No5

forts. Sthlm

Av Fam A&O - 29 oktober 2009 19:49

Fortsättning från Stockhomstrippen kommer här;

Söndagen spenderade jag och barnen med Jenny & Molly. Vi tog bussen till Solna C för lunch och kolla in några butiker. Lika mysigt som vanligt! Hoppas vi ses snart igen!

På kvällen var vi bjudna på middag hos fam. Burell. Amerikansk middag - mycket smarrigt. Nu vet vi vad vi har att se fram emot på vår resa :-). Albin och Nils lekte tills tröttheten slog till och det var dags att åka till hotellet.Tack för mat och sällskap!

Måndag: Det blev en tripp till "Humlan" för att leka i lekparken. Parken var superfin! Synd att inte solen sken.

Även i denna lekpark fanns det massor av saker. Tycker det är fantastiskt med alla cyklar, bollar och sandlådesaker som finns till utlåning.

Tillbaks till hotellet för att äta lunch med min fina vän Stina. Är så tacksam för att jag fått lära känna dig!

Det finns lediga hus i Skåne ;-).

Sen var det dags att äta den goda yoghurtglassen! MUMS!

Hann med en sväng på min gamla arbetsplats. Trevligt och se att några jobbade kvar från min tid.

Den här kvällen var det Lina & Yasin som bjöd på middag. Albin ser verkligen upp till Yasin och snälla Yasin tog sig verkligen tid och lekte.

Vi tackar även denna kväll för maten och sällskapet!

Tisdag: Tog det väldigt lugnt på förmiddagen och var nog inte ute förrän vid kl.11 Ett besök i leksaksaffären hann vi med innan jag skulle träffa Anna för lunch. Marcus kom och hämtade Albin, så vi fick en hyfsad lugn lunch.

Efter lunch var det återigen dags för lekparken och lek med Nils. Något kyligt efter en timme, så vi satte oss på ett fik och värmde oss med en latte och chokladboll.

När Marcus kom från jobbet tog vi bussen till T & C. Äntligen fick Albin sitta längst bak i bussen. Tjatat om detta varje dag, men det går inte när man åker själv med honom.

När vi är i Stockholm brukar vi passa på att äta indiskt, så det blev indiskt till middag. Sen var det dags att ta farväl av T & C och fam. Burell som oxå var på besök.

Vi tog barnen och vandrade hemåt. Trevligt att promenara på kvällen med mycket folk ute. Det har bara hänt en gång att vi vandrat genom stan utan att se en människa eller bil ute och det var på julafton när Albin var tre veckor gammal. En mycket märklig känsla.

Barnen somnade i sina vagnar, så vi satte oss i hotellbaren en stund och pratade. Mycket mysigt!

Onsdag: Hemfärd.

Albin bjöd på en show vid frukosten, så både jag och Marcus skrattade så vi nästan grät. Vet inte om vi borde ha skrattat, men kunde inte låta bli. Albin körde striptease vid frukosten.............det såg bara så sjukt ut när han stod där med byxorna nerdragna och visade kallingarna.

Hemresan gick helt enligt planerna. Båda barnen sov till Jönköping och där stannade vi för att äta köttbullar på Ikea. Passade på att handla några saker som precis fick plats i bilen.

Skönt att barnen är så duktiga på att åka bil, så man slipper stanna en massa gånger.

Det första Albin gjorde när han kom hem var att kasta sig på madrassen i lekrummet och säger att han har saknat lekrummet. Oliver verkar ha saknat tvättmaskinen för där satte han sig och kollade in hur tvätten tvättades.

Skönt och vara hemma igen och ha lite utrymme igen!

Det har blivit många tack i de två senaste inläggen, men vi är verkligen tacksamma för alla kvällar som vi har blivit omhändertagna. Ni vet att ni är alltid välkomna till oss!!

Jenny

1 november 2009 13:06

Vi längtar redan efter er!! Alltid lika mysigt o trevligt. Molly skickar några extra kramar till Oliver.. KRAM