No5

Alla inlägg under maj 2009

Av Fam A&O - 11 maj 2009 20:14

Äntligen har sommarvärmen kommit tillbaks! Idag var det planerat att vi skulle åka till stans lekland med Jenny, Teo och Elton. Som tur var var det stängt! Vill gärna inte vistas inomhus när det är så fint väder. Albin och Teo var självklart besvikna att det var stängt.


Vi åkte till stans lekpark istället där det busades hejvilt! Stackars Albin reagerade väldigt mycket på pollen och näsan rann och ögonen kliade. Kände mig som en dålig mamma som ännu inte hämtat hans medicin.....hur svårt ska det vara???


Passade på att mata ankorna och gässen som fanns i parken innan vi gick in till stan för att ta en fika på stan. Så mysigt när alla uteserveringarna är fullsatta. Äntligen lite liv i den här stan oxå!! Kommer du till stan efter kl.18 då alla affärer har stängt är det helt dött. Varför?? Ingen som tar en fika efter jobbet eller ett glas vin??


Hämtade faktiskt Albins medicin på vägen hem, så nu är det äntligen gjort! Hoppas att det hjälper.


Båda barnen var sjukt trötta när vi kom hem. Försökte hålla dom vakna, men med Albin var det helt omöjligt. Oliver slocknade strax efter. Skönt med en lugn kväll när sambon är iväg på jobb.


Glömde skriva i förra inlägget att Albin ritade sin första huvudfoting i helgen! Wow - han har aldrig varit i närheten, så jag blev ganska chockad. Duktig kille! Coolt med huvudfotingar :-).


Bloggen är helt perfekt, eftersom man är så dålig på att skriva i barnens böcker. Här kan man kolla tillbaks sen och se när och var allt har hänt.

Tack Sofie som tvingade mig till detta! ;-)



Av Fam A&O - 10 maj 2009 11:39

Lördagsmorse täffades jag och Marcus kl.05:00 i köket. Detta var det enda vi sågs i lördags. Marcus skulle åka till Öland för att spela golf och jag skulle hämta lite lite mat till Oliver. Helt meningslöst. Suger en liten stund på flaskan sen somnar han igen. Förhoppningsvis bara tillfälligt.


Blev ganska snabbt rastlös här hemma, så jag packade en väska och for till mamsen och papsen. Bäst att passa på att tillbringa lite tid i barndomshemmet innan det säljs! Äntligen har dom bestämt sig för att sälja huset och flytta till en lägenhet i stan. Ni gör HELT rätt!!


Mina snälla föräldrar tog barnen på en promenix till skogen och kastade puh-pinnar, så jag kunde vila upp mig inför kvällens 15-års träff med gamla klassen.



Gamla klassen träffades på lokala pizzerian tillsammans med en annan klass. Det bjöds på grillbuffé! Kul och se att så många kom. Flera som inte var med för fem år sedan. Verkligen kul och träffa alla igen och alla var sig lika. Kvällen blev hyfsat städad och det var trevligt att sitta prata minnen. 00:30 kände jag att min trötthet började ta överhand, så jag tackade för mig. Alldeles för gammal för att vara ute och ränna ;-).


Emil & Jossan

Carina & Petter 

Andreas och Johan

Pizzeriaägaren Jimmy

Martina

Carina, Jag, Karolina och Mange till höger


Andreas, Martin och Carina


Natten började inte särskilt bra. Började med att Albin trillade av sängen. Sen fick han hosta och kunde inte sova. När Albin väl somnade vaknade Oliver och fick spel. Till slut fick man lugn på honom och kunde sova tre timmar. Japp det var den sömnen den natten.


Söndagen var man duktigt trött, men det var bara att köra på som vanligt. Jag och barnen gick till Jennie, Kenneth, Tilda och Malte för att leka. Där blev vi kvar ett bra tag. Tack för lekstunden, lunchen och glassen!! Nu får vi snart se till att ses utan barnen, så vi kan få prata ostört :-).


Gick hem till mamma & pappa igen som nu var hemma efter golftävlingen. Blev det jumboplats?? :-).


Albin fick bada av sig all smuts och sen beställde vi pizza! Verkligen dagen efter mat!

Tack mamma & pappa för all hjälp med barnen och login.


Jag somnade kl.20:00 och sov mer eller mindre hela natten, så nu är man utvilad igen.


Bilder kommer. Kameran utlånad.





Av Fam A&O - 8 maj 2009 19:56

Idag var det tidig uppgång för hela familjen - 06:10. Det är tidigt det, men det var bara att kliva upp.


Förmiddagen skulle jag på föräldragruppsträff. Albin ville absolut inte följa med. Jag ville inte ha med honom om han inte ville. Då skulle jag bara höra;

- Mamma ska vi inte gå snart!

Tack och lov ville Teo leka med Albin, så jag kunde gå i lugn o ro. Tack Jenny för att du tog väl hand om vår son och för lunchen han fick. Det är bara att ringa om ni behöver hjälp nån gång.


Softade en stund hemma innan både jag och Albin blev rastlösa. Fikasugna som vi var åkte vi till stan och tog en fika. Albin på toppenhumör och inget tjat om att gå i leksaksaffärer eller godisaffären. Var verkligen en stolt mamma där jag satt på fiket med mina två guldgossar!


