No5

Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

vårdcentralen - kalas*2 - lääängtar

Av Fam A&O - 17 januari 2010 18:37

Torsdag: Oliver fortfarande dålig, så ytterligare en hemmadag. Boring!


Albin fick följa med Ella hem efter dagis och jag tog en promenad dit för att få lite frisk luft. Inte poppis av Albin - ville inte följa med hem och ville givetvis åka bil hem. Till slut fann han sig i situationen.


Fredag: Oliver ännu sämre och febern hög igen. Ringde vårdcentralen och fick en tid på eftermiddagen.


Start för kyrkans barntimme, så jag lämnade Albin där och jag åkte  med Oliver till vårdcentralen. Sänkan var bra, så det kändes skönt. Åkt på ngt förbannat virus. Stackarn har knappt fått i sig någon mat senaste dagarna.  Skulle avvakta till efter helgen då doktorn ringer upp och kollar läget.


Efter kyrkans barntimme var det dags för Albin att ta Svinis 2. Kaxig i bilen, men när vi kom in till sköterskan började HELVETET. Albin sparkade och skrek hejvilt. Skulle inte ta sprutan!

- Det gör ont!

- Dom sätter en kniv i mig!

- Armen kommer gå av!

Ja, jag vet inte allt som kom ur hans mun.


Drog ut Albin i väntrummet för att lugna honom, men han gömde sig bakom en fåtölj och det gick inte att resonera med honom.


Sköterskorna kom in med leksaker och choklad för att muta honom, men icke! Till slut kom en sköterska och tog hand om Oliver så jag kunde tvinga in Albin och hålla fast honom  - inte kul. När det är över hör jag Albin pusta ut och säga;

- Det kändes ju inte!

SUCK!

Kaosfamiljen lämnar vårdcentralen!


Mycket trött efter den här veckan och var glad att Marcus var hemma från jobbet. Fick sällskap av Sofie och vi kunde åka och träna och rensa huvudet. Gött!


Lördag: Oliver piggare, men fortfarande snorig. 


Skjutsade Albin till kalas. Mycket kalas nu!


Vi andra passade på att åka till affären och handla kvällens middag.

   


Provade en andra gång att göra chokladfondant, men även denna gång blev det misslyckat, buhu. Tredje gången gillt!


Kvällen var det så sjukt gnälligt och man ville bara ta sitt pick och pack och resa låååååååååångt bort!


Natten gjorde inte att man blev piggare och gladare. Oliver vaknade hela tiden! Det var nog inte särskilt roligt att möta mig imorse. Sorry! Det värsta är att Albin får ta mycket skit när man är helt slut. Är faktiskt inte hans fel att man inte får sova. Ska bättra mig!


Marcus insåg nog ganska snabbt att här är det bäst att lämna fältet och låta kärringen vila ;-). Han tog barnen på en tur till stan och jag fick njuta av lugnet på hemmaplan. Oh whips, så var man genast lite piggare och gladare. Tack älskling!


Sen var det kalasdags igen och den här gången fick hela familjen följa med. Även om Albin ville gå ensam. Skulle fira att grannen Maja fyllt två år!

  


Det var precis som kalas ska vara. Tårta och fiskdamm!

  

En väldigt seriös fiskdamm ;-)! (Filip var det ett Carbonspö med Spinnfäste som barnen fick fiska med?? ;-))

  

Alla barnen fick fiska upp en present.

Tack för ett mysigt kalas!


Barnen somnade tidigt ikväll och nu ska jag lägga mig på soffan och njuta av tystnaden.


Stina ser verkligen fram emot vår spa-helg! Det här året blir det Seglarhotellet i Sandhamn. LÄNGTAR! Synd att det är så många veckor kvar.......



 
 
Stina

Stina

18 januari 2010 20:27

Hej vännen! Hoppas att Oliver börjar bli lite piggare nu. Stackarn! Och hoppas att du har fått sova ut lite!:) Åh, jag längtar också ihjäl mig till Sandhamn! Ska bli helt underbart! Men som sagt -synd att det är så länge kvar!
Kram Stina

http://www.fashionmama.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fam A&O - 9 juli 2013 21:35

Vi tog ledigt förra måndagen för det var beachsoccerturnering för Albin och hans lagkamrater. Bra kämpat av alla och tror killarna tyckte det var riktigt skoj.       Albin och Oliver gick sedan sina sista dagar på fritids och dagis innan det ...

Av Fam A&O - 24 juni 2013 20:06

Skolavslutning 14 juni 2013. Besök i kyrkan och det här året ville mormor & morfar vara med och sjunga "Den blomstertid nu kommer".     En stolt kille som slutade "ettan" och inte missat en skoldag sedan han började skolan.     Morfar...

Av Fam A&O - 10 juni 2013 20:35

Efter att ha vabbat två dagar var Oliver på benen igen. Inte de jobbigaste dagarna man har varit hemma och vabbat. Vädret har varit på sin bästa sida och de bleka benen fick sig lite färg ;-).     Ledig dag på onsdagen och vi åkte till skogen ...

Av Fam A&O - 4 juni 2013 09:33

En ledig fredag och avfärd mot Göteborg för att möta upp vännen Stina. Det var äntligen dags för vår årliga träff som kanske blir halvårstärffar framöver... eller? :-). Fick sällskap i bilen av syrran som passade på att besöka sina vänner i Görebor...

Av Fam A&O - 27 maj 2013 21:15

Fyra månaders uppehåll från bloggandet. Har funnits många anledningar till varför jag inte har skrivit. Det har nog varit den tyngsta vintern på länge. Februari började med en rejäl influensa och det tog lång tid innan jag repade mig helt. Tappade lu...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Skapa flashcards