hade blivit ett hål i hakan och en liten köttslamsa hängde ut (låter säkert värre än vad det var). Insåg snabbt att det här behöver sys och fröken ringde vårdcentralen   .


Vi åkte bort till doktorn som kunde ta emot oss direkt och han konstaterade oxå att det skulle behöva sys. Albin helt HYSTERISK!!

- JAG ÄR SKITRÄDD!! JAG ÄR SKITRÄDD!!


Doktorn insåg nog att här skulle det bli problem och han sa att det räckte säkert med klister. Albin ville inte ligga själv på britsen, så jag lade mig bredvid honom och då fick Oliver spel. Sköterskan fick inte lugn på honom och det var bara att till att ge upp. Ringde Marcus som tur var satt i bilen på väg hem och kunde möta upp oss på vårdcentralen.


När jag skulle möta upp Marcus en bakväg passar Albin på att smita och doktorn fick springa efter och haffa honom i entrén. Doktorns kommentar på detta var;

- Jag har aldrig behövt springa efter en patient under alla dessa år som jag har jobbat. Då har han heller aldrig haft med Albin att göra :-).


Till slut får vi Albin till att lägga sig och doktorn kan klistra igen såret. PUH!! Skadan anmäld till försäkringsbolaget och troligen blir det ett ärr han får leva med. Vi får vara tacksamma att det var under hakan och inte i ansiktet.


Planen var att vi skulle åkt och badat, men nu fick inte Albin bada, så vi åkte hem och bakade chokladbollar istället och det tog inte lång tid innan Albin var sig själv igen. Chokladbollar är en bra medicin!!


När lördagen kom märktes det att man saknade frisk luft efter att ha suttit inne i en hel vecka. Trots duggregnet hoppade vi på våra cyklar och cyklade till byn för att handla en present till kvällens inflyttningsfest.


På eftermiddagen kom farmor & farfar och en fonduemiddag kunde förberedas och ätas.


Jag och Marcus åkte sedan till syster och P för att festa med ungdomarna i deras fina lägenhet. Trevliga kompisar och lite "nyheter" om sin syster fick man reda på ;-). När ungdomarna skulle bege sig ut på stan återvände vi hem igen för att skicka hem barnvakterna. Vi tackar barnvakterna och tackar för festen!!


I söndags ringde Ella och ville leka med Albin och vi skjutsade dit honom. Vi åkte till stan för att kolla på en ny dator till oss och nintendo till Albin. Efter tre butiker tröttnade vi och åkte hem till Ella där vi blev bjudna på fika och även Oliver fick en lekstund med Elsa. Tack för en mysig eftermiddag!


Igår när jag kom hem från bowlingen (- F_N vad jag spelade dåligt igår - grrrrr) hade Marcus tagit fram julstjärnan och adventsljusstakarna - mysigt!


Idag efter dagis följde Sandra med barn och Sara med barn med hem och barnen kunde fortsätta leka.   


Imorgon - LEDIG!!   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fam A&O - 9 juli 2013 21:35

Vi tog ledigt förra måndagen för det var beachsoccerturnering för Albin och hans lagkamrater. Bra kämpat av alla och tror killarna tyckte det var riktigt skoj.       Albin och Oliver gick sedan sina sista dagar på fritids och dagis innan det ...

Av Fam A&O - 24 juni 2013 20:06

Skolavslutning 14 juni 2013. Besök i kyrkan och det här året ville mormor & morfar vara med och sjunga "Den blomstertid nu kommer".     En stolt kille som slutade "ettan" och inte missat en skoldag sedan han började skolan.     Morfar...

Av Fam A&O - 10 juni 2013 20:35

Efter att ha vabbat två dagar var Oliver på benen igen. Inte de jobbigaste dagarna man har varit hemma och vabbat. Vädret har varit på sin bästa sida och de bleka benen fick sig lite färg ;-).     Ledig dag på onsdagen och vi åkte till skogen ...

Av Fam A&O - 4 juni 2013 09:33

En ledig fredag och avfärd mot Göteborg för att möta upp vännen Stina. Det var äntligen dags för vår årliga träff som kanske blir halvårstärffar framöver... eller? :-). Fick sällskap i bilen av syrran som passade på att besöka sina vänner i Görebor...

Av Fam A&O - 27 maj 2013 21:15

Fyra månaders uppehåll från bloggandet. Har funnits många anledningar till varför jag inte har skrivit. Det har nog varit den tyngsta vintern på länge. Februari började med en rejäl influensa och det tog lång tid innan jag repade mig helt. Tappade lu...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards