No5

Alla inlägg den 13 september 2009

Av Fam A&O - 13 september 2009 13:40

Det var flera helger sedan familjen var samlad på helgen. Oh va skönt - äntligen sovmorgon. Jag tog lördagmorgon och Marcus söndagmorgon.


Utvilade klädde vi på oss och cyklade en runda och fixade lite ärenden. Vädret var underbart igår!


Fick plocka en andra fästing på Albin. Något hysterisk, men inte för fästingen utan för pincetten. "Den är farlig"!!! Men vi lyckades plocka bort den till slut. Äckliga djur!!


På eftermiddagen klippte jag gräset. Jo ni läste rätt! Jag har inte klippt gräset på två år. Kände att det var min tur! När jag ändå var i farten och gräsmattan klippt slängde jag på mig löparkläderna. Första rundan efter förkylningen. Gick väldans bra! Nöjd som attan!


Middagen åt vi hos grannarna på sjuan och grannarna från trean var oxå där. Trevligt initiativ! Passade på att grilla i det fina vädret och barnen kunde leka i Majas nya fina lektuga.

  

  

När det började bli kallt och mörkt ute gick vi in och åt "himmagjord äpplekaga" - smarrigt! Sedan var det mys med barnen som somnade en efter en.

  

Tack för en trevlig kväll trots vissa regeldiskussioner och frikort Flört!!


Idag har vi som vanligt fixat lite sånt som man inte hinner i veckan. Albin och Marcus har bakat en kladdkaka som vi ska ta med till farmor och farfar som bjuder på middag ikväll. Vilken lyx och få middag både lördag och söndag. Det gillar vi!!


Måste skriva ner vad Albin sa på kyrkans barntimmar annars glömmer man. Barnen stod i en ring och ledaren frågade;

- Vet ni vad det finns för djur i skogen?

Jag ser att Albin räcker upp handen och säger;

- Jag vet! Jag vet!

Gissa vilket djur han säger......... inte är det älg, lejon, myror utan;

- SKUNKAR

HAHA!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Skapa flashcards