No5

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Fam A&O - 6 januari 2010 20:21

Igår var det premiärlek för Albin hemma hos dagiskompisen Isak. Jag fick inte stanna för Albin, så jag åkte hem och busade med Oliver.


Märks att Albin saknar sina dagiskompisar och är redo för dagisstart. Att vara med mamma & pappa är inte alls lika kul :-(.


Efter lunch fick jag en grym skallebang, men som tur var kom Marcus hem tidigare och jag kunde lägga mig en stund på soffan.


Har nog blivit vuxen för jag var så grymt sugen på kaffe och kan bara tacka Carina för ert spontanbesök. Fick lite kaffe i mig och kände mig genast piggare. Albin blev glad som fick leka en stund med Olivia.


Idag stod det pulkaåkning på schemat.


Oliver fick oxå åka några gånger, men efter två fall i snön med näsan först fick han snällt sitta i vagnen och titta på.  

  


Hemma blev det sedan skottning, kurragömma och snöfotboll.


Efter lunch fick vi ett ryck och bestämde oss för att baka kanelbullar. Vi fick en assistent i julklapp och vi var tvungna att prova den.


Albin var självklart leksugen och Svante gjorde oss sällskap.


Killarna ville vara med och det bakades en hel del annorlunda bullar.


Vi bjöd in Svantes mamma, pappa och lillebror för att smaka på dom nybakade kanelbullarna. Bullarna blev faktiskt väldigt goda!


Vi håller just nu på med att få Oliver att somna på egen hand. Typ femminuters metoden. Oh, vad det gör ont i hjärtat när dom gråter sig till sömns........ Men redan idag dag två somnade han mycket snabbare.


Slutligen víll vi hurra för Maja som fyller två år idag! HURRA HURRA! (Idag skulle Oliver fyllt 1 år om man hållit sig till BF-dagen.)

        

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards