No5

Direktlänk till inlägg 26 november 2009

massor av tankar - kalas och resa

Av Fam A&O - 26 november 2009 19:58

I onsdags vaknade en pigg och glad Albin igen och självklart skulle han på dagis.

- Jag är frisk nu!


Dessutom var det utvecklingssamtal på dagis och det är alltid lika kul och höra hur vår kille sköter sig. Som tur är sköter han sig och det var väl inga nyheter som kom fram. Han älskar att leka och han leker med alla. Det enda var väl att han pratar en hel del och har lite svårt att lämna ordet till någon annan under samlingen. Lik sin pappa!


Jag kände mig bättre och hade lite ork till att fixa och dona. Åkte till bvc, men blev snopen när Sandra och Arvid kom och skulle ha min tid....... Självklart var det jag som hade fel. Var där en dag för tidigt - suck. Kanske dags att skaffa en almanacka.


Hämtade Albin och mötte upp mamma för att nu skulle det inhandlas till kalaset. Detta är så stort för Albin och jag blev så trött på allt i affären. Han skulle ha allt till sitt kalas! Tyvärr hittade vi ingen pinata. Såg att man kunde beställa på nätet, men skulle inte hinna få den. Tack för hjälpen mamma!


Albin hade väldigt svårt att somna på kvällen. Snurrar mycket tankar nu om både kalas och resa. Han kom upp och ville få bekräftat att han skulle få fiska först i fiskdammen - sötisen!


Idag har storstädningen påbörjats. Stjärnor och ljusstakar har satts upp. Synd bara att fönsterna inte är putsade ännu, men innan jul ska det vara putsat.


Känns helt overkligt att man förbereder julen här hemma och nästa vecka ligger man på stranden.


Albin kommer nu vara långledig från dagis. Han ska vara med på julfesten annars är han ledig en bit in i januari. Var ledsen idag och ville vara med sina kompisar. Som tur var ville Ella leka och dom hade lekt jättebra! Det blev många pussar och kramar innan vi åkte hem. Tror det var Ella som sa;

- Det måste vi göra om imorgon!

Härliga barn!


Idag var det iallafall vår tur på bvc. Oliver 11 månader  och en dag väger nu 11.270gr och 80cm lång. Står stadigt utan stöd, så nu väntar vi på första stegen. En glad kille som gillar att ha folk omkring sig!


Mina älskade killar har fått prova sina tomtekläder. Jag älskar ER!!

  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fam A&O - 9 juli 2013 21:35

Vi tog ledigt förra måndagen för det var beachsoccerturnering för Albin och hans lagkamrater. Bra kämpat av alla och tror killarna tyckte det var riktigt skoj.       Albin och Oliver gick sedan sina sista dagar på fritids och dagis innan det ...

Av Fam A&O - 24 juni 2013 20:06

Skolavslutning 14 juni 2013. Besök i kyrkan och det här året ville mormor & morfar vara med och sjunga "Den blomstertid nu kommer".     En stolt kille som slutade "ettan" och inte missat en skoldag sedan han började skolan.     Morfar...

Av Fam A&O - 10 juni 2013 20:35

Efter att ha vabbat två dagar var Oliver på benen igen. Inte de jobbigaste dagarna man har varit hemma och vabbat. Vädret har varit på sin bästa sida och de bleka benen fick sig lite färg ;-).     Ledig dag på onsdagen och vi åkte till skogen ...

Av Fam A&O - 4 juni 2013 09:33

En ledig fredag och avfärd mot Göteborg för att möta upp vännen Stina. Det var äntligen dags för vår årliga träff som kanske blir halvårstärffar framöver... eller? :-). Fick sällskap i bilen av syrran som passade på att besöka sina vänner i Görebor...

Av Fam A&O - 27 maj 2013 21:15

Fyra månaders uppehåll från bloggandet. Har funnits många anledningar till varför jag inte har skrivit. Det har nog varit den tyngsta vintern på länge. Februari började med en rejäl influensa och det tog lång tid innan jag repade mig helt. Tappade lu...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Skapa flashcards