No5

Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

Det går i ett!

Av Fam A&O - 21 mars 2010 20:26

Gillar inte när det går så här många dagar mellan bloggningarna. Det får bli en kort sammafattning av senaste dagarna.


Onsdag: Öppna förskolan med Oliver. Endast fyra barn, så det var stor skillnad mot fredagarna då det är massor av barn. Lugnt och skönt!


Lunch med mamma och sen satte jag mig i hamnen och solade medan Oliver sov. Det är precis det här jag längtat efter - SOL! Tack mamma för lunchen!


  


När jag hämtat Albin åkte vi till stan för att kolla ännu fler glasögon till mig. Måste nog bestämma mig snart - en fara i trafiken ;-).


Torsdag: Lugnt på förmiddagen! Leklandet på eftermiddagen med Svante & Arvid!


En sväng inom stan - mötte upp mamma som bjöd hem oss på kvällsmiddag. Tackar!!


Fredag: Samma koncept som förra fredagen. Öppna förskolan, lunch på golfbanan och mammafika medan stora barnen var på kyrkans barntimme. Det går i ett på fredagar, men kul!


  


Lördag: Stan med hela familjen! Nya byxor till Albin som lyckas ta hål på alla sina. Kollade även på en ny säng till Albin.


  


När vi kom hem hade Oliver nästan 40 grader i feber! Stackarn var kokhet. Så det fick bli en lugn kväll för vår del.


När barnen somnat hamnade jag och Marcus framför TV-spelet. Vi var unga på nytt ;-). Hade vi inte haft barnen hade vi nog spelat hela natten :-). Skitkul!


Söndag: Oliver fortfarande febrig. Troligen tänder på väg. Inget snor, ingen hosta och dreglar en massa. Vi lämnade Albin hos farmor & farfar och åkte sedan till Ikea för att kolla på en säng till Albin. Inget vidare jämfört med vad vi kollat på dagen innan.


Åkte tillbaks till stan och beställde sängen vi hade kollat på innan. Nu får även Olivia plats som Albin sa när han hörde hur stor säng vi beställt :-)!


Middag hemma hos farmor & farfar - mycket gott! Tack!

  


Olivers humör har verkligen svängt under dagen, men framåt kvällen var inget kul längre. Hem och äta medicin och vila! Hoppas att han är piggare imorgon!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fam A&O - 9 juli 2013 21:35

Vi tog ledigt förra måndagen för det var beachsoccerturnering för Albin och hans lagkamrater. Bra kämpat av alla och tror killarna tyckte det var riktigt skoj.       Albin och Oliver gick sedan sina sista dagar på fritids och dagis innan det ...

Av Fam A&O - 24 juni 2013 20:06

Skolavslutning 14 juni 2013. Besök i kyrkan och det här året ville mormor & morfar vara med och sjunga "Den blomstertid nu kommer".     En stolt kille som slutade "ettan" och inte missat en skoldag sedan han började skolan.     Morfar...

Av Fam A&O - 10 juni 2013 20:35

Efter att ha vabbat två dagar var Oliver på benen igen. Inte de jobbigaste dagarna man har varit hemma och vabbat. Vädret har varit på sin bästa sida och de bleka benen fick sig lite färg ;-).     Ledig dag på onsdagen och vi åkte till skogen ...

Av Fam A&O - 4 juni 2013 09:33

En ledig fredag och avfärd mot Göteborg för att möta upp vännen Stina. Det var äntligen dags för vår årliga träff som kanske blir halvårstärffar framöver... eller? :-). Fick sällskap i bilen av syrran som passade på att besöka sina vänner i Görebor...

Av Fam A&O - 27 maj 2013 21:15

Fyra månaders uppehåll från bloggandet. Har funnits många anledningar till varför jag inte har skrivit. Det har nog varit den tyngsta vintern på länge. Februari började med en rejäl influensa och det tog lång tid innan jag repade mig helt. Tappade lu...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Skapa flashcards