Kvällen bjöd på en god middag. Båda barnen har somnat och vi får en lugn kväll. Marcus åker till Öland tidigt imorgon bitti för att spela golf. Själv ska jag besöka lokala pizzerian i min barndomsby för att träffa gamla klasskamraterna. 15 år sedan vi gick ut grundskolan!! Ska bli trevligt att träffa alla igen.


Trevlig helg!



Av Fam A&O - 8 maj 2009 09:38

OJ OJ Vad mina barn kommer bli smarta! :-)

Enligt Aftonbladet idag blir barnen smarta om man mår illa under graviditeten.


Av Fam A&O - 7 maj 2009 20:08

Kolla in dom här sötnosarna, Oskar och Melker!!


Nu har äntligen Linda & Fredrik fått komma hem från BB. Det måste vara en stor omställning att komma hem med två barn, men det kommer ni fixa. Vi hörs när ni orkar och har lust.


I söndags sa jag att denna vecka ska jag bara ta det lugnt. Marcus skrattde åt mig när han tittade på aktivitetstavlan vi har här hemma. Det var något varje dag som skulle göras, men idag har jag verkligen tagit det lugnt. Det bästa av allt är att diskmaskinen fungerar igen!! Hurra!


Igår var jag som sagt på jubileumslunch. Var helt klart yngst. De flesta hade jobbat mellan 20 - 40 år. Men hur ofta får man en trerätters lunch - det kan man inte tacka nej till :-).


Imorgon är det dags för mig att träffa föräldragruppen. Kul och kolla in dom andra föräldrarna. Det ska vara någon till med två barn, så det kommer säkert bli skoj.




Av Fam A&O - 6 maj 2009 20:21

Äntligen börjar det lugna ner sig lite på jobbet igen efter några månaders hårt slit. Idag var det t o m så att jag kunde gå hem kl 11 för att komma hem till mina underbara killar.

Annica skulle nämligen dagen till ära "fira" att hon jobbat åt samma arbetsgivare i 10 år!!

Detta firas med lunch för alla jubilarer tillsammans med VD:n......

Väl hemma så var det bara Oliver hemma och vi passade på att busa lite innan vi gick ner till dagis för att hämta storebror.

Vi kom rakt in i tågleken och fick snällt vänta på att Albin skulle avsluta leken. Innan vi hoppade upp i vagnen och vandrade hem igen fick jag en rundvandring bland alla verk som "Albin and Friends" har gjort under våren.

Inte utan att man blir stolt över sin son när han visar upp det ena mästerverket efter det andra.

Vägen hem slet tydligen på båda gossarna som somnade och väl hemma fick man inte leka som man sett fram emot, utan istället sitta och vänta på att någon skulle vaka. Först upp var Oliver (vaknade av att Annica öppnade dörren). Så min egna tid med killarna blev att vaka över dem när de sov....hmm!

Nu väntar fyra raka dagar på diverse golfbanor runt om i götaland och förhoppningsvis kommer spelet igång på allvar.

Just nu sitter Albin och beklagar sig över att Bambis mamma inte kommer tillbaka i filmen. Han är uppriktigt ledsen att hon blivit dödad av en jägare... snyft!


Nu är det Chelsea-Barcelona för min del och Annica är säkert tacksam för att hon slapp skriva idag. Då kan hon ju fortsätta med sitt påbörjade "rodelpass"!!



Av Fam A&O - 4 maj 2009 20:30

Idag är det jag som är trött! Oliver sov oroligt inatt, verkar som han håller på att bli förkyld.


Imorse fick vi äran att ha Maja på besök, eftersom pappa Filip skulle till veterinären. Albin tyckte detta var skoj att ha besök och få visa sina leksaker. Maja är verkligen en soft tjej - hon är välkommen fler gånger!



Filip dök upp ganska så snart igen och vi gick ut en runda. Vart har värmen tagit vägen?? Inte alls skönt ute, men frisk luft behövde vi. Filip var snäll och bjöd oss på en god lunch. Dock fick Albin spel och tramsade vid lunchen. Trist - det blev raka vägen hem. Hemma fick han sitta och sura en stund innan han insåg att mamma faktiskt hade rätt :-).


Kände mig tröttare och tröttare och ville bara lägga mig på soffan och sova. Det var precis som Marcus hade läst mina tankar. Han ringer och säger att han är på väg hem. Marcus tog Albin till lekparken och jag och Oliver tog en vilostund. Tack Älskling!!!


Vår hjälpreda!



Gröt är gott, men kladdig blir man!


Imorgon blir äntligen diskmaskinen fixad!! Jippi!



Av Fam A&O - 3 maj 2009 20:51

Idag var det min tur att göra årets första golfrunda. Har inte spelat så många rundor dom senaste åren. Förra året blev det nog inte mer än fem rundor pga allt illamående. Förhoppningsvis blir det fler i år!


Hade inga stora förhoppningar när jag åkte iväg. Var glad om min kropp skulle klara 13 hål. Mötte upp mamma och pappa på golfbanan. Ingen uppvärmning! Ställde mig på första tee och gjorde några övningssvingar sen gick vi. 


Fattar inte vad som hände. Har inte spelat så bra golf på flera år!! Har nog vilat mig i form. Sjukt kul!! Tanken var att vi skulle gå 13 hål, men när man spelar sån golf var det bara att fortsätta banan ut. Nu har man fått blodad tand och vill spela mer....... 40 poäng idag!




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards