No5

Direktlänk till inlägg 12 september 2010

jobb - Ullared (Morgan & Ola-Conny) - trädfällning

Av Fam A&O - 12 september 2010 19:07

I veckan som har gått har det mest handlat om jobb. Jobbet är ingen höjdare att skriva om här därför blir inläggen färre nu än tidigare.


Veckans höjdpunkt var i fredags. Mamma kom på torsdagkvällen för att sova över, eftersom jag skulle iväg tidigt morgonen efter. Marcus hade åkt iväg redan på onsdagen för något jippo i Stockholm.


Själv hade jag tagit ledigt på fredagen för att tillbringa denna dag tillsammans med 5 tjejer på Ullared. Vi träffades kl.06:00 i stan där vi samlade ihop oss i en minibuss.


Trots att alla gått upp väldigt tidigt var humöret på topp och alla superladdade för att spendera en massa pengar :-). Kaffe, mackor, frukt och dricka serverades under färden.


Färden gick snabbt och vi kom upp strax efter öppning. Lite folk och vi rusade in med våra vagnar och började vår shopping. Hemma sitter vi och skrattar åt programmet och folket dom visar, men vi är precis likadana :-).


Nu är alla kalaspresenter och nästan alla julklappar till barnen fixade. Det var mest leksaker som åkte ner i vagnen.


Brukar alltid köpa höst och vinterskor utanför, men tyvärr var utbudet kasst den här gången. Hittade ett par tuffa replayskor till Albin som fick följa med hem.


När jag och Sara och Sandra väntade på dom övriga utanför kassorna fick vi syn på Morgan och Ola-Conny!!! Sandra var inte sen att rusa fram och lät sig fotografera sig med dessa två herrar. Morgan läste Se och hör sig om själv - haha!


Sandra du är bara för rolig! Skrattar ännu........

  


Efter många timmars shoppande och mat i magen satte vi oss i vår fullpackade buss. Vi hade handlat för ca.27.000 kr!! GALET! Min placering i shoppandet blev 5/6.


På vägen hem behövde bussen tankas och vi stannade till vid en bensinstation utan bemanning. Vi hade nog behövt bemanning...... Det tog en bra stund innan vi kom på hur tanklocket skulle öppnas. Tänk er själva 6 tjejer som står och glor på ett tanklock. Bilarna brevid kommer, tankar och kör (någon trodde det var vi som rullade hehe) - vi står kvar. Till slut löste det sig......


Skratten var många denna dag - tack snälla ni för en kanondag!


Stort tack till mamma & pappa som tog hand om barnen! Jag är så glad som har ER!! Tack mamma (för jag gissar att det var mamma ;-)) som hade tvättat upp alla smutsiga kläder!


Även denna helg var Marcus iväg och vi fick även denna lördag äran att hänga med Sandra och barnen. Den här gången var vi i stan och härjade rundor.


Efter vårt stadsbesök åkte vi hem till mamma & pappa där syrran och Pontus oxå fanns på plats. Vi var kvar och lekte en stund innan vi begav oss hemåt och hade lördagsmys.


Idag har det varit ett fantastiskt väder och mestadels har vi varit ute och lekt med William och Maja.


  


Albin åkte på kalas och Oliver sov en stund, så jag kunde kasta mig på soffan och bara slappa.


Marcus dök upp och vi samlades inne hos "trean" som hade bestämt sig för att fälla ett träd. Grabbarna försökte gemensamt lösa detta och ett tag kunde man undra om dom verkligen hade koll, men det slutade väl som tur var även om trädet ramlade åt det motsatta hållet som dom först hade tänkt :-).


  

  

 
 
Jenny

Jenny

13 september 2010 08:32

Morgan OCH Ola-Conny! Nu blir jag avis :)
Jag får vänta ända till november tills jag får träffa dem.
KRAM

http://franzenwedin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fam A&O - 9 juli 2013 21:35

Vi tog ledigt förra måndagen för det var beachsoccerturnering för Albin och hans lagkamrater. Bra kämpat av alla och tror killarna tyckte det var riktigt skoj.       Albin och Oliver gick sedan sina sista dagar på fritids och dagis innan det ...

Av Fam A&O - 24 juni 2013 20:06

Skolavslutning 14 juni 2013. Besök i kyrkan och det här året ville mormor & morfar vara med och sjunga "Den blomstertid nu kommer".     En stolt kille som slutade "ettan" och inte missat en skoldag sedan han började skolan.     Morfar...

Av Fam A&O - 10 juni 2013 20:35

Efter att ha vabbat två dagar var Oliver på benen igen. Inte de jobbigaste dagarna man har varit hemma och vabbat. Vädret har varit på sin bästa sida och de bleka benen fick sig lite färg ;-).     Ledig dag på onsdagen och vi åkte till skogen ...

Av Fam A&O - 4 juni 2013 09:33

En ledig fredag och avfärd mot Göteborg för att möta upp vännen Stina. Det var äntligen dags för vår årliga träff som kanske blir halvårstärffar framöver... eller? :-). Fick sällskap i bilen av syrran som passade på att besöka sina vänner i Görebor...

Av Fam A&O - 27 maj 2013 21:15

Fyra månaders uppehåll från bloggandet. Har funnits många anledningar till varför jag inte har skrivit. Det har nog varit den tyngsta vintern på länge. Februari började med en rejäl influensa och det tog lång tid innan jag repade mig helt. Tappade lu...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards