No5

Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Fam A&O - 14 juni 2009 19:58

Dags att summera helgen.


Fredagen bjöd på sjukt dåligt väder! Kände mig ganska seg på morgonen och tänkte först att vi bara skulle stanna hemma och ta det lugnt. Redan efter en timme kände jag rastlösheten komma och skulle vi stanna hemma skulle tiden gå sakta. Vi ringde och kollade med mamma som var ledig om hon ville följa med till leksaksmuseet. Det ville hon! Kastade oss i bilen och plockade upp mamma.


På museet fanns alla Brios leksaker, tågbanor som barnen kunde leka med, tomteverkstad men även en gammal tågvagn som man kunde besöka. I tågvagnen fanns tågbanor, barbieutställning, spel m.m Mycket trevligt!



Vi hann med några butiker innan hemfärd. Mamma hittade en tröja till Albin och frågade om han ville ha den.

Albins svar: Nej - har redan många tröjor hemma........

Jag tackar för tröjan!!


Hemfärd i regnet! Vi hade ingen lust att ställa oss att laga middag, så vi tog oss till restaurangen vid stranden och åt en pizza.


En kille som gillar regn är Albin och på vägen till och från restaurangen besöktes ett flertal vattenpölar.



Igår var det något bättre väder. Marcus spelade golftävling medan jag och grabbarna tog det lugnt hemma. Marcus hemma efter en bra spelad golfrunda och vi tog oss till affären för att införskaffa en ny grill. Självklart var vi tvungna att prova grillen med en gång. 


Slappade sedan resten av kvällen. Känt mig något hängig och trött senaste dagarna, så jag somnade tidigt.


Fast jag somnade tidigt och fick sova i stort sett hela natten var jag ändå trött. Marcus tog barnen och jag fick sova en stund till. Tack älskling!!


Även idag var det golftävling för Marcus del. Han och hans mamma skulle spela en tävling ihop.


Vi passade på att vara ute i det fina vädret och vi fick även besök av grannen William en stund. Sen fick Albin vara inne hos William och leka medan jag matade Oliver. Så skönt med trevliga grannar och barnen kan springa mellan husen.


Åkte ut till golfbanan för att möta upp Marcus och hans mamma. Albin hann spela lite golf innan dom dök upp. Gick ju riktigt bra för dom - kom inte ihåg vilken placering, men pris fick dom. Eftersom det var Scan som sponsrade tävlingen vann Marcus tre fläskfilér. Middagen räddad! Det blev plankstek.





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards