No5

Alla inlägg den 8 september 2009

Av Fam A&O - 8 september 2009 21:22

Vaknade 07:45!! Bråttom! Albin ska vara på dagis 08:30, så han inte missar samlingen och gympan. Snabbt fick vi på oss kläder och vi var faktiskt på plats innan 08:30. Barnen ska den här terminen ha med sig gympakläder. Tycker det är kanon att dom får lära sig att byta om.


Albin har ännu inte kommit till det stadiet att han vill bestämma vilka kläder han ska ha på sig. Många av hans tjejdagiskompisar vill gärna bestämma vad dom ska ha på sig. Men idag tog han på sig sin Sverigehatt för den skulle han ha. Jag bad honom lämna hatten hemma, men han svarade bara;

- Jag går ingenstans utan min hatt!

Orkar inte ta en sån konflikt, så han hade sin hatt på sig. Finns bättre grejor att lägga ner sin energi på :-).

  


Jag och Oliver åkte och handlade frukost. Sen tog vi en stunds vila innan vi tog en långpromenad i det underbara sommarvädret. Absolut en stranddag idag.


Hämtade hem Albin som inte ville åka hem. Börjar bli ganska tjatigt att hämta hem honom. Fick locka honom till lekparken där han fick sin mellis.


Vi kom hem till slut och vi stannade kvar ute. Albin cyklade och jag plockade ogräs - sjukt tråkigt! Oliver sov enda till hans storebror ryckte ut nappen och tyckte att han skulle vakna. Han fick sova en kvart tack vare brorsan.


Vi fick nöjet att hänga en stund med Sofie och Maja innan middagen.


Efter middagen gick vi ut igen för att fortsätta ogräsplockningen......tar ju aldrig slut! Dessutom har jag träningsvärk efter allt plockande. Kanske bra i och för sig.


När barnen somnat kunde vi bänka oss i soffan och kolla Idol.


Dags att förbereda morgondagen då Albin ska på bussutflykt med dagis.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Skapa flashcards