No5

Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Fam A&O - 14 juli 2009 21:00

I lördags vid lunchtid kom Lina & Yasin förbi till Albins stora glädje. Tror faktiskt att Yasin ligger som nummer ett på Albins favvokompislista. Yasin är otroligt snäll och leker och leker med Albin. Inte konstigt att han är Albins favorit!



Det blev grillat till lunch.


Lina hängde med Oliver som blev lycklig som fick stå upp.


Albin och Oliver fick nya kläder av Lina & Yasin! Tackar! Självklart skulle tröjan tas på direkt.


Vi åkte sedan hem till farmor och farfar som skulle bjuda på middag. Det blev en mycket god grillbuffé.


Albin tycker det är skoj att leka med pappas gamla leksaker.


Marcus och barnen var trötta och åkte hem för att sova. Marcus släppte av mig i stan. Var ju bara tvungen att besöka festivalen en kväll. Har inte varit där på flera år! Hamnade först hemma hos syrrans kompis som hade examensfest! Tack snälla ni som tog hand om gamla "kärringen". Kände mig ung på nytt :-). Träffade på ett par gamla kompisar och tiden bara sprang iväg och jag missade sista bussen hem.......Jaja man är inte ute allt för ofta och kanske borde man inte vara ute heller ;-).


I söndags ångrade jag mig att jag hade stannat kvar i stan. Varför följde jag inte med familjen hem?? Dags att ångra sig nu :-). Väl uppe blev det en prommis med grannarna för att vakna till liv.


När vi kom hem från promenaden fylldes uppfarten med bilar. Det var Danne, Maria, Martin, Jonna, Ella och Martins syrra med man och två barn som dök upp. Svårt att hitta parkering nu när det är en stor handbollsturnering i byn.


Vi vandrade ner till stranden. Albin och Edvind blev genast kompisar (Albin kallade dock Edvind för Edward hela tiden). Det var ganska blåsigt, men barnen slängde av sig kläderna och badade.


Martin, Jonna och Ella blev kvar. Vi bestämde oss för att somna barnen, så vi kunde sitta och äta i lugn och ro. Det lyckades vi väldigt bra med!

Kvällen avslutades återigen med en dvd med Johan Glans. Sjukt bra!!


Igår var det Marcus första semesterdag! Kl.09:00 var han redan rastlös och skyndade på mig att nu måste vi hitta på något så vi skulle hinna göra något på eftermiddagen oxå. Haha - hur ska han klara fem veckors semester! Vi älskar att ha dig hemma trots rastlösheten! Äntligen får vi vara lediga tillsammans!


Vi kom iväg strax innan kl.10 Det måste vara godkänt. Det är dags för Oliver att byta upp sig till en större bilbarnstol, så vi åkte och köpte en ny till Albin, så Oliver kan ta Albins gamla. Nu får Albin sitta framåtvänd och det gillade han skarpt!


Innan vi åkte hem åt vi lunch på golfklubben i närheten. Hemma passade vi på att städa och tvätta den ena bilen.


Efter städning av bilen stack Marcus till gymmet och när han kom hem stack jag till gymmet. Tycker verkligen att det är så skönt att vara igång med träningen.


Idag trodde vi att det skulle bli en stranddag. Dagen började med att jag åkte och klippte mig. Mötte sedan upp Marcus och barnen på golfklubben i byn och åt lunch. Nu verkade det som att det skulle kunna bli stranden, men när vi kom hem tyckte vi det var för molnigt.


Lina & Yasin trotsade molnen och kom och hämtade Albin för att traska ner till stranden. Marcus passade på att klippa gräsmattan innan vi oxå gick ner till stranden. Stackars Yasin hade fått bada i stort sett hela tiden. Vattnet var kallt! Vi hann inte vara där särskilt länge förrän vädret genast blev sämre, så vi fick gå hem igen.


Kvällen blev kanon, så det blev pizza med grannarna i trädgården. En riktigt skön kväll!





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards