No5

Direktlänk till inlägg 30 september 2009

skakis - hanna & doris

Av Fam A&O - 30 september 2009 21:22

Tisdag: När Albin var lämnad på dagis och Oliver skulle sova sitt förmiddagspass passade jag på att träna på gymmet. Tyvärr sov inte Oliver mer än en halvtimme, men hann springa 25 minuter på löpbandet. Det får väl vara ok.


Hem och duscha och softa lite innan promenaden till dagis. Vi mötte upp Ester och Olivia med mammor och syskon för att vandra till biblioteket. Dags att låna böcker nu när höstrusket har kommit.


  


På väg ut händer det som inte får hända!! Albin springer rätt ut på parkeringen och hans mamma får skrika "AKTA BILEN". Han hade aldrig sett bilen om jag inte hade ropat på honom. Skakis, ledsen och arg! Tanken var att vi skulle gå till lekparken, men sa att nu fick vi gå hem istället. Ester och Olivia gick mot lekparken och Albin blev tokarg. Försökte prata med honom och få honom att lugna ner sig. När han förstod att han gjort fel mötte vi upp dom andra i lekparken. Det är något jag ångrar otroligt mycket - skulle gått hem!! Varför gick vi dit?


Albin är inne i en väldigt stöddig period och han tror att han är snabbare än bilarna......Kommer inte våga gå ut med honom igen utan att vara hysterisk.


Både jag och Marcus fick ta ett allvarligt prat med honom och hoppas verkligen att han förstod allvaret i det hela. Tycker nästan att det är jobbigt att skriva om det. Vet inte vad jag hade gjort om det hade hänt honom något. Mina barn är absolut det bästa som nånsin hänt mig och älskar dom över allt annat!!


Somnade tidigt i ren utmattning.


Onsdag: Tolv timmars sömn - helt ok :-). Inte så ofta det händer. En glad Albin som ville åka till Ella med en gång, men först dagis innan det var lek hemma hos Ella.


Jag och Oliver åkte till Hanna & Doris där vi började med en frukost. Ut på en promenad i det soliga och kyliga vädret. Fick se Edwin en kort stund - så liten och söt! Ser fram emot ett besök snart, så man får gosa med den lille.


Efter promenaden åkte vi vidare till en annan by i närheten för att äta lunch. Vad snopna vi blev att lunchen var slut på det stället vi hade tänkt oss. Vi fick leta upp ett café som hade lunch kvar. Passade på att strosa och kolla någon affär innan det var dags för hemfärd. Inga batteri i kameran, så inga bilder på Oliver & Doris.


Hem och hämta Albin hos Ella. Där har han haft det toppen precis som vanligt. Tack för idag!!


Nu är det fortsatt letande efter boende i Florida. Vilken konstig typ jag råkade ut för på blocket som skulle hyra ut ett hus i Florida. Tur att syrran varnade mig som oxå hade varit i kontakt med denna person. Nu har jag lämnat över bokningen till syrran!


  


 
 
Ingen bild

T

1 oktober 2009 20:17

Snygg designuppdatering!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fam A&O - 9 juli 2013 21:35

Vi tog ledigt förra måndagen för det var beachsoccerturnering för Albin och hans lagkamrater. Bra kämpat av alla och tror killarna tyckte det var riktigt skoj.       Albin och Oliver gick sedan sina sista dagar på fritids och dagis innan det ...

Av Fam A&O - 24 juni 2013 20:06

Skolavslutning 14 juni 2013. Besök i kyrkan och det här året ville mormor & morfar vara med och sjunga "Den blomstertid nu kommer".     En stolt kille som slutade "ettan" och inte missat en skoldag sedan han började skolan.     Morfar...

Av Fam A&O - 10 juni 2013 20:35

Efter att ha vabbat två dagar var Oliver på benen igen. Inte de jobbigaste dagarna man har varit hemma och vabbat. Vädret har varit på sin bästa sida och de bleka benen fick sig lite färg ;-).     Ledig dag på onsdagen och vi åkte till skogen ...

Av Fam A&O - 4 juni 2013 09:33

En ledig fredag och avfärd mot Göteborg för att möta upp vännen Stina. Det var äntligen dags för vår årliga träff som kanske blir halvårstärffar framöver... eller? :-). Fick sällskap i bilen av syrran som passade på att besöka sina vänner i Görebor...

Av Fam A&O - 27 maj 2013 21:15

Fyra månaders uppehåll från bloggandet. Har funnits många anledningar till varför jag inte har skrivit. Det har nog varit den tyngsta vintern på länge. Februari började med en rejäl influensa och det tog lång tid innan jag repade mig helt. Tappade lu...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards