No5

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Fam A&O - 3 november 2009 14:00

I lördagsmorse gjorde Albin ett nytt försök på gympan som vi provade i våras. Den här gången fick han följa med Ella och hennes mamma. Det hade gått jättebra! Kul! Tack Sara för att du tog med Albin! Det går väl antagligen bättre när inte mamma & pappa är med......


Vid lunchtid åkte jag, Marcus och två andra grabbar mot Göteborg. En riktigt grabbresa upp med öl och grogg i bilen samt några "pissepauser". Kände mig ung på nytt :-)!


När vi kom till vårt hotell stack grabbarna och badade i bubbelpoolen. Själv la jag mig på sängen och läste en tidning och njöt av lugnet.


Förfesten började i hotellbaren med dessa trevliga personer;


          

         


Vi vandrade sedan mot festen. Martin och Jonna hade hyrt en lokal nära deras lägenhet. Mycket fin och fräsch!

Tyvärr var det bara 12 personer som dök upp. Hade blivit många avhopp i sista stund. Trist när någon lägger ner tid för att fixa en fest. Vi hade i och för sig kul ändå!


Det bjöds på mat och dryck! När klockan började närma sig midnatt stod taxin på plats för att ta oss in i Göteborgs hetluft. Vi hamnade på discotek och jag kände mig gammal och inte alls hemma. Ni som känner mig vet att jag passar bättre in i pub och barmiljön. Gav upp efter en stund och tog mig tillbaks till hotellet. Var nog tur det, så att någon av oss var körduglig dagen efter.


AIK bodde oxå på hotellet. Eftersom dom skulle spela om SM-guldet dagen efter var hotellet bevakat av poliser. Kände mig väldigt trygg när man kom hem mitt i natten.


Tack för ett bra initiativ!

    


Söndagen passade vi på sova till kl.10 sen var det hotellfrukost som gällde. Skönt att få äta i lugn och ro. Ytterligare lite vila innan vi satte oss i bilen och åkte hem. Något tröttare sällskap den här gången och inte lika många "pissepauser".


Hemma hade barnen haft det bra hos farmor & farfar! Middagen stod på bordet när vi kom hem - inte helt fel en dag som denna. TACK!


Sen kändes det som en evighet till barnen skulle sova och vi oxå skulle få lägga oss. Vet inte hur det kommer sig, men just söndagar brukar Oliver hålla sig vaken längre. Tror faktiskt att han inte vill missa Ensam mamma söker

:-).


  


Igår var det sjukt tråkigt väder och det var en sån dag man ville bara dra täcket över sig och hoppas att dagen skulle ta slut. Tankarna snurrade och snurrade!

Till slut kom vi ut en stund och fick leka med Ella i lekparken. Kallt och regnigt, men skönt med en nypa luft.


När Marcus kom hem tog jag med mig Sofie till byns barnaffär. Det var utförsäljning av alla kläder, 20-50kr/plagget.

Jag gjorde som vanligt inga större fynd. Ett par shorts till Oliver som han kan ha på resan.


En tung dag!


Idag är ännu en tråkig dag! Har inte lust till något. Ser fram emot att komma till värmen snart!!


Till något mer positivt! Grattis Emy på 4-års dagen! Du ska veta att vi saknar dig en massa. Massor av kramar från oss!


  





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards