No5

Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

En vecka på Mallis!

Av Fam A&O - 26 maj 2010 21:02

Vilken vecka vi har haft! Vädret har verkligen varit på vår sida! Sol varje dag och precis lagom varmt.

När vi åkte till flygplasten trodde jag ett tag att vi skulle få avbryta resan. Albin hostig som tusan och kräktes tre gånger i bilen pga hostan. Iväg kom vi som tur var!

När vi väl var framme var Albin genast badsugen och hostan var som bortblåst. Skönt!

Stina med familj anlände senare på kvällen och lyckan var total. Albin och Emy har verkligen en speciell kontakt. Dom ses inte särskilt ofta, men det märks att dom verkligen tycker om varandra.

Albin och Emy har badat och badat och badat........ Tack vare deras "flytvästar" har dom kunnat bada på egen hand. Det gjorts massor av konster i badet. Vattenrutschkanan har åkts om och om igen!

Oliver har inte varit lika badsugen. Kändes som han tyckte det var för varmt. Oliver har tagits hand om Mira som älskade att busa med honom.

Vi har firat Stina som nu äntligen är med 30-års klubben!! Grattis vännen! Vilken kväll vi fick. Vandrade till gamla stan och vi somnade alla barnen i sina vagnar. Vi bara mös av stämningen i gamla stan. Synd att det var en massa mygg bara......, men dom stoppade inte oss för att besöka gamla stan ytterligare en kväll. Det var så skönt och komma ifrån hotellet och strandpromenaden som myllrades av en massa folk.

Vi har verkligen bara tagit det lugnt och njutit av solen!

Karuseller har åkts.

Lollo och Bernie fick en kram varje gång dom kom på besök vid poolen!

Sista dagen åkte Stina m. familj hem på morgonen och Albin grät när han såg Emy hoppa på bussen till flygplatsen. "Jag kommer sakna Emy"!!

Tack för ett underbart sällskap och vi reser gärna med ER igen! Nästa gång tror jag att vi väljer ett hotell med lite mindre barnfamiljer.........

Här är två bilder som kommer få oss att le varje gång vi tittar på dom.......

Vi var hemma kl.03:00 inatt och barnen sov enda till kl.11:30 När vi vaknat till liv åkte vi och fixade ett par saker och då sprang vi på Ester som skulle äta glass på torget. Vi hängde såklart på och fick njuta av en glass ännu en dag. Där träffade vi även Svante och Albin var lycklig över att få träffa sina kompisar igen.

Svante och Ester följde med hem och lekte vidare.

Vi hann även med att leka med grannarna! Känns som det var en evighet sen. Barnen brukar nästan ses varje dag, så då blir en vecka lång tid.

På en vecka har allt slagit ut i trädgården och gräset var högt, så det var bara tvunget att klippa.

Tack mamma & pappa som tagit in posten och vattnat blommorna!!

Stina

26 maj 2010 23:53

Tack själva för en alldeles underbar resa! Vi har verkligen haft det så himla! Stor kram