No5

Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Fam A&O - 14 maj 2009 20:49

Gårdagen började som vanligt med en promenad till dagis. Fick sällskap av Sofie & Maja. Skönt att promenera på morgonen. Vi kollade på ev. en marklägenhet till mamma & pappa. Såg väldigt fint ut! Det är absolut värt en koll :-).


Jag och Oliver åkte in till stan för att inhandla en present till systra min som fyller år imorgon. Nu vet du att du får en present imorgon......... Passade på att äta en lunch med pappa när man ändå var i stan. Tack för lunchen pappa!



Eftermiddagen och kvällen stannade vi hemma och tog det lugnt och lekte lite.


Idag blev det ingen promenad till dagis. Marcus lämnade Albin och jag passade på att vila när Oliver sov sitt första pass. Oliver vaknar numera vid 6-tiden......lite för tidigt för mig som är morgontrött.


Snickarna var här redan vid 07:00 för att börja med vår uteplats. Skönt att det är på G.


Idag får jag tacka mamma för lunchen! Tack!



När jag hämtade Albin frågade jag vad vi skulle bjuda snickarna på. Självklart svarade han - CHOKLADBOLLAR!! Dessutom hade han en plan. Han tyckte att snickarna kunde sova över hos oss nu när pappa inte ska sova hemma........ Marcus åkte till Köpenhamn och ska sedan vidare till Oslo. Resan brukar normala fall vara till Malaga, men det satte finanskrisen stopp för i år. Ha det så kul!! Puss!


Till fikat fick vi sällskap av Filip & Maja och efter fikat återgick snickarna till sitt och vi andra gick till havet för att gräva. Något kyligt vid havet, så vi gick till en liten lekplats som låg i lä.


Idag kunde vi fått en superbillig resa till Mallis om en vecka tillsammans med familjen Isaksson, men tyvärr tyvärr kunde Marcus inte få ihop det. Hoppas att ni får en underbar resa - jag vill OXÅ!! Inte alls bitter...... :-) Tänk va kul vi hade haft det..... snyft.


Måste skriva ner vad Albin sa till mannen som fixade diskmaskinen häromdagen. Så han kan läsa detta när han blir större och skämmas.

När mannen går säger Albin;

- Hej då, bajskorv!

Ähhhhhh, ska man skratta eller gråta???


Ska bli bättre på att ta bilder. Ni får hålla till godo med min lunchmeny senaste två dagarna.


Dags att packa väskorna inför morgondagens tripp till Halmstad!



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

No5:s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards