No5

Alla inlägg den 30 december 2009

Av Fam A&O - 30 december 2009 21:48

Söndag: Släkten brukar ses nån dag efter julafton och göra någon aktivitet. Förr var det jämt skridskoåkning på min farbrors damm, men nu är gården såld och det är sällan någon is.


Bowling har oxå stått på schemat ett antal gånger, men det här året blev det minigolf inomhus. Lite märkligt kändes det...... Det var i en numera rikskänd by vi spelade och visst fanns där ett par original på plats :-).


  


Det var inte jag som vann! Albin knäckte mig på ett par banor då han bara hade två slag och jag sju - suck. Det är väl bara att vänja sig att man kommer få stryk i samtliga sporter i den här familjen om ett tag.


  


Efter den här släktfejden samlades vi alla hos mamma & pappa. Trots ytan och mycket folk, så fungerade det hur bra som helst. Nu vet ni att ni kan ha lite större fester ;-).


Albin blev kompis med min kusins barn Elias 5 år. Vi ses tyvärr inte så ofta, men när vi väl ses är det väldans trevligt.


Måndag: Marcus åkte till jobbet. Oliver och jag gick upp vid kl.8 och vid 9:30 kom en trött kille uppe. Många sena kvällar på rad.


Vi stannade faktiskt inne hela dagen. Det var väldigt länge sedan det hände, men vi orkade bara inte. Tror att vi alla behövde en lugn hemmadag.


Tisdag: Äntligen hade Ella & Elsa blivit friska och vi kunde åka till stan för att leka och äta lunch på vårt stammisställe.


På vägen till stan frågade Albin om jag höll på handbollslaget i stan. Mitt svar var;

- Nej

Albin svarar;

- Det måste du!

- Nej, jag håller på ett annat lag, svarar jag

Albins slutkommentar till detta blev;

- Det borde vara olagligt!

En sann supporter!


Efter lunch åkte vi vidare till nästa stad för att hämta syrran, fotografera mig till personalkatalogen och jag passade på att gå inom mitt fd jobb och hälsa på.


Idag var det bvc-time. Som vanligt var bvc-tanten försenad och vi hängde ett bra tag i väntrummet.


Oliver hade endast gått upp 20 gram och det beror troligen på magsjukan han hade i Florida. Han är inte alls sugen på vanlig mat. Vill bara äta gröt och välling.


Nu börjar han bli stadigare och stadigare och stegen fler!


Åkte sedan in till stan och kollade affärer. Albin var väldigt engagerad och hittade många bra plagg till mig enligt honom. Själv hittade han diadem som han ville ha för att bli fin........... Inget handlat idag.


Lämnade barnen hos mamma & pappa och vi åkte och handlade inför nyår. Det är så skönt och kunna handla utan en massa stim. Tack snälla!


Det blev inte bara barnpassning utan vi blev bjudna på middag oxå! Tack!


Nu laddar vi för morgondagen då vi får fint besök från storstaden!


Skickar en tanke till min mormor som har opererats idag. Väntar på att du ska ringa, så vi vet att allt gått bra!


Gott Nytt År!!





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards