No5

Direktlänk till inlägg 28 juni 2009

stan - stranden - golftävling - oljning

Av Fam A&O - 28 juni 2009 21:19

Nu har jag varit dålig på att skriva igen. Beror nog på vädret. Det har verkligen varit kanonväder!


Torsdag: Lite svalare, så jag och Oliver passade på att spendera förmiddagen i stan. Hann med en lunch med pappa innan vi åkte för att hämta Albin på dagis.


På eftermiddagen började det blåsa rejält och vi höll oss hemma i trädgården.



Fredag: Såg ut som blåsten hade lugnat sig något och planen var att ta sig till stranden. Utförde lite ärenden och kom ner till stranden vid lunchtid. Mötte upp Jenny, Teo och Elton på stranden och åt lunch. Vi fick sitta långt från vattnet för det blåste ganska mycket. Det tog nog inte mer än en timme innan vi i stort sett fick fly från stranden för nu blåste det upp ordentligt.


Marcus kom hem tidigt och vi bestämde oss för att vi skulle grilla hos grannarna.



Det blev en tidig kväll. Jag skulle på loppis dagen efter och sälja lite prylar tillsammans med mamma & pappa. Vi packade bilen med en massa skit som vi ville bli av med.


Lördag: Loppis 06:30! Helt sjukt! Vi hann inte mer än parkera bilarna förrän folk ville köpa våra prylar. Det prutades hej vilt t.o.m på en femma, haha. Det var riktigt skoj, men mot lunchtid började bli riktigt varmt och vi packade ihop dom prylarna som kvar.



Marcus och barnen låg på stranden, så jag kastade mig på cykeln för att göra dom sällskap. Riktigt skön!


Hem och förbereda mat - grillat såklart. Efter maten gick vi och köpte glass och för att kolla in MC-kortegen som körde genom byn. Något som Albin verkligen diggar! Han vinkade på alla som körde förbi och var så glad över alla som vinkade tillbaks.



Söndag: Golftävling - tremannascramble. Jag spelade med mina föräldrar och Marcus hade fixat ihop ett eget lag. Det var riktigt varmt och spela, men kul var det. Det gick varken bra eller dåligt, så inget pris fick vi med oss hem. Tyvärr tog Marcus lag oss med ett slag.


Hemma tog farmor & farfar hand om barnen. Det blev självklart ett besök till glasskiosken och stranden. Tack för hjälpen!



Barnen somnade tidigt, så vi började olja uteplatsen. Egentligen helt otroligt att vi äger ett hus vi som har tummen mitt i hand. Tror faktiskt att vi lyckades ganska bra med oljningen. För en gång skull hade vi den rätta utrustningen. I vår första lägenhet skulle vi måla om hallen och hade glömt pensel till hörnen, så vi tog vår brödpensel..... ja så händiga är vi!


Dags att ta sig en dusch och kasta sig i sängen!


Måste även skriva att jag hållt mig från kolhydrater sista måltiden och hållt mig från godis. Bytt ut sockret mot honung i teet. Nu jäklar! Syrran du kommer inte ha en chans ;-).


Tack Ulle för din fina kommentar - det värmer!


Bilder kommer!




 
 
Ingen bild

(T)imell

29 juni 2009 13:14

Learning by doing ska inte underskattas! Jag kommer och inspekterar oljningsarbetet i helgen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fam A&O - 9 juli 2013 21:35

Vi tog ledigt förra måndagen för det var beachsoccerturnering för Albin och hans lagkamrater. Bra kämpat av alla och tror killarna tyckte det var riktigt skoj.       Albin och Oliver gick sedan sina sista dagar på fritids och dagis innan det ...

Av Fam A&O - 24 juni 2013 20:06

Skolavslutning 14 juni 2013. Besök i kyrkan och det här året ville mormor & morfar vara med och sjunga "Den blomstertid nu kommer".     En stolt kille som slutade "ettan" och inte missat en skoldag sedan han började skolan.     Morfar...

Av Fam A&O - 10 juni 2013 20:35

Efter att ha vabbat två dagar var Oliver på benen igen. Inte de jobbigaste dagarna man har varit hemma och vabbat. Vädret har varit på sin bästa sida och de bleka benen fick sig lite färg ;-).     Ledig dag på onsdagen och vi åkte till skogen ...

Av Fam A&O - 4 juni 2013 09:33

En ledig fredag och avfärd mot Göteborg för att möta upp vännen Stina. Det var äntligen dags för vår årliga träff som kanske blir halvårstärffar framöver... eller? :-). Fick sällskap i bilen av syrran som passade på att besöka sina vänner i Görebor...

Av Fam A&O - 27 maj 2013 21:15

Fyra månaders uppehåll från bloggandet. Har funnits många anledningar till varför jag inte har skrivit. Det har nog varit den tyngsta vintern på länge. Februari började med en rejäl influensa och det tog lång tid innan jag repade mig helt. Tappade lu...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